تشدید محدودیت‌های تردد و سفرها

جزئیات جدید از قرنطینه ایران/هیچکس حق خروج از شهر ندارد

سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در این باره گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرار شد افرادی که در سفر هستند سریعا به شهر‌های خود باز گردند و سفر بعدی انجام نشود. همکاران من و دستگاه‌های ذیربط جاده‌ها را کنترل خواهند کرد. افرادی مجاز هستند که به شهرهای خود بازگردند اما هیچ شخصی اجازه خروج از شهر خود را نخواهد داشت.

حجم ویدیو: 14.62M | مدت زمان ویدیو: 00:07:11

جزئیات قرنطینه جدید/ مسافران سریعا به خانه‌های خود بازگردند

حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با اعلام طرح جدید دولت برای مهار کرونا گفت:

کسانی که قصد مسافرت دارند از همین لحظه سفر خود را قطع کنند، در این طرح صرفا به افراد ساکن اجازه ورود داده می شود.

کسانی که الان در مسافرت هستند سریعا به خانه‌های خود برگردند، کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند، کسانی که مسافر هستند باید بدون ورود به شهرهای در مسیر به مقصد اصلی بروند.

کد ملی، پلاک خودور و بیمه افراد ملاک شناسایی است، برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند؛ استانداری‌ها در این خصوص تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

طرح شامل تشدید محدودیت های بیشتری در ترددها و سفرها خواهد بود.

برای کارگران و کارمندانی که در جایی خارج از محل سکونت خود کار می کنند نیز تدابیری شده است و استان ها برای آنها کارت تردد صادر می کنند.

هر طرحی برای محدودیت قاعدتا مشکلاتی دارد و ما پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم، محدودیت‌هایی هم در حمل و نقل عمومی و خطوط ریلی، هوایی و زمینی اعمال می‌شود.

به گزارش مستقل آنلاین معاون وزیر کشور به موارد استثنایی هم اشاره کرد و گفت: «تمامی وسایط نقلیه باری که مایحتاج عمومی و امکانات مختلف کشور را جابه‌جا می‌کنند، نیروهای امدادی، پلیس، درمانی، آتش‌نشانی و اورژانس از این قاعده مستثنا هستند و می‌توانند تردد کنند.» 

توقیف خودرو و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار قانون شکنان

معاون وزیر کشور گفت:

سه گروه برای اصناف درنظر گرفته شده است، گروه اول که خدمات برای مردم هستند باید فعال باشند و محدودیت زمانی ندارند و مردم برای خدمات ضروری خود نگران نباشند.

گروه دوم اصناف باید تعطیل شوند و تا پایان طرح باید تعطیل باشند. گروه سوم اصناف با نظر استانداری‌ها فعالیت خواهند کرد، تمام اصناف و مراکزی که فعالیت دارند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. البته بخشی از این تصمیمات قبلا در برخی استانها برگزار می‌شده است.

برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می شود، رهبر انقلاب هم با توجه به تاکیدات بر رعایت مسائل بهداشتی داشتند سفر به مشهد را لغو کردند.

حضور در ادارات حد اقلی  باشد، تعداد بسیاری از کارمندان دولت مانند آمورش و پرورش تعطیل هستند.

رانندگان خودروهایی که قصد رفتن به شهرها را دارند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند خودروهای آنها ۱ ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

محل کار اصناف خاطی یک ماه پلمب می‌شود

معاون وزیر کشور ادامه داد:

اصناف خاطی هم یک ماه محل کسب آنها پلمب خواهد شد، عزم راسخ برای اجرای این طرح وجود دارد. 

امروز مردم معترض هستند که چرا تصمیمات سخت اجرایی نشده است، لذا این طرح بنا به درخواست خود مردم بوده است.

پیشبینی شده طرح به مدت دو هفته اجرایی شود و پس از هفته اول مشکلات آن رفع خواهد شد. اگر روند بیماری کاهشی باشد اجرای طرح هم بررسی خواهد شد، اما اگر شدت بیماری افزایش یابد نحوه اجرای طرح هم تشدید می‌شود.

اکثر مردم به توصیه های وزارت بهداشت عمل کردند اما برخی از آنها هم به توصیه ها عمل نکرده اند.

مردم مطالباتی را از مسئولین کشور دارند و انتظاراتی که از استانداران سراسر کشور وجود دارد این است که قاطعیت بیشتری برای قطع زنجیره بیماری انجام دهند.

اگر به حوزه بهداشت و درمان کمک نکنیم و زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، قطعا نمی توانیم شاهد کاهش بیماری باشیم.

هنوز به قله بیماری نرسیده ایم و سیر شیوع بیماری صعودی است و کاهش را نشان نمی دهد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه مردم اظهار داشت: اگر زنجیره شیوع بیماری را قطع نکنیم، امکانات و ظرفیت های کشور هم ممکن است جوابگوی تعداد بیماران نباشد.

طرح های زیادی در این مدت مطرح شد اما به لحاظ شرایط زمانی مورد اجماع قرار نمی گرفت. طرحی که امروز اعلام می شود بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع همه دستگاه ها در روز سه شنبه در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور تصویب و امروز پنج شنبه به تایید دولت و رییس جمهوری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها