خواسته‌های حداکثری و غیرواقعی ایران خارج از برجام است

«ایران نه‌تن‌ها پیشنهاد روی میز را قبول نکرده است، بلکه موضوعات بیشتری را نیز اضافه کرده است که خارج از برجام با خواسته‌های حداکثری و غیرواقعی است.»

خواسته‌های حداکثری و غیرواقعی ایران خارج از برجام است

روزنامه جوان نوشت: با شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای در قطر، باز هم تبلیغات و فضاسازی غربی‌ها علیه ایران شروع شده است تا این کشور را تحت فشار قرار دهند.

در همین حال سفرای کشورهای اروپا در سازمان ملل، همگی مسئولیت شکست مذاکرات در دوحه و در نهایت شکست کلی احیای برجام را به دوش ایران گذاشته‌اند.

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل پنج‌شنبه‌شب ادعا کرد: «ایران باید فوراً این توافق را انجام دهد؛ توافقی بهتر از این وجود نخواهد داشت.»‌ ریچارد میلز، معاون سفیر امریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: «ایران هنوز هیچ فوریت واقعی برای انعقاد توافق، پایان دادن به بحران هسته‌ای کنونی و دستیابی به لغو مهم تحریم‌ها نشان نداده است.» نیکلاس دی ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: «ایران نه‌تن‌ها پیشنهاد روی میز را قبول نکرده است، بلکه موضوعات بیشتری را نیز اضافه کرده است که خارج از برجام با خواسته‌های حداکثری و غیرواقعی است.»

امریکا و متحدانش با متهم کردن ایران به اخلال در روند مذاکرات درصدد هستند هرگونه شکست در مذاکرات را به گردن ایران انداخته و افکار عمومی جهانی را فریب دهند. درحالی که مقصر اصلی شکست مذاکرات امریکا است و از زمان خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای، از هر ابزاری برای ضربه زدن به ایران کوتاهی نکرده است. امریکایی‌ها بارها ادعا کرده‌اند که همه چیز به ایران بستگی دارد تا تصمیم خود را برای رسیدن به توافق اتخاذ کند. کشورهای غربی درحالی ایران را به کارشکنی در مسیر مذاکرات متهم می‌کنند که اخیراً قطعنامه‌ای را در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب کردند و ایران در واکنش به این اقدام بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای را محدود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها