4 روش آسان برای افزایش وزن اسب

4 روش آسان برای افزایش وزن اسب

اسب ها هرکدام دارای وظایف خاص و منحصر به فردی هستند و برای اینکه بتوانند تمام کارهای خود را به درستی انجام دهند باید بدن خوب و ورزیده که متناسب با وظیفه آن ها است را داشته باشند؛ از این رو تناسب اندام و داشتن وزن ایده آل برای اسب ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از پرورش دهندگان اسب ادعا می کنند که اسب های ضعیف و کوچکی دارند و نمی دانند چگونه می توانند به این حیوانات کمک کنند تا وزنشان افزایش پیدا کند. ما در این مقاله روش هایی که بتوانید به کمک آن وزن اسب خود را افزایش دهید را ذکر می کنیم.

دلایل عدم وزن گیری اسب ها چیست؟

در بسیاری از موارد، عدم وزن گیری تنها یک مسئله ساده و کوچک است که مانند سکه دو رو خواهد داشت. ظاهر قضیه این است که اسب شما لاغر بوده و نمی تواند وزن بگیرد اما آن روی دیگر سکه که بسیار مهم بوده، دلیل این موضوع است. اگر دلیل این مسئله پیدا نشود، تلاش های شما کاملا بیهوده است. بنابراین پیش از آن که شروع به ذکر روش های وزن گیری اسب ها کنید، بهتر است از دلایلی که چرا اسب وزن نمی گیرد صحبت کنیم.

بررسی علائم بیماری در اسب

اولین و مهم ترین دلیل که می توان برای لاغر بودن و وزن نگرفتن اسب نام برد، وجود بیماری است. هر بیماری در بدن اسب هرچند کوچک، می تواند سبب بروز مشکلات در اشتهای اسب شما شود. اگر کوچک ترین تغییری در وزن اسب خود احساس کردید، پیشنهاد می کنیم پیش از انجام هرکاری با دامپزشک تماس بگیرید تا معاینات اولیه را انجام دهد.

به دهان و دندان اسب توجه کنید.

زمانی که اسب دارای مشکلات دهانی یا دندان باشد از خوردن غذا اجتناب می کند. پرهیز از مصرف غذا و نرسیدن مواد مغذی به بدن این حیوان، به تدریج باعث از دست دادن وزن می شود؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم دندان های اسب را به طور مرتب معاینه کنید تا مطمئن شوید چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

انگل ها، مانع اصلی برای وزن گیری اسب ها

وجود انگل در بدن اسب ها نه تنها سبب جلوگیری از وزن گیری در اسب ها می شود، بلکه با گذشت زمان ممکن است به روده این حیوان آسیب وارد کند تا جایی که دیگر قادر به استخراج و جذب مواد غذایی نخواهد بود. برای اینکه دامپزشک بتواند وجود انگل در بدن اسب را شناسایی کند، اقدام به شمارش کامل تخم در مدفوع این حیوان می نماید.

مصرف آنتی بیوتیک ممنوع!

اگر اسب شما آنتی بیوتیک مصرف می کند و از طرفی به دنبال افزایش وزن هستید، پیشنهاد می کنیم مصرف آنتی بیوتیک را کنار بگذارید. آنتی بیوتیک می توانند بر وضعیت سلامت اسب ها تاثیر منفی داشته باشند. از جمله عوارض استفاده از این ماده می توان به اختلال در عملکرد معده، اسهال و تشنج اشاره کرد.

راه های افزایش وزن اسب

در مطالب بالا دریافتیم که چگونه می توانیم دلایل عدم وزن گیری و لاغری اسب خود را بیابیم. در ادامه مقاله به شما روشی هایی را بازگو می کنیم تا به کمک آن ها بتوانید وزن اسب خود را افزایش دهید.

مکمل اسب

یکی از اصلی ترین راه ها برای افزایش وزن، استفاده از مکمل اسب است. اسب ها تا زمانی که بالغ نشده اند می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از طریق تغذیه اصلی که همان علوفه ها هستند دریافت کنند اما با افزایش سن، دادن وعده های غذایی بیشتر به آن ها دشوارتر می شود. در این زمان مکمل ها می توانند کمک شایانی در زمینه کنند.

مصرف فیبر کافی

برای اینکه بتوانید یک رژیم غذایی متعادل و مناسبی به اسب خود بدهید، باید توجه کنید که فیبر به اندازه کافی به بدن اسب می رسد. این ماده به طور طبیعی در یونجه و علف که جزو اصلی ترین غذاهای اسب هستند یافت می شوند. فیبر برای کنترل حرکات روده عالی بوده و می تواند جذب مواد مغذی را بیش از پیش افزایش دهد. لازم به ذکر است که علف تازه دارای فیبر بالا تری بوده و همین موضوع می تواند سبب افزایش وزن اسب ها شود.

چربی، یک عامل مهم و بدون خطر

برخلاف عقده بسیاری از افراد که ادعا می کنند چربی ها مضر هستند باید بگوییم که وجود این ماده در اندازه معین در رژیم غذایی اسب ها مهم و ضروری است تا جایی که متخصصان این ماده را بسیار مفید می دانند. اسب هایی که دارایی فعالیت بالایی هستند به خصوص اسب های مسابقه ای، باید چربی مصرف کنند تا بتوانند انرژی خود را بازیابی کنند؛ بنابراین استفاده از چربی یکی از نکات مهم برای پیروزی در مسابقات سوارکاری به شمار می رود.

یکی از منابعی که برای دریافت چربی مورد استفاده قرار می گیرد، سبوس برنج است. اگر میزان وزن گیری اسب شما کم بوده و حجم گیری آن مشکل است، توصیه می کنیم از سبوس برنج استفاده نمایید.

نشاسته

تمامی اسب ها برای اینکه بتوانند وظایف و کارهای روزمره خود را انجام دهند نیاز به انرژی دارند. نشاسته یکی از مواردی است که می تواند انرژی بدن اسب شما را تامین کند و در عین حال در کمترین زمان ممکن سبب چاقی و افزایش وزن این حیوان شود. نکته قابل توجه این است که باید در مصرف نشاسته در رژیم غذایی اسب دقت بفرمایید؛ چراکه مصرف زیاد این ماده باعث می شود که روده کوچک از پس هضم کردن آن برنیاید و در روده بزرگ تخمیر شود.

مصرف زیاد نشاسته می تواند سبب بروز مشکلاتی مانند لامینیت و قولنج شود؛ بنابراین سعی کنید به مقدار کافی از آن استفاده کنید تا مشکلی برای سلامتی اسب ایجاد نکند.

نتیجه گیری

داشتن وزن ایده آل یکی از فاکتورهای مهم برای سلامتی در بدن اسب ها به شمار می رود، از این رو بسیاری از افراد به دنبال افزایش وزن اسب خود هستند. ما در این مقاله تمامی مواردی که می تواند دلیلی برای لاغری اسب شما باشد را ذکر کردیم. همچنین در ادامه راه ها و روش هایی را برای حل این مشکل و افزایش وزن اسب ارائه کردیم تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها