خواص اعجاب انگیز عسل و دارچین

عسل و دارچین ترکیبی طعم دهنده و دارای خواص درمانی زیادی هستند. اما همچنین باید در مصرف آن ها هوشیار باشید. خواص اعجاب انگیز عسل و دارچین را در مطلب زیر میخوانید:

خواص اعجاب انگیز عسل و دارچین

1. کند کردن سرعت رشد پارکینسون و آلزایمر

بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون ترسناک به نظر می رسند  و خوردن روزانه دارچین در روز ممکن است شما را در برابر آسیب دیدن آن ها محافظت کند.

در حالی که هنوز اثبات قطعی وجود ندارد، مطالعات انجام شده بر روی موش های  آزمایشگاه امیدوار کننده بوده  است. دانشمندان دریافتند که دارچین با خنثی کردن پروتئین در مغز، از سلول های عصبی و سایر عملکردهای مغزی که در جلوگیری یا کند شدن چنین شرایطی موثرند، محافظت می کند.

2. خواص ضد سرطان

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات آزمایشگاهی همچنین امید دیگری را برای فواید بسیار زیاد دارچین فراهم کرده است.  این بار در مبارزه با سرطان کشنده

محققان دریافتند که عصاره دارچین از رشد سلول های سرطانی و تومور جلوگیری می کند. آن ها همچنین دریافتند که دارچین می تواند آنزیم های مربوط به سرطان روده بزرگ را سم زدایی کند و مانع از رشد بیشتر آن ها شود. علاوه بر این، عسل و دارچین هر دو آنتی اکسیدان هستند که می توانند بدن را  در مقابل سرطان روده بزرگ محافظت کنند.

3. بهبود درمان سرفه و سرماخوردگی

عسل نسبت به برخی از شربت های سرفه موجود در بازار امروزه به عنوان سرکوب کننده سرفه موثرتر است. دارچین همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی شناخته شده است، بنابراین یک قاشق مرباخوری عسل و دارچین می تواند به مقابله با سرماخوردگی کمک کند.

اما این نکته را نیز باید توجه داشته باشید که بیشتر سرماخوردگی ها ناشی از ویروس ها و نه باکتری ها هستند، به این معنی که نمی توانید به تنهایی به عسل و دارچین اعتماد کنید.

نتیجه

دارچین که در فروشگاه مواد غذایی پیدا می کنید می تواند از دو نوع ، cassia  و Ceylon باشد. اولی چیزی است که به طور گسترده تری در دسترس است، اما از کیفیت پایین تر نیز برخوردار است. حاوی مقادیر زیادی کومارین است که در صورت مصرف زیاد می تواند مضر باشد. از طرف دیگر، cassia حاوی دارچین آمالدهید، روغنی است که می تواند در درمان چندین بیماری مفید باشد.

شما همچنین هنگام خرید عسل باید مراقب باشید زیرا اکثر آن ها خالص نیستند. آن ها غالباً با شربت ذرت با فروکتوز بالا مخلوط می شوند که اساساً هرگونه کاهش وزن یا خاصیت تنظیم قند خون را بی فایده می کند. با این حال، عسل خام را نباید به نوزادان زیر 12 ماه بدهید.

استفاده از عسل و دارچین سالم می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد، بنابراین قطعاً نباید از کنار آن به آسانی بگذرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها