تصاویر لو رفته از همسران محمدرضا شجریان + عکس

محمدرضا شجریان از نوابغ موسیقی ایران و جهان است و صاحب 4 فرزند با نام های راحله، افسانه، مژگان و همایون است.

تصاویر لو رفته از همسران محمدرضا شجریان + عکس

محمدرضا شجریان از نوابغ موسیقی ایران و جهان است و صاحب 4 فرزند با نام های راحله، افسانه، مژگان و همایون است. محمدرضا شجریان نخستین بار با فرخنده گل افشان ازدواج کرد و صاحب 4 فرزند با نام های راحله، افسانه، مژگان و همایون شد.

همسر اول محمد رضا شجریان

 

شجریان در سال 1371 از این بانو جدا شد و یک سال بعد با خانم کتایون خوانساری ازدواج کرد. کتایون خوانساری در سال 1344 خورشیدی در تهران به دنیا امد. پدر او بنیانگذار هنر گرافیک در ایران بود؛ از دوران جوانی در حزب پان ایرانیست فعالیت داشت، از طرفداران دکتر مصدق بود، او از روزنامه نگاران قدیم ایران و مدیر هنری نشریه ی زن روز و کلا مرد بسیار روشنفکری بود. مادربزرگ کتایون خوانساری خانم اشرف کاشانی از اولین زنان بازیگر تئاتر ایران بود که آثار زیادی از او به جا مانده است. مادر او زمانی که پانزده سال داشت نقش اول فیلم ضربت به کارگردانی ساموئل خا چکیان را بازی کرد و جایزه بهترین بازیگر نقش زن را در فستیوال مسکوبه دست اورد او پس از ازدواج کار بازیگری را رها کرد. کتایون خوانساری در خانواده ای که قدر هنر و هنرمند را میدانند بزرگ شده است. در تهران به مدرسه سهیل می رفته ودر نوجوانی به همراه پدر و مادر و تنها خواهرش (گیتا) به پاریس رفته است و پس از گرفتن دیپلم زبان فرانسه را در دانشگاه سوربن خواند. در سن نوزده سالگی با یک آقای ایتالیایی ازدواج کرد و از او یک دختر به نام استفانی دارد که اکنون با پدرش در پاریس زندگی می کند. کتایون در پاریس به کار طراحی جواهر مشغول بوده و یک مزون جواهرات فانتزی را اداره می کند.

 

تتلو فوت کرد!؟ + تصاویر

 

 

همسر دوم

عکس همسران محمدرضا شجریان

 

محمدرضا شجریان (۱ مهر ۱۳۱۹ – ۱۷ مهر ۱۳۹۹) موسیقی‌دان و خوانندهٔ سبک اصیل ایرانی بود. وی همچنین خوش‌نویس در خطِ نستعلیق، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی[۶] بود. او در قرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربنا، معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ او بود؛ این اثر را سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت کرده‌است. سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرد و نیز وی نامزد دو جایزه گرمی بود. شجریان در میان دوستداران خود با عنوان «خسروی آواز ایران» نیز شناخته می‌شود.

از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، مظفر شفیعی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

 

2همسر دوم

 

محمدرضا شجریان، یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد. خواندن را از کودکی با همان لحن کودکانه آغاز کرد. از کودکی، با توجه به استعداد و صدای خوبش، تحت تعلیم پدر، که خود قاری قرآن بود، مشغول به پرورش صدای خویش شد.

 

دههٔ ۱۳۳۰

در سال ۱۳۳۱، برای نخستین بار، صدای تلاوت قرآن او از رادیو خراسان پخش شد. وی در سال ۱۳۳۸ به دانش‌سرای مقدماتی در مشهد رفت و از همان سال برای نخستین بار با یک معلم موسیقی آشنا شد.

پس از دریافت دیپلم دانش‌سرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به تدریس مشغول شد و در این زمان با سنتور آشنا شد و فراگیری این ساز را نزد جلال اخباری شروع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها