همه چیز در مورد بازیگران «مست عشق»

با پیوستن «سلما ارگچ» فهرست بازیگران مست عشق ساخته حسن فتحی بسته شد و گزارش زیر خلاصه‌ای پیشینه این بازیگران است.

همه چیز در مورد بازیگران «مست عشق»

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینفیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی با نویسندگی مشترک  فرهاد توحیدی و حسن فتحی ساخته خواهد شد. این فیلم محصول مشترک ایران و ترکیه خواهد بود. فیلم سینمایی «مست عشق» با بازی پارسا پیروزفر، شهاب حسینی، ابراهیم چیلکول، هانده ارچل و سلما ارگچ در حال تولید است. تهیه‌کننده این اثر فتحی مهران برومند است. سرمایه‌گذاران «مست عشق»، شرکت‌های سیماریا و ای. ان. جی هستند. حسن فتحی، کارگردان فیلم سینمایی «مست عشق» سابقه ساخت سریال‌های «شهرزاد»، «میوه ممنوعه» و فیلم «پستچی سه بار در نمی‌زند» را دارد. 

*******************************************************************************************************************

اولین بازیگری که به «مست عشق» حسن فتحی پیوست بازیگر فیلم فروشنده بود.

شهاب حسینی سال 80  با فیلم رخساره ساخته امیر قویدل به سینما آمد. در سال‌های ۸۱ تا ۸۳ با بازی در  واکنش پنجم «تهمینه میلانی»، این زن حرف نمی‌زند «علیرضا امینی»، زهرعسل «ابراهیم شیبانی» به‌عنوان یک بازیگر خود را بیش از پیش مطرح کرد، حسینی در همان سال‌ها توانست با  در شمعی در باد «پوران درخشنده» و رستگاری در هشت‌وبیست دقیقه «سیروس الوند» دو سال پیاپی کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود.

شهاب حسینی برای بازی درمحیا «اکبر خواجویی» موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. برای فیلم سوپر استار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و همچنین به خاطر فیلم‌های پرسه در مه و درباره الی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما شد. او اولین دستاورد بین‌المللی‌اش را با جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی کسب کرد وقتی  توانست خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را برای بازی در این فیلم به دست آورد و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود و بازی او مورد توجه انجمن بین‌المللی سینه فیلی قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه آی سی اس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

منتقدین سینمایی گفتند که بازی او در این فیلم  سرشار از ظرایف تکنیکی است.  شهاب حسینی در نظرسنجی برنامه هفت سال ۱۳۹۲ به عنوان بهترین بازیگر دهه هشتاد ایران انتخاب شد. هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، حوض نقاشی با سبک متد اکتینگ در کاراکتر رضا و تعبیر خواب از دیگر آثار قابل توجه او در چند سال اخیر به‌شمار می‌رود.

شهاب حسینی در سال 94 به پروژه فروشنده، هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی پیوست و کاراکتر عماد را بازی کرد. او توانست با بازی در این نقش موفق به کسب بزگترین دستاورد سینمایی‌اش شود و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود کند. این سومین همکاری وی با اصغر فرهادی به‌شمار می‌آید. دریافت این جایزه که برای اولین بار در تاریخ بازیگری سینما و هنر ایران اتفاق افتاد با واکنش‌های مثبت ایرانیان روبرو شد. او در همان سال جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا را برای بازی درفیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به دست آورد.

حسینی در حالی اینروزها فیلم سینمایی هزارتو«امیرحسین ترابی» را روی پرده سینما دارد، که علاوه بر بازیگری کارگردان «ساکن طبقه وسط» و تهیه‌کننده «خورشید» نیز بوده است.

شهاب حسینی در دو اثر ماندگار حسن فتحی نیز حضور داشته است. مدار صفر درجه که محصول مشترک سینمای ایران، مجارستان، لبنان و فرانسه بود، با بازی حسینی در نقش حبیب پارسا نقطه اوج حضور او در تلویزیون بود. فتحی با شهرزاد در سه فصل بازی متفاوت دیگری از شهاب حسینی نشان داد.

فعالیت شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در برنامه‌ای به نام اکسیژن در تلویزیون ظاهر شد. وی در چند برنامه دیگر هم مانند برپا برپا، رنگ صبح، و سایه روشن به عنوان مجری اجرای این برنامه‌ها را برعهده داشت. وی همچنین در برنامه رادیویی دو نیمه سیب، صدای ما و گلبانگ شادی به گویندگی پرداخته‌است.

*******************************************************************************************************************

بازیگر در پناه تو نفر بعدی بود که به مست عشق پیوست.

پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تلویزیون؛ کارگردان و مدرس تئاتر، نمایشنامه‌نویس، مترجم و نقاش ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان است.

اولین حضور پیروزفر در سینما در سال ۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری «داریوش مهرجویی»  بود. همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت. سال 74 با بازی در سریال درپناه تو«حمید لبخند» وارد تلویزیون شد و در قلب من«حمید لبخند» تثبیت حضور او در صدا و سیما بود.

اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب‌پور بود. پیروزفر با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد. پیروزفر نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را در سال ۸۰ بعنوان اولین کار کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او بود. در سال‌های 84و 85  به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت.

پارسا پیروزفر بازیگر و کارگردانی است که در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نیز فعالیت می‌کند. ائ در حال حاضر همزمان با پرداختن به بازیگری سینما، بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و همچنین طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

پیروزفر سال 74و 76 در ضیافت و مرسدس «مسعود کیمیایی» بازی کرد و سال 77 برای بازی در شیدا«کمال تبریزی» نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما شد. اشک سرما«عزیزالله حمیدی» نامزد شدن پیروزفر را در جشن خانه سینما بعنوان تندیس بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت. همچنین بازی در این فیلم برای او جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم‌های آسیایی دهلی نو و جایزه بهترین بازیگر خارجی مرد از دید مخاطبان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم خروس زرین و صد گل کشور چین را به ارمغان آورد.

مهمان مامان فیلم دیگری بود که پارسا پیروزفر برای بازی در آن برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینماکاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فیلم فجر شد.

او بازی بسیار زیبایش در سریال در چشم باد « مسعود جعفری‌جوزانی» کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن دنیای تصویر شد.

پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن‌ضمیر، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۹۱، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز به ترجمه خود، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود ، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود به روی صحنه برده‌است.

*******************************************************************************************************************

حسام منظور بازیگر بعدی که فیلم جدید حسن فتحی پیوست،  فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. او فعالیت‌های هنری خود را از سال 82  آغاز کرده در بیش از ۴۰ نمایش ایفای نقش کرده‌است. وی تجربه اجرا در مراکز مطرح تئاتر اروپا از جمله پیکولو ایتالیا و جشنواره شکسپیر گدامفک  لهستان را دارد. او همچنین از سال ۹۵ به تدریس رشته بازیگری در دانشگاه آزاد مشغول است.

حسام منظور در سال  ۸۸ برای نمایش مکبث «رضا ثروتی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر دانشگاهی، همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر سال تئاتر از جشن بازیگر شد.  او همچنین بازی در نمایش اودیسه«آرش دادگر» جایزه بهترین بازیگر سال را از سیزدهمین جشن بازیگر، دریافت کرد.

منظور با ایفای نقش «شازده ارسلان میرزای قوانلوی قاجار» در سریال تلویزیونی «بانوی عمارت» به عنوان بازیگر تلویزیون مورد توجه قرار گرفت و موفق شد تندیس بهترین بازیگر سال تلویزیون را در پنجمین جشنواره جام جم از آن خود کند.

*******************************************************************************************************************

ابراهیم چلیکول بازیگر سینما و تلویزیون ترکیه‌ای مست عشق که قبلا در زمینه مدلینگ و ورزشی لیگ بسکتبال ترکیه نیز فعالیت داشته است. او بعد از کنار گذاشتن بسکتبال به تحصیل در زمینه بازیگری پرداخت و بعد از آن با تهیه کننده عثمان سیناو آشنا شد و زندگیش به کل تغییر کرد.

وی در اولین تجربه جدی و هنری خود در فیلم Narkoterör ساخته  عثمان سیناو نقش سرکمیسر را ایفا کرد. بعد از اولین حضورش در جلوی دوربین در سریالهای کوههای سیاه و چاقوی تیز نیز بازی کرد. اما مهترین حضور وی  کارکتر جمیل در سریال عفت بود.

ابراهیم ۲۰۱۲ در فیلم سینمایی پرهزینه فتح ۱۴۵۳ که موضوع فیلم مربوط به فتح شهر استانبول در سال ۱۴۵۳ بود، یکی از نقش های اصلی را بازی کرد. او بازی متفاوت در نقش فرهاد در سریال پربیننده عشق سیاه و سفید نظر بسیاری از منتقدین سینما ترکیه را به خود جلب کرد.

چلیکول امسال قرار است در یک سریال پلیسی به اسم Muhteşem İkili نقش یک افسر پلیس را بازی کند.

*******************************************************************************************************************

هانده ارچل بازیگر، مجری و مدل ترکیه‌ای که نقش کیمیا را در فیلم جدید حسن فتحی بازی خواهد کرد،  تابعیت ترکیه‌ای- آلمانی دارد. از نقش‌های مهم او می‌توان به بازی در نقش هازال سانجاک در سریال مروارید سیاه در مقابل تولگاهان ساییشمان و حیات اوزون در سریال عشق حرف حالیش نمیشه در مقابل بوراک دنیز و هم چنین بازی در نقش سلین در سریال دختران آفتاب در مقابل تولگا ساریتاش در سریال تکه‌های شکسته در مقابل علی پیری و انگین آکیورک و ارکان پتکایا در سریال حلقه در مقابل سرکان چای اوغلو نقش ایفا کرده است.

*******************************************************************************************************************

و آخرین بازیگری که به پروژه مست عشق پیوست سلما ارگچ بازیگر، مدل، طراح،  فیلولوژیست، روانشناس و پزشک است.

ارگچ که از ترک‌های آلمانی‌تبار است، ۳ سال در دانشگاه وستفالی ویلهلم پزشکی خواند  و سپس در دانشگاه فرن‌یونی هاگن در رشته‌های فلسفه و روانشناسی تحصیلات خود را تکمیل کرد.

او در سال ۲۰۰۰ میلادی پا به عرصه مدلینگ گذاشت. سلما  بیشتر به خاطر بازی در نقش خدیجه سلطان در سریال حریم سلطان شهرت پیدا کرد. این بازیگر ترکیه‌ای به زبان‌های آلمانی، ترکی، انگلیسی، فرانسوی و تا حدودی ایتالیایی تسلط دارد.

سلما در سال 2003 به کلاس های بازیگری رفت و زیر نظر بازیگر مشهور تئاتر و تلویزیون  Aliye Uznunatagan به مدت یک سال دوره دید سپس دوره ای هم در انگلستان گذراند. پس از آن دو مینی سریال در نقش گذرا بازی کرد سپس رسما سال 2006 با فیلم The Net وارد سینما شد. سلما  با سریال عاصی در سال 2007 تجربه حرفه ای خود را در تلویزیون بدست آورد.

ارگچ امسال بعنوان  همسر مولانا جلوی دوربین حسن فتحی برای فیلم مست عشق می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها