کرایه تاکسی امسال گران می شود یا سال بعد؟

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بعید است کرایه های حمل و نقل تا پایان سال افزایش یابد و پیش بینی می شود که سال آینده کرایه ها گران شود.

کرایه تاکسی امسال گران می شود یا سال بعد؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به شرایط، افزایش کرایه‌های تاکسی تا پایان سال بعید است.

محمد علیخانی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها اظهار کرد: ما در گذشته نسبت به نصب فیلترهای دوده مخالفت‌هایی را در صحن شورا داشتیم و در واقع صحبت ما حذف دلالان از خرید فیلتر دوده بود.

وی افزود: در ادامه نیز شاهد بودیم که سازندگان اتوبوس‌های دوکابین متناسب با موتورهای اتوبوس‌ها، فیلترهایی را نصب کردند و خوشبختانه ما شاهد حذف دلالان از فرآیند فیلتر دوده هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هم‌اکنون نیز دلالان از فرآیند خرید فیلترهای دوده حذف شده‌اند و شرکت‌های سازنده اتوبوس‌های دوکابین، فیلترهای مناسبی را نصب می‌کنند که این کار نیز از محل اعتبارات شورا در سال ۸۷ است.

علیخانی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی و ساماندهی آن گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های مختلف در ارتباط با ساماندهی حمل و نقل وظیفه دارند و مصوبات زیادی را نیز در این زمینه داریم که البته در این مصوبه اصلاً وظایفی برای شهرداری پیش‌بینی نشده است و باید مجلس شورای اسلامی در نحوه اجرای قوانین وضع شده نظارت کند و با دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری درباره تعطیلی روزهای آلوده مسئولیتی را ندارد، گفت: ما زمانی که دوستانمان در حمل و نقل آمارهایی از کاهش آلودگی هوا ارائه می‌کردند به آنها گفتیم که باید در انتظار فصل پاییز ماند و آن زمان مشخص می‌شود که یک طرح موفق بوده یا خیر و در واقع باید به این موضوع اشاره کرد که یک طرح به تنهایی نمی‌تواند مشکل آلودگی را برطرف کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها برای رانندگان به حق است به هر حال باید برای تامین رانندگان به فکر باشیم که هم اکنون ۱۲ تا ۱۳ لیتر بنزین برای رانندگان تاکسی پیش‌بینی شده است و در خصوص افزایش کرایه‌های حمل و نقل بعید می‌دانم تا پایان سال افزایش یابد و پیش‌بینی می‌شود که افزایش کرایه‌ها در سال آینده محقق شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها