برنامه‌ریزی برای حل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش‌وپرورش از پیگیری ها برای دریافت مجوز استخدام آموزش و پرورش خبر داد.

برنامه‌ریزی برای حل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: نرم‌افزار حاکم بر نظام تعلیم و تربیت نیازمند تغییر است و تحول واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که این نرم‌افزار اصلاح شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست صمیمی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از نقدها و پیشنهادهای نمایندگان اظهار کرد:

از برنامه‌های این وزارتخانه برای تقویت مدارس دولتی، توسعه مدارس قرآنی، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح فرآیند انتخاب مدیران، حمایت از دانشگاه فرهنگیان و مدیریت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان خبر داد.

توضیح درباره حواشی آزمون اخیر

کاظمی درباره حواشی مطرح‌شده درباره یک آزمون گفت: آموزش‌وپرورش هیچ دخالتی در فرآیند برگزاری این آزمون نداشته است.

وی افزود: صفر تا صد برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده و آموزش‌وپرورش تنها فضا و نیروی مورد نیاز را مانند آزمون‌های سراسری در اختیار قرار داده است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با وجود ۵۱۶ هزار شرکت‌کننده و حدود ۳۳۰۰ حوزه اجرایی، اگر در هر حوزه‌ای تخلفی رخ داده باشد، بررسی و رسیدگی خواهد شد.

کاظمی از طراحی برنامه‌های جبرانی برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی، کلاس‌های جبرانی یک‌ماهه برای دوره ابتدایی و متوسطه طراحی شده و پایگاه‌های ورزشی و تربیتی نیز فعال خواهند شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعیت جذب نیرو گفت: پس از حدود ۲۰ تا ۲۵ سال، سال گذشته برای نخستین‌بار مجوز استخدام گسترده دریافت شد و ۲۰ هزار نفر جذب آموزش‌وپرورش شدند.

وی افزود: امسال نیز پیگیری برای دریافت مجوزهای جدید ادامه دارد و حل کامل مسئله نیروی انسانی نیازمند برنامه‌ریزی مستمر است.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها