تفاوت یوگای سرد و گرم

سبک های مختلف یوگا را امتحان کنید. اگر در حال نمونه برداری از انواع مختلف یوگا برای پیدا کردن بهترین مطابقت برای نیازهای خود هستید، احتمالاً با یوگا گرم روبرو شده اید، که در ایالات متحده بسیار رایج است. شما همچنین ممکن است، بخواهید دیگر سبک ها مانند Kundalini، Ashtanga یا Vinyasa را امتحان کنید. اگر به دنبال محدود کردن انتخاب های خود هستید، شاید بخواهید تفاوت بین یوگا گرم و سایر سبک های یوگا را بدانید.

تفاوت یوگای سرد و گرم

یوگا گرم

یوگا گرم در اتاقی که بین 90 تا 105 درجه فارنهایت گرم می شود انجام می شود. این نوع یوگا همیشه در اتاقهای گرم انجام می شود، اما اشکال دیگری از یوگا نیز وجود دارند، که اغلب به آن ها سبک های "فیوژن" گفته می شود.

زیرا آن ها عناصر یوگا استاندارد را با اصول یوگا گرم ترکیب می کنند. بیکرام در اوایل دهه 1970 توسعه یافت و دارای 26 مرحله به علاوه دو تمرین تنفسی است که هر کلاس حدود 90 دقیقه طول می کشد. گرما برای افزایش دامنه حرکت مبتدیان طراحی شده و همچنین به تعریق بیشتر منجر می شود و در نتیجه به سم زدایی  بدن کمک می ‌کند.

یوگا استاندارد

هنگام مقایسه یوگا گرم و سرد، فرم هایی از یوگا که در اتاق های گرم استفاده نمی شوند، در یوگا سرد تمرین می شوند. با این حال، اصطلاح "یوگا سرد" کمی نادرست است. در حالی که شدت آن از یک کلاس به کلاس دیگر متفاوت است. در کلاس های معمولی یوگا، برای گرم کردن بدن سخت کار می شود، حتی اگر دمای هوا در حدود 70 درجه فارنهایت باشد. انواع تمریناتی که انجام می دهید و میزان  شدت وسرعت آن ها بین سبک های یوگا و حتی بین مربیان با همان سبک متفاوت خواهد بود. به طور مثال آناندا با سرعتی آهسته و آرام انجام می شود، در حالی که یوگای آشتانگا به نیروی بیشتری نیاز دارد و حرکت ها مستقیماً یکی پس از دیگری انجام می شوند.

شباهت ها

همه اشکال یوگا بر ارتباط بین بدن و ذهن تأکید می کنند و بسیاری از آن ها تکنیک های مراقبه را آموزش می دهند. در یک کلاس یوگا معمولی، گرم یا سرد، قبل از انجام تمرینات مختلف تکنیک هایی مانند Asanas را انجام می دهید. کلاس های یوگای سرد به طور معمول شامل برخی از تمرینات تنفسی، مانند Bikram است. در حالی که Bikram یک سری خاص از نکات را در خود جای داده است، اما شامل تمرینات مختلف یوگا گرم نیست. اما در بسیاری از کلاس های یوگای سرد می توانید با نکات Bikram مانند Eagle، مثلث یا Tree مواجه شوید.

تفاوت ها

تفاوت اصلی، گرما است که یوگا گرم را بی نظیر می کند. انجام یوگا درسالن های گرم موجب کالری سوزی  بیشتری می شود، زیرا قلب برای تنظیم دمای بدن بیشتر کار می کند. همچنین به دلیل تعریق مایعات، ممکن است، یک کاهش وزن کوتاه مدت در یک جلسه یوگا گرم اتفاق بیفتد، اگرچه این مایعات باید بلافاصله جایگزین شوند. مربی یوگا سرد می تواند صدها مورد و تغییرات را انتخاب کند، در حالی که یک مربی بیکرام حق انتخاب از  26 حالت را دارد.

برخی از متخصصان یوگا سرد ادعا می کنند که یوگا گرم نسبت به انواع سردتر، سالم تر است. زیرا در اصل بدن گلیکوژن عضلانی مفیدتری  از چربی را می سوزاند و به دلیل افزایش موقتی انعطاف پذیری ممکن است باعث شود که تمرین کنندگان یوگا گرم حرکاتی را انجام دهند که در طولانی مدت تاثیر مثبت بیشتری داشته باشد.  هواداران یوگا گرم اعتقاد دارند که افزایش انعطاف پذیری ایجاد شده در اثر گرما باعث می شود یوگا گرم امن تر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها