نظام سیاسی که با آتش زدن بانک و پمپ بنزین از بین برود اصلا اسلامی نیست

تمام تلاش‌های ۴۰ سال گذشته دشمنان از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، فتنه سال ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات سال ۹۶ و آبان گذشته همه در راستای براندازی نظام اسلامی بود.

نظام سیاسی که با آتش زدن بانک و پمپ بنزین از بین برود اصلا اسلامی نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: بی طرفی دامی است که دشمنان برای حوزه‌های علمیه پهن کرده اند. دشمن می‌خواهد کاری کند که حوزویان موضع بی‌طرفی بگیرند و دیگر انقلاب در حوزه، ارزش نباشد پس مراقب باشید در دام بی طرفی نیفتید.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: حوزه علمیه انقلابی مشهد همان حوزه‌ای است که مقابل دیکتاتوری رضا خان ایستاد و پیشگام انقلاب بود و پس از آن نیز محل پرورش رهبر معظم انقلاب شد.

وی به حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه مشهد در این سخنرانی اشاره کرد و گفت: این تجمع با هدف استقبال از سالروز حماسه ۹ دی برگزار شده و پیام این تجمع این است که حوزه علمیه مشهد انقلابی بوده، هست و خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران به ماموریت اصلی حوزه های علمیه پرداخت و گفت: ماموریت اصلی حوزویان به صحنه آوردن دین است، هدف اصلی از حضور در حوزه های دینی درست درس خواندن است تا طلابی تربیت شوند که سخنگوی دین گردند.

خاتمی افزود: هدف از تشکیل حکومت اسلامی و حوزه های علمیه نیز به صحنه آوردن ارزشها و صاف کردن جاده بهشت و پر دست اندازکردن جاده جهنم برای مردم است و در این کشور دین با عنایت خداوند و تلاش بسیار سخت به صحنه آمد در حالی که پیش از این کاملا منزوی بود و شاه این کشور نوکر بهاییها، آمریکایی ها و انگلیس بود اما امروز پرچم اسلام در کشور برافراشته است.

وی در پاسخ به این سوال که پس از به صحنه آمدن دین در این کشور چه وظیفه ای داریم ادامه داد: همه مراجع فرموده‌اند که تضعیف نظام اسلامی حرام است و از سوی دیگر پشتیبانی از این نظام دلایل عقلی دارد اما برای حمایت از این نظام به دو عنصر بصیرت و بصیرت افزایی به عنوان ستون فقرات نظام نیاز داریم.

امام جمعه موقت تهران هدف دشمنان را سرنگونی نظام عنوان کرد و گفت: تمام تلاشهای۴۰ سال گذشته دشمنان از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، فتنه سال ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات سال ۹۶ و آبان گذشته همه در راستای براندازی نظام اسلامی بود اما در همه اینها شکست خوردند و پس از این هم شکست خواهند خورد.

خاتمی تضعیف مبانی دینی و حذف تدین نسل جوان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را یکی از ابزارهای براندازی نظام توسط دشمن دانست و افزود: گسترش فساد در کشور به ویژه میان جوانان، راه دیگر سرنگونی نظام در عرصه فضای مجازی و غیرمجازی است و هدف دشمن از این برنامه اندلسی کردن کشور است چون بدحجابی ها در حقیقت موجب پیاده شدن اهداف دشمن می شود و هدف از گسترش بدحجابی، شل حجابی و گسترش فساد سرنگونی کشور است.

وی همچنین هدف از تحریم های اقتصادی سرسام آور اقتصادی را خسته کردن و خسته نشان دادن مردم دانست و ادامه داد: دشمنان تا الان موفق نشدند مردم را خسته کنند چنانکه در پی اغتشاشات اخیر، راهپیمایی های مردمی در شهرها و مناطق مختلف نشان داد نه تنها مردم خسته نخواهند شد بلکه به فضل خدا دشمنان را خسته خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در هر شلوغی که در کشور روی می دهد دستگاه های لجن پراکنی دشمن به دنبال القای فروپاشی نظام هستند اما نظام سیاسی که با آتش زدن چند بانک و پمپ بنزین از بین برود اصلا اسلامی نیست بلکه این همان نوع نظامی است که اروپایی ها انتظار آن را دارند و نظام اسلامی شجره طبیه و تنومندی است که به این سادگی ها آسیب نخواهد دید.

خاتمی وی به بصیرت افزایی در کشور نیز اشاره و بیان کرد: آنچه از حوزه علمیه انتظار می رود تبیین مسایل برای مردم و بصیرت افزایی است و این کار از ویژگیهای ائمه معصوم (ع) بوده است که روحانیون هم باید به لطف خدا در عرصه روشنگری و بصیرت افزایی نیز به رسالت خدایی خود عمل کنند و به شبهات القایی دشمنان نیز پاسخ دهند.

وی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را تنها مربوط به مسایل شخصی ندانست و گفت: مساله حکومت بالاترین عرصه امر به معروف و نهی از منکر است و اگر در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حکومت انحرافی دیده شد همه وظیفه دارند نسبت به آن امر به معروف و نهی از منکر کنند.

او اضافه کرد: اگر کسانی بخواهند قراردادی استعماری را با جوسازی بر کشور تحمیل کنند ابتدا باید حوزه های علمیه در برابر این اقدام بایستند چون نباید راه سلطه بر نظام اسلامی را باز کرد و اطلاعاتی مبنی بر این که از کشور از کجا درآمد کسب می کند و در کجا هزینه می کند نباید در اختیار دشمنان قرار گیرد بلکه باید محکم به دهان دشمنان زد و گفت فضولی موقوف.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها