هدیه تهرانی | شغل دوم بازیگر معروف لو رفت + بیوگرافی و تصاویر

هدیه تهرانی بازیگر معروف و مطرح سینما و تلویزیون از شغل دوم خود پرده برداشت که در ادامه می خوانید.

هدیه تهرانی | شغل دوم بازیگر معروف لو رفت + بیوگرافی و تصاویر

هدیه تهرانی (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۵۱) هنرپیشه سینمای ایران است. هدیه تهرانی همچنین در زمینه عکاسی فعالیت دارد. هدیه تهرانی مربی ورزش رزمی تای چی چوان می باشد.  هدیه تهرانی برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است

شغل دوم هدیه تهرانی فاش شد!+عکس

 

باشگاه هدیه تهرانی در کوچه پس کوچه های یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران واقع شده و بیشتر شبیه به یک خانه ویلایی تر و تمیز است تا یک باشگاه ورزشی که جان می دهد برای دورهمی های فامیلی و سیزده به در. روی دیوار حیاط باشگاه علامت معروف «یین و یانگ» درشتی به چشم می خورد، همان علامتی که ما فکر می کردیم مربوط به ورزش کونگ فو است، اما گویا مهم ترین نماد هنر، ورزش و باورهای چین است و کل یوم ورزش های رزمی این کشور را ساپورت می کند.

در نزدیکی های در ورودی گوش مان را تیز می کنیم تا شاید صدای جیغ و داد بروسلی واری بشنویم، اما داخل باشگاه هم هیچ شباهتی به سایر باشگاه های ورزشی ندارد؛ محیطی آرام و خلوت شبیه به یک کافه و دور از داد و هوارهایی که همه از کلاس های رزمی سراغ دارند.

 

 

تیزر فیلم سینمایی روزهای نارنجی با بازی زیبای هدیه تهرانی

 

7558_771

در حالی که با مسوول ثبت نام کلاس ها در حال چانه زنی و کسب اطلاعات هستیم، تهرانی وارد محوطه باشگاه می شود و پشت میز چوبی حیاط می نشیند تا کلاسش شروع شود. درست برعکس اتفاقی که از حضور یک بازیگر مطرح در فضایی خارج از پرده سینما یا قاب تلویزیون انتظار می رود، خانم بازیگر بدون اینکه کسی دورش را بگیرد در دنیای خودش غرق است و حتی نگاهی هم به سمت ما نمی کند.

 

بیوگرافی-13

بعد از آماری که از خانم مسوول می گیریم، دستمان می آید که تفاوت هدیه تهرانی در اینجا شهرتش در بازیگری و سوپراستار بودن سینما نیست، بلکه میزان حرفه ای بودن او در این رشته ورزشی است که ابهتی به تهرانی داده که با هر کسی فالوده نمی خورد و مثل استادهای خسته باشگاه های رزمی از همان لحظه ورود چهره های جدید به باشگاه، دنبال جذب آنها نیست.

 

بیشتر بخوانید : نفیسه روشن از رنگ مو لاکچری و شیک اش رونمایی کرد + عکس

 

 

unnamed

در ابن باشگاه دو شاخه از ورزش های رزمی چینی را آموزش می دهند: «تای چی چوآن» و «چی کونگ» که خانم بازیگر مدرس رشته «تای چی چوآن» است و سه روز در هفته می توانید برای یادگیری نرمش ها و حرکات دست خاص این ورزش در آنجا آموزش ببینید. ظرفیت کلاس های هدیه تهرانی هم نهایتا 10 نفر است و اگر هرکسی بعد از پرشدن کلاس ها اضافه شود باید صبر کند تا چند نفر دیگر هم به او بپیوندند.

 

MV5BYmUyODBkNjAtNmJjYy00NTM1LTg3MTctYjI4NzI0MTYwYjcwXkEyXkFqcGdeQXVyNjkxOTM4ODY@._V1_

استاد تهرانی(!) سالن را ترک می کند و داخل بخشی می شود که در آنجا کلاس ها را برگزار می کند تا خود را برای آموزش دادن به شاگردانش آماده کند. ما هم در خلال صحبت هایمان با خانم مسوول ثبت نام به قسمت هیجان انگیز هزینه ها می رسیم.

 

MV5BN2E5MzcxMDEtMzg2Ny00OTUyLWI2YzktYjZlZTE0NzMyMDFjXkEyXkFqcGdeQXVyNzQ1MjE4ODI@._V1_

این کلاس ها 12 جلسه در یک ماه است و چیزی حدود 450 هزار تومان برای هر نفر آب می خورد. درست است که با این هزینه می توانید نزدیک به 9 ماه در یک باشگاه رزمی یا بدنسازی نرمال و خوب کار کنید، اما در آن باشگاه ها که یک سوپراستار سینما که با حفظ سمت، رزمی کار قابلی هم هست، به شما آموزش نمی دهد.

 

hedyeh-tehrani-mohsen-kiaei-hamgonah

بالاخره هدیه تهرانی مدتی هم نایب رئیس فدراسیون ووشو بوده و سال ها دستی بر آتش این ورزش رزمی داشته است و نامردی است اگر بخواهیم بالابودن این مبلغ را صرفا به دلیل سوپراستار بودن تهرانی در نظر بگیریم. شلوغی کلاس های خانم بازیگر هم گواه این مطلب است که این مبلغ برای خیلی از جوان هایی که عاشق یادگیری ورزش های خاص رزمی هستند، آن قدرها هم زیاد نیست

 

Hedieh-Tehrani-هدیه-تهرانی-Biography

بیشتر از هدیه تهرانی بدانید :

هدیه تهرانی در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. اولین بار وی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد. بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

 

fireworkswednesday-900x576

انتصاب در کمیته تای‌چی‌چوان

هدیه تهرانی در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. این انتصاب با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد ولی از سوی مسئولین فدراسیون ووشو اعلام شد که وی سابقه مربی‌گری این رشته ورزشی را دارد.

 

finds-15738369459

نمایشگاه عکس

در آذر سال ۱۳۸۸ هدیه تهرانی ۱۹۸ عکس خود را در طبقات مختلف خانه هنرمندان و در نمایشگاه عکس «آبان‌گان» به نمایش گذاشت. این عکس‌ها از ۵۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. او در جلسه‌ای که با نمایندگان رسانه‌ها در مورد این نمایشگاه داشت با انتقاد سخت آنان مواجه شد و با چشمانی گریان این جلسه را ترک کرد. در حالی که هدیه تهرانی اعلام کرد که برای برگزاری این نمایشگاه ۲۲۰ میلیون تومان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وام دریافت کرده، سخنگوی این سازمان مبلغ این وام را ۸۰ میلیون و حمید بقایی رئیس سازمان ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین در سال ۱۳۹۰ و در پی شکایت طراح نمایشگاه از هدیه تهرانی، وی در خصوص پرونده چک برگشتی در دادگاه حاضر شد.

 

biography-hedieh-tehrani22

داوری

اولین دوره جشنواره ملی عکاسی ماسار ۱۳۹۶

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران ۱۳۹۶

 

57782277

جوایز

تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «ایمجین ایندیا» ۲۰۱۹ در کشور اسپانیا برای بازی در فیلم روزهای نارنجی (۱۳۹۸)

تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای بازی در فیلم روزهای نارنجی (۱۳۹۷)

برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سینه ایران تورنتو برای بازی در فیلم روزهای نارنجی (۱۳۹۷)

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اسرافیل (۱۳۹۵)

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز (۱۳۸۸)

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم پوسان برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری (۱۳۸۵)

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری از دهمین جشن خانه سینما (۱۳۸۵)

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری (۱۳۸۴)

دومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم دختر ایرونی (۱۳۸۲)

برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ برای بازی در فیلم پارتی (۱۳۸۱)

برنده جایزه بهترین بازیگر زن از ششمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم کاغذ بی خط (۱۳۸۱)

دومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم کاغذ بی خط (۱۳۸۱)

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم شوکران از چهارمین جشن خانه سینما (۱۳۷۹)

اولین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم شوکران (۱۳۷۹)

برنده جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم شوکران (۱۳۷۹)

سومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم قرمز (۱۳۷۸)

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم قرمز (۱۳۷۷)

 

57495109

اهدای نشان درجه یک هنر

در مراسمی علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به هدیه تهرانی و شماری دیگر از هنرمندان نشان درجه یک هنر اهدا کرد.اهدای این نشان با واکنش منفی اصولگرایان و روزنامه جوان همراه شد.

 

download

با ورزش تای چی که هدیه تهرانی مربی آن است بیشتر آشنا شوید

تای‌چی‌چوان یکی از سیستم‌های نرم و درونیِ هنر رزمی کونگ‌فو یا در واقع ووشو است. این هنر رزمی، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین هنرهای رزمی در چین و کل جهان است و برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود. این هنر که با نگرش عمیق فلسفی شکل گرفته با کمک ایجاد چرخش انرژی در انسان و تخلیه انرژی درونی یعنی انرژی «چی» یا انرژی بایو الکترومغناطیس درون بدن انسان، یکی از قدرتمندترین سبک‌های رزمی در جهان می‌باشد.

 

در این هنر عضلات نقش زیادی ایفا نمی‌کنند ویک تای چی کار سعی در رها کردن کل بدن دارد تا این انرژی بتواند در بدن جاری شود و در موقع مناسب بتوان از آن برای دفاع یا حمله استفاده کرد. تای چی چوان روش مشت زنی یا هنر رزمی است که بر اساس مفاهیم فلسفی آن سعی در به تعادل رساندن همه چیز دارد که در حقیقت نماد یین و یانگ محصول این فرایند است.

 

5250689

«تای چی» در فلسفه تائو به معنای فرایندی است که «ووچی» را به «یین و یانگ» تبدیل می‌کند و تای چی چوان هنر رزمی است که بر اساس این مفهوم عمیق و فلسفی بنا شده‌است. استادان تائو صدها سال پیش با معرفی تای چی در حقیقت هنر رزمی را معرفی نمودند که هماهنگ با ریتم‌های طبیعت و قوانین حاکم بر طبیعت باشد تا در سطوح بالا نیز منتهی به ادراک طبیعت گردد. تای چی ابتدا بدن را متعادل می‌سازد، سپس انرژی درونی انسان، ذهن، تنفس عواطف، طبیعت و روح را متعادل می‌سازد.

هنر رزمی تای چی چوان بر اساس ۱۳ الگوی اصلی شکل گرفته که این ۱۳ الگو عناصر شکل دهنده طبیعت و عناصر اولیه جهان هستند که استادان کهن این رشته با مطالعه عمیق روی خواص این عناصر کاربردی رزمی یافتند که با طبیعت هماهنگ باشد.

 

645690_819

از این ۱۳ الگو، ۸ الگو مربوط به ۸ نوع جین، یا هشت نوع ضربه و دفاع مختلف با تخلیه انرژی درونی می‌باشد که از تئوری هشت سه خطی ئی چینگ الهام گرفته شده‌است و ۵ الگوی دیگر آن مربوط به ۵ نوع حرکت استراتژیک در تای چی می‌باشد که از تئوری ۵ عنصر الهام گرفته شده‌است.

 

206219_922

به همین دلیل می‌گویند تای چی باعت هماهنگی انسان با طبیعت می‌شود که در فلسفه وجودی انسان نیز این امر قرار دارد. اما امروزه به دلیل خواص بسیار زیاد این رشته و تأثیراتی که در تنظیم میدان انرژی و به دنبال آن تقویت جسم و روح دارد به عنوان هنر سلامت زیستن در سطح جهان مطرح است. تای چی به عنوان هنری زیبا با تأکید بر جنبه هنریِ آن در تمام سنین و شرایط تمرین می‌شود و امروزه کاربرد رزمی آن استفاده کمتری دارد.

 

44411_50_08

تای چی چوان دارای ۵ سبک رزمی می‌باشد که عبارتند از: یانگ؛ چن؛ وو؛ سون؛ وو-هاو | در مورد بخش رزمی تای چی، قابل ذکر است که این هنر بخش‌های رزمی مختلفی دارد که عبارتند از:

- دوی لین: به مبارزات نمایشی دو یا چند نفره می‌گویند که به صورت قرار دادی و از پیش تعیین شده اجرا می‌شود و نفرات فقط تکنیک‌های رزمی دفاع و حمله را روی یکدیگر نمایش می‌دهند.

- چین نا: به این روش به اصطلاح دفاع شخصی نیز گفته می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های رزمی هر سبکی طراحی می‌شود که شامل تکنیک‌های قفل مفصل و شناخت نقاط حساس بدن می‌باشد. این نوع مبارزه به دلیل خطرناک بودن اجرای آن در مراکز آموزشی صرفاً به صورت تمرینی کار می‌شود.

 

unnamed (1)

-تویی شو: تویی شو در لغت به معنای فشردن و هل دادن دست‌ها می‌باشد، بخش مبارزات حسی و درونی تای چی است که مبتنی بر استفاده از انرژی چی می‌باشد، در این مبارزات حریفان دائماً در حال شناخت یکدیگر هستند به همین دلیل به آن هنر شناخت حریف هم می‌گویند که این هنر موجب تجربیاتی در شناخت می‌شود که در تمام زندگی قابل استفاده‌است. این نوع مبارزه با استفاده از حس و انرژی درونی صورت می‌گیرد و مانند شنیدن و پاسخ دادن، دو مبارزه دائماً در حال تمرکز بر نیروی درونی یکدیگرند و زمانی که یکی از حریفان اعمال نیرو می‌کند.

 

430

طرف مقابل به اصطلاح در حال شنیدن و هدایت نیروی حریف است و زمانی که نیروی حریف اعمال شد طرف دیگر به پاسخ دادن یا اعمال نیرو می‌پردازد. تا جائیکه یکی از حریفان از موقعیت استفاده کرده و تعادل نفر مقابل را برهم بزند. این نوع مبارزه به دلیل این که افراد به صورت حسی در حال سنجش نیروی یکدیگرند، شم مبارزاتی را بالا برده و باعث تقویت نیروی درونی می‌شود. برخی معتقدند، تویی شو ریشه و منشأ پیدایش ورزش جودو می‌باشد.

 

images (2)

تویی شو کاملاً تحت قوانین بین‌المللی انجام می‌پذیرد و بدون خطر و آسیب دیدگی است و در حال حاضر مسابقات تویی شو در سطوح مختلف برگزار می‌شود که مؤسسه ورزشی ووشو و مطالعات انرژی درونی ایران به صورت فعال در این مسابقات شرکت می‌کند؛ اولین مدال‌های جهانی تویی شو در تاریخ ورزش ایران نیز متعلق به استاد حامد کاتوزی مدیر این مؤسسه می‌باشد. تمرینات تویی شو نیز مانند دیگر سبک‌های رزمی فرمهایی دارد که به صورت دو نفره اجرا می‌شود و کمک به ایجاد مهارت در شناخت حریف و حفظ مرکز ثقل خود می‌کند و حریفان چرخش انرژی و تبادل آن را نیز تجربه می‌کنند.

این ورزش در رده ورزش‌های رزمی نرم و درونی قرار دارد و باعث می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی شوند. تمرینات و نرمش‌های تای جی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولاً به صورت گروهی هنگام صبح انجام می‌شوند. متخصصین این ورزش معتقدند که تمرینات تای جی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد. این ورزش چینی در خود کشور چین از طرفداران زیادی برخوردار است. در ایران علاقه‌مندان به این رشته در سه بعد قهرمانی، همگانی و درمانی به فعالیت می‌پردازند.

 

آنچه دیگران می خوانند :

تیپ لاکچری و خفن نیوشا ضیغمی جنجال ساز شد + عکس

 

ورزشکاران تای جی چوان در دو قالب سنتی و مدرن (مسابقاتی) فعالیت می‌کنند. هم‌اکنون شیوه سنتی و اصیل چن تای جی و یانگ تای جی در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، سردشت و خرم آباد بندر بوشهر و مشهد و تربت حیدریه به صورت متمرکز آموزش داده می‌شود. بنیان‌گذار تای چی در ایران استاد حسین داوودی پناه (داداشی) می‌باشد.

 

p160064089517

فواید تای چی چیست؟

تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که تای چی قادر است تا بیماریهای شدید، مزمن و حتی ژنتیکی را درمان کند. به‌طور مثال با تمرین تاجی می‌توان امراض قلبی را درمان یا از بروز آن‌ها جلوگیری کرد. همچنین این ورزش می‌تواند استرس را از بین برد. تمرینات تنفسی این ورزش همچنین می‌تواند به سالم ماندن ریه و بهبود جریان گردش خون در بدن نیز کمک کند. آهستگی و نرمی در تمرینات تای چی باعث می‌شود تا تمرکز فکری بالا رود که این مسئله خود به کنترل دستگاه عصبی فرد در شرایط بحرانی و فشارهای عصبی بسیار کمک می‌کند. از فواید عمده تای چی می‌توان به تقویت عضلات بدن، انعطاف‌پذیری و نرم شدن ماهیچه‌ها و زردپیها، تمرکز و آرامش فکری، تقویت روحی و عصبی و آموزش دفاع شخصی اشاره کرد.

 

تای چی در ایران

تای چی چوان (ووشو) در سال ۱۳۶۶ شمسی توسط مرحوم استاد حسین داوودی پناه (داداشی) در ایران بنیان‌گذاری شد و نخستین مجوز فعالیت آن در تهران مطابق نامه شماره ۶۱۸۹ مورخ ۱۳۶۶/۵/۱۸ اداره کل تربیت بدنی استان تهران صادر گردید. در سال ۱۳۶۸ انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ایران توسط استاد حسین داوودی پناه تأسیس گردید و به دنبال تأیید هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی و استادان دانشکده تربیت معلم، در ۱۳۶۹ مجوز فعالیت در سراسر کشور را دریافت کرد (مطابق نامه شماره ۱۹/۷۵۶ مورخ ۱۳۶۹/۲/۲معاونت امور فرهنگی و آموزشی سازمان تربیت بدنی کشور).

 

تلاش مستمر بنیان‌گذار ووشو در ایران و حمایت سازمان تربیت بدنی موجب شد انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ایران در سال ۱۳۷۰ شمسی (۱۹ دسامبر۱۹۹۱ میلادی) به عضویت فدراسیون جهانی ووشو در آید. بازدید هیئت عالی رتبه وزارت ورزش چین از حرکات سبک‌های مختلف ووشو توسط ووشوکاران ایران در سال ۱۳۷۰ و دعوت از تیم ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی، حضور تیم تای چی ایران در مسابقات جهانی شانگهای و کسب مدال طلا توسط استاد حسین داودی پناه در سبک تای چی چوان(۱۳۷۱)، عضویت انجمن تای چی ایران در فدراسیون آسیایی ووشو، تشکیل کمیته ورزش‌های چینی در سازمان تربیت بدنی و زیر پوشش قرار دادن انجمن تای چی چوان (مطابق نامه شماره ۱۹/۶۴۹۵ مورخ ۱۳۷۱/۷/۲۰ معاونت امور فرهنگی و آموزشی سازمان تربیت بدنی)، تبدیل کمیته یادشده به فدراسیون هنرهای رزمی چینی (۱۳۷۲)، شرکت کردن تیم ایران در مسابقات جهانی ووشو (۱۹۹۳ مالزی، ۱۹۹۷ ایتالیا و . . .)، شرکت در سمینارهای بین‌المللی داوری و مربیگری و کسب مدال‌های متعدد توسط ووشوکاران کشور، منجر به آن شد که فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۳ تأسیس شود و رشته‌های متنوع ووشو ازجمله تای چی چوان را در خود جای دهد.

 

مسئولیت سبک تای چی چوان از بدو بنیان‌گذاری تا سال ۱۳۹۲ برعهده استاد فقید حسین داودی پناه بوده‌است و علاوه بر سبک یانگ تای چی و چن تای چی، سبک‌های نرم درونی دیگری همچون باگواژانگ (پاکوا) و هسینگ آی چوان (شینگئی چوان) را نیز زیر پوشش خود داشته‌است.

 

تیم تای چی چوان ایران در مسابقات جهانی تای چی چوان که در سال ۲۰۰۹ در هنگ کنگ برگزار گردید، با کسب ۱۷ مدال (۷ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز) و ۳ کاپ ارزشمند جهانی (کاپ اجرای حرکت گروهی، کاپ ویژه بهترین هماهنگی و جام عالی مسابقات) در میان ۴۲ تیم شرکت‌کننده، به مقام نخست دست یافت. هم‌اکنون تای چی در ایران به عنوان یکی از کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیون ووشو به‌طور رسمی مشغول فعالیت است.[۷]مسابقات قهرمانی تای چی جهان هر دو سال یکبار به میزبانی کشورهای مختلف برگزار میگردد که آخرین دوره آن در کشور بلغارستان با کسب چندین مدال رنگارنگ به سرمربیگری جواد باقری لاشیدانی همراه بوده و مسابقات آتی در سال 2020 به میزبانی ایتالیا می‌باشد .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها