مطهری:

احتمال پیروزی همتی در انتخابات زیاد است

اگر همه مخالفان رویه شورای نگهبان و همه موافقان انتخابات آزاد از جمله اصلاح طلبان و معتدلان از همتی حمایت کنند احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود زیاد است. نباید نگران باشند که اگر کاندیدای ما رای نیاورد جایگاه او در جامعه تنزل پیدا می کند.

حجم ویدیو: 1.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30

مطهری: همه پشت سر همتی قرار بگیرند، احتمال پیروزی همتی در دور دوم انتخابات زیاد است

علی مطهری گفت: 

اگر همه مخالفان رویه شورای نگهبان و همه موافقان انتخابات آزاد از جمله اصلاح طلبان و معتدلان از همتی حمایت کنند احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود زیاد است.

نباید نگران باشند که اگر کاندیدای ما رای نیاورد جایگاه او در جامعه تنزل پیدا می کند چون ورود جبهه اصلاحات و معتدلان در این شرایط با معرفی کاندیدا در واقع ورود با کاندیدای اصلی نیست و شکست در آن در واقع شکست نیست. 

من توصیه می کنم همه پشت سر همتی قرار بگیرند بلکه انتخابات به دور دوم برود. باید از این فرصت و از این روزنه باقی مانده از انتخابات آزاد استفاده کرد.

عبدالناصر همتی:  یک دوره چهارساله می خواهم رئیس جمهور شوم

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک دوره چهارساله می خواهم رئیس جمهور شوم تا هزینه سیاسی برای حل چالش‌ها را متحمل شوم و امکان اصلاحات اساسی را داشته باشم

چالش‌ها به‌طور خودکار حل نمی‌شوند، حل این چالش‌ها حتما هزینه سیاسی برای من دارد و به همین دلیل من با ترسیم چشم‌انداز یک دوره‌ای برای ریاست‌جمهوری خود تلاش می‌کنم هزینه سیاسی برای حل چالش‌ها را متحمل شوم تا امکان اصلاحات اساسی را داشته باشم.

در خصوصی‌سازی به طور چشمگیری سبب گسترش بخش شبه‌دولتی شده است و همین موضوع سبب شده است از نظر مدیریت و بهره‌وری فعالیت‌های اقتصادی بهبود قابل‌توجهی رخ ندهد

رشد اقتصادی متوسط ۵ درصد هدف اقتصادی من خواهد بود.

منابع وزارت مسکن باید از طریق بانک‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم هم با ضمانت‌‌هایی که از سوی دولت فراهم خواهد شد، خواهند توانست با آرامش به تامین مالی مسکن خود اقدام کنند.

مهم‌ترین مساله کشور در چهار سال آینده، مهار تورم به شکلی پایدار است و من روی پایداری نرخ تورم در اعداد پایین بسیار مصر هستم.

تا زمانی که کسی در تشکیلات حکومتی است، یعنی به اطلاعات و روابطی دسترسی دارد که به او برتری‌ای نسبت به بقیه می‌دهد. بدیهی است نباید اجازه داد او از این روابط و اطلاعات در رقابت با بخش خصوصی استفاده کند. 

به جای مشاور اقتصادی، انجمن مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور را تشکیل خواهم داد که حداقل متشکل از پنج اقتصاددان برجسته کشور است و علاوه بر مرور هفتگی وضعیت اقتصادی با این گروه، تمام طرح‌های اقتصادی باید با تایید آنها تصویب و اجرایی شود.

باید صادقانه به مردم گفت که دو عامل اصلی باعث افزایش بی‌رویه شاخص بورس شد و صحبت از سقوط شاخص اساسا یک مسیر انحرافی است و باید روی عوامل افزایش بی‌رویه متمرکز شد. عامل اول، رکود شدید در بخش واقعی بود که باعث شده بود همه به‌دنبال مفری برای ایجاد درآمد باشند و ایجاد انتظارات تورمی شدید و تحریک آن با مطالبی که از زبان حتی برخی اقتصاددانان گفته شد، آتش تهیه این رشد کذایی بود. عامل دوم بی‌تدبیری و کج‌فهمی برخی از دولتمردان از رشد بورس بود. به تصور اینان، رشد بورس می‌توانست به اقتصاد و کم کردن تورم کمک کند و به این ترتیب با دعوت مردم گویی یک کف برای قیمت سهام گذاشتند (Put Option) و بر تحریک روزانه مردم برای ورود و سرمایه‌گذاری در بورس تاکید کردند. این دو عامل ریشه اصلی افزایش شاخص بورس بود.

از نظر من سه چالش اصلی پیش روی اقتصاد ایران (۱)تورم بالا و بی‌ثباتی اقتصاد کلان، (۲) رشد پایین اقتصادی و عمدتا متکی به تخلیه و تخریب منابع طبیعی و (۳) فقر و بی‌عدالتی (که با نابرابری موضوعی متفاوت است) است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها