حجاب اسلامی و لزوم رعایت آن در اسلام

مستقل آنلاین/ گروه اجتماعی- تعداد زیادی از دختران و زنان به حجاب اسلامی باور دارند و از جان و دل رعایت می کنند اما عده ای سر باز می زنند.

بحث حجاب این روزها داغ است البته در روزهای گرم تابستان داغ تر هم می شود.روز 21 تیر ماه  روز بزرگداشت حجاب نام گذاری شده است. در این روز سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص حجاب مطلبی را در توییترش منتشر کرد  در متن فوق اینچنین آمده بود:

من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب‌اللهی‌ها بگیم این آدم با اون شکل و قیافست...! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه‌ی ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گذاشتن چنین  مطلبی در صفحه خود به این مطلب اذعان می کند که به تفاوت هایی که در جامعه ایران وجود  دارد واقف است و می پذیرد که دخترانی متفاوت در جامعه خودش وجود دارند که طرز فکری متفاوت دارند. اما دختران همان سرزمین هستند.

سیدعلی میرفتاح هم سردبیر روزنامه اعتماد در این روزنامه نوشت: هنوز هم گروه کثیری از زنان ایرانی مقیده و مستوره‌اند. جزاهم‌الله خیرا. اما روزگار فرق کرده و بعضی از زنان را- به خصوص زنان جوان را- عقیده و مرام چیز دیگری شده است. نه اینکه از دین رو برگردانده باشند. نه. مسلمان و معتقدند، اما در مقوله حجاب شبیه مادران خود نیستند. یکی، دوتا و صدتا و هزارتا هم نیستند که بشود، ندیده‌شان گرفت یا به دشمن نسبت‌شان داد و با زور و قهر از جلوی چشم دورشان کرد. اتفاقا خیلی هم به چشم می‌آیند و گاه و بیگاه در منظر و مرئای «آقایان» ظاهر می‌شوند و خشم و غیرت ایشان را برمی‌انگیزند..

این زنان و دختران از مریخ که نیامده‌اند، امریکا هم به عنوان بمب تهاجم فرهنگی بر سر این جغرافیا نریخته. این‌ها همان‌هایی هستند که در مدارس و در دانشگاه‌های ایران و جلوی تلویزیون ایران بار آمده‌اند. نگویید، چون به اندازه کافی سخت نگرفتیم، مهار حجاب از دست‌مان در رفت و آمار بی‌حجاب‌ها و شل‌حجاب‌هایمان بالا رفت. اتفاقا نه تنها سهل نگرفتید، خیلی هم سخت گرفتید. در بیشتر دانشگاه‌های آزاد، پوشیدن چادر مشکی را اجبار کردید و دختران را واداشتید تا پشت گیت انتظامات، چادر بپوشند. در مدرسه‌ها هم توسط مربیان تربیتی و بعضی مدیرها و ناظم‌ها چنان سخت گرفتید که حتی بچه‌های اول ابتدایی مجبور به پوشیدن مانتو و سر کردن مقنعه شدند. با توجه به صحبت هایی که سردار سلیمانی و پشت سر آن هم سید علی میر فتاح در روزنامه اعتماد به چاپ رسانید. این مطلب به ذهن می رسد که وقتی سردار مملکت به وجود تفاوت های فرهنگی اذعان دارد و سردبیر اهل قلم هم از وجود این تفاوت ها در جامعه خبر می دهد پس تکلیف  چیست؟ در روزنامه ها و رسانه  ها هر روز در مورد  درگیری هایی که در این خصوص بین اقشار جامعه رخ می د هد اخبار مختلفی را می خوانیم، از طرفی  مردم بر سر موضوع حجاب با هم در گیر می شوند و از طرف دیگر سردار تفاوت های عقیدتی را به رسمیت می شناسد

حکومت هم به روش های مختلف از مردم خواست تا به شرع مقدس اسلام گردن نهند که عده ای سر باز زدند. به تازگی هم عکس های سلبریتی ها در سفر های خارجی نشان از کشف حجاب آن ها در کشورهای دیگر دارد. اگر هم  حجاب بگذارند مانند خانم مهتاب کرامتی حجابی  نیم بند است که معلوم است هیچ باوری به آن ندارد.

نظر کارشناسانی که در این خصوص وجود دارد مانند دکتر امان الله قرایی در این خصوص این است که با زور نمی شود چیزی را در کله کسی فرو کرد باید فرهنگ سازی کرد و از در صلح و آرامش بر آمد.

عده ای اما با دورویی هر چه تمامتر برای مطرح کردن خودشان حجاب را به دست آویزی تبدیل کرده اند و چهارشنبه های سفید راه انداخته اند تا هر چه بیشتر بین مردم دو دستگی ایجاد کنند. اما در این میان باید با آرامش برخورد کرد. باید تفاوت ها را پذیرفت همچنان که سردار پذیرفته اند و با حفظ اصول و ارزش های جامعه فکری درست و منطقی کرد.

 

 

 

 

.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها