باباپنجعلی پایتخت در کنار همسر دوم و دخترانش + تصاویر

نام همسر دوم علیرضا خمسه مروارید پورشفیقی می باشد. علیرضا خمسه و همسر دومش دو دختر به نام های دلسا و گلسا دارند.

باباپنجعلی پایتخت در کنار همسر دوم و دخترانش + تصاویر

علیرضا خمسه بازیگر طناز و محبوب ایرانی که در سریال پایتخت در نقش بابا پنجعلی نیز به ایفای نقش می پردازد تا کنون دو بار ازدواج کرده همسر اولش بعد از طلاق از او همراه با پسرش در اسپانیا زندگی می کند. نام همسر دوم علیرضا خمسه مروارید پورشفیقی می باشد. علیرضا خمسه و همسر دومش دو دختر به نام های دلسا و گلسا دارند.

 

بازیگران سریال پایتخت در کنار فرزندانشان + تصاویر و بیوگرافی

 

علیرضا خمسه

 

علیرضا خمسه

 

ماجرای ازدواج مروارید پورشفیقی و علیرضا خمسه 

مروارید پورشفیقی درباره نحوه ازدوجش با علیرضا خمسه می‌گوید: ما همسایه بودیم. پدرم با او دوست بود. چون پدرم خلبان است خمسه هم به عنوان یک فرد شناخته شده خیلی وقت‌ها با پدرم برخورد داشت. زمانی که ما با هم آشنا شدیم، مادرم هم در جریان بود. وقتی خمسه از من خواستگاری کرد، پدرم کاملا مخالف بود اما در حال حاضر یکی از دوست‌های خوب خمسه است و ارتباط خوبی با هم دارند.

 

علیرضا خمسه

 

بیوگرافی و زندگینامه

علیرضا خمسه بازیگر مشهور متولد 9 بهمن ماه سال 1331 است، او در زنجان به دنیا آمده است. هم اکنون 65 سال سن دارد. تحصیلات : فارغ التحصیل لیسانس رشته روان شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و رشته پانتومیم از فرانسه می باشد. در حال حاضر چهار خواهر و چهار برادر دارد که سه تای دیگر هم بوده‌ اند که فوت شده‌ اند.


علیرضا خمسه محسن تنابنده و احمد مهرانفر در سکانسی از سریال پایتخت

 

اولین بار چه زمانی متوجه شدید به بازیگری علاقه دارید؟

13 عدد شانس من است. اولین‌بار هم در 13سالگی متوجه شدم به بازیگری علاقه دارم. یکسری کارها وجود دارد که وقتی انجام می‌دهی متوجه می‌شوی دغدغه ذهنی‌ات از بین رفته است. برای من هم بعد از بازی در اولین کارم این اتفاق افتاد. اگر بخواهم اصطلاح کوچه‌بازاری آن را بگویم، می‌گویم «کرم‌کشی»، در واقع با بازیگری کرم‌های ذهنی‌ام از بین رفت و این علاقه تا 13 سال بعد که اولین بازی‌ام در فیلم «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی بود ادامه داشت. واقعیت این است که هر 13 سال در زندگی من برابر با رسیدن به یک قله شهرت است. بعد از بازی در اولین کارم دقیقا 13 سال بعد بود که موفق به دریافت اولین جایزه بین‌المللی تیونیانک از کره‌شمالی به دلیل بازی در فیلم «آپارتمان شماره 13» شدم و درست 13 سال بعد در 52 سالگی برای بازی در فیلم «بیست» اولین جایزه فجر را دریافت کردم.

 

اولین بار وقتی خودتان را روی پرده سینما دیدید چه حسی داشتید؟

اولین احساس هر کسی از تماشای تصویر خودش انزجار است. هر آدمی وقتی خودش را روی پرده سینما می‌بیند، مطمئنا از تصویرش بدش می‌آید؛ به این دلیل که آن تصور ذهنی که از خودمان داریم با واقعیتی که هست یکی نیست اما به مرور با این فیزیک و هیکل، هیبت و صدا آشنا می‌شوی و می‌توانی خودت را از پشت سر تماشا کنی و با حالت‌های خوابیده، خزیده و نخزیده و پاشده و نپاشده‌ات ارتباط برقرار کنی. (می‌خندد) بنابراین طبیعی است که اولین واکنش خودم از تماشای بازی‌ام واکنش مثبتی نبود اما وقتی برای اولین‌بار روبه‌روی دوربین قرار گرفتم اضطراب و دلهره نداشتم؛ در واقع اضطراب‌ها را گذاشتم برای رودررویی با حضرت عزرائیل!

 

علیرضا خمسه

 

اولین دستمزدی که دریافت کردید چقدر بود و با آن چه کردید؟

یادم می‌آید در سال 1360 برای بازی در فیلم «مرگ یزدگرد» که اولین فیلم سینمایی‌ام بود 9 هزار تومان دستمزد گرفتم. دقیقا نمی‌دانم با این پول چه کردم؛ فقط می‌دانم خانه و ویلا نخریدم.

 

علاقه شدید به بازیگری

او از دوران دبیرستان به طور جدی برای کار بازیگری تصمیم گرفت، زمانیکه دبیرستان او به اتمام رسید وارد دانشگاه شهید بهشتی شد و آنجا روانشناسی خواند، دلیلش را اینگونه بیان کرد : دانش روان‌شناسی می‌ تواند به بازیگری کمک کند، پس از آن به فرانسه رفتم و در آنجا در رشته تئاتر و بازیگری ادامه تحصیل دادم.

 

شغل پدر و زندگی کودکانه

شغل پدر او کارمند اداره برق بود و اوایل زندگی را در بروجند و دبستان ادیب سپری کرده است، او اعتقاد دارد دوران کودکی بهترین زمان برای بچه ها بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها