25 واقعیت جذاب درباره جیم کری که جالب است بدانید

جیم کری کمدین و بازیگر کانادایی-آمریکایی از محبوب‌نرین بازیگران کمدی سینمای هالیوود به شمار می‌آید. . او تاکنون ۲ بار برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد شده‌است.

جیم کری 6

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

1. جیم کری در حومه تورنتو در نیومارکت ایالت انتاریو کشور کانادا به‌عنوان کوچک‌ترین فرزند خانواده به دنیا آمد. او چهار برادر و خواهر بزرگ‌تر از خودش داشت. نام او «جیمز یوجین کری» بود. پدرش نوازنده ساکسیفون جاز بود و به همین دلیل از کودکی در نمایش‌ها و برنامه‌های کمدی حضور داشت. با بیکاری پدرش وضعیت خانواده رو به وخامت رفت و او مجبور شد بعد از مدرسه در یک کارخانه کار کند. به همین دلیل دبیرستان را رها کرد و پس از مدتی کارگری، در ۱۹ سالگی از تورنتو به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد.

2. جیم در 10 سالگی نامه‌ای به کارول برنت هنرپیشه و خواننده اهل ایالات‌متحده آمریکا نوشت و به او گفت که او یک استاد امپرسیونیست است و برای کار در نمایش کارول برنت بسیار مناسب است. او با دریافت نامه‌ای در پاسخ بسیار ذوق‌زده شد.

3- در کلاس هفتم، یک معلم به جیم این فرصت را داد که اگر به همکلاسی‌هایش اجازه دهد با آرامش کارشان را انجام دهند می‌تواند 15 دقیقه پایان کلاس را مقابل بقیه به اجرا بپردازد؛ بنابراین او اوقات فراغت خود را پس از پایان کار خود صرف یادداشت‌برداری روی شوخی‌هایی که می‌خواست امتحان کند می‌کرد. او در سال 1995 به مجله رولینگ استون گفت: «حتی در آن زمان هم من روی اعصاب بقیه بودم.»

4- در دبیرستان جیم کری روزهای سختی را می‌گذراندد و همه بچه‌ها مجبور بودند بعد از مدرسه یک شیفت 8 ساعته در کارخانه چرخ‌های تایتان کار کنند جایی که پدر پرسی در آن کار می‌کرد و این موضوع آن‌ها را خسته و مستأصل کرده بود. جیم در 16 سالگی مدرسه را برای کار ترک کرد و متقاعد شد که در زندگی‌اش دیگر چیزی مهمی اتفاق نخواهد افتاد.

آغاز حرفه کمدی جیم کری

5- پرسی به جیم کمک کرد تا حرفه کمدی خود را آغاز کند و او را برای اولین بار به باشگاه یوک یو تورنتو برساند. او با پوشیدن کت و شلوار زرد ساخته شده توسط مادرش چنان اجرای موفقی داشت که صحنه را منفجر کرد.

جیم کری 7

6. به‌تدریج با بهتر شدن کیفیت استندآپ کمدی جیم کری، او توانست توجه رادنی دنگرفیلد افسانه‌ای را به خود جلب کند، رادنی او را به استخدام خود درآورد و در یک تور اجرای کمدی جیم را با خود به لاس‌وگاس برد.

7. جیم کری یک‌بار در اوایل دهه 80 به مدت حدود 8 ماه با «لیندا رانستد» خواننده آمریکایی در رابطه بود.

ازدواج اول جیم کری

8- جیم کری پس از آشنایی با ملیسا وورمر بازیگر مشتاق هنگامی‌که به‌عنوان پیشخدمت در یک فروشگاه محصولات کمیک کار می‌کرد، آن‌ها در سال 1987 ازدواج کردند. دختر آن‌ها جین (که یک‌بار در شوی تلویزیونی مشهور American Idol شرکت کرد) در همان سال متولد شد.

ازدواج دوم جیم کری

9. پس از ملاقات با لورن هالی در حین تولید سری فیلم‌های «احمق و احمق‌تر» Dumb and Dumber() آن‌ها در سال 1996 ازدواج کردند، ازدواجی که کمتر از یک سال به طول انجامید.

10. با جنی مک کارتی که از سال 2005 تا 2010 در رابطه عاشقانه بود. این زوج از طرفداران مشهور جامعه ضد واکسن بودند که اعتقاد داشتند که واکسن MMR (که برای پیشگیری از سرخک، اوریون و سرخجه استفاده می‌شود) دلیل اوتیسم است.

جیم کری2

جیم کری گران‌ترین بازیگر مرد هالیوود

11. او با دریافت دستمزد 20 میلیون دلاری برای فیلم «کمد تاریک» (The Cable Guy) در سال 1996، رکورد بیشترین دستمزدی را که یک بازیگر مرد برای یک فیلم دریافت کرده از آن خود کرد.

12- در سال 1996، به جیم کری نقش هشتمین پزشک سریال مشهور انگلیسی «دکتر هو» پیشنهاد شد اما او این پیشنهاد را رد کرد

13. هنگامی‌که توپاک شکور خواننده رپ در سال 1995 به زندان افتاد جیم کری که شنید این خواننده از طرفداران پروپاقرص اوست نامه‌های طنزآمیز برای او می‌نوشت تا کمکش کند تا اوقات خود را بهتر در پشت میله‌های زندان بگذراند.

14. در سال 1990، کری که ده سال تلاش کرده بود برای خود یک چک 10 میلیون دلاری برای «خدمات ارائه‌شده در بازیگری» نوشت و تاریخ پرداختش را جشن شکرگذاری 5 سال بعد در سال 1995 قرارداد. او زمانی که برای بازی در فیلم «احمق و احمق‌تر» (Dumb and Dumber) انتخاب شد دستمزدش به آن رقم جادویی رسیده بود. چک مذکور همراه با جسد پدرش که در همان سال درگذشته بود در تابوتش به خاک سپرده شد.

15. دو ماه قبل از اکران فیلم (Kick-Ass 2) در سال 2013، کری حمایت خود از فیلم را که در آن در نقش کلنل استارز و استریپس را بازی می‌کرد پس گرفت. او با صدور بیانیه‌ای در توییتر، اعلام کرد: «با توجه به قتل‌عام غم‌انگیز در مدرسه ابتدایی سندی هوک وجدانش اجازه نمی‌دهد از این سطح از خشونت حمایت کند.»

جیم کری 5

16. در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000، جیم کری رابطه‌ای عاشقانه با رنی زلوگر همبازی‌اش در فیلم «من، خودم و ایرن» داشت و مدتی را در نامزدی با او گذراند.

17. در سال 1999 و 2000، او پی‌درپی جوایز گلدن گلوب را برای فیلم‌های «نمایش ترومن» و «مرد روی ماه» به دست آورد. در فیلم «مرد روی ماه» او در نقش اندی کافمن، کمدین افسانه‌ای بازی کرد و متد اکتینگ را به اوج رساند. همان‌طور که پل جیاماتی، همبازی‌اش در سال 2013 به بازفید گفت، «این یک تجربه بسیار عجیب بود. یکی از عجیب‌ترین تجربه‌هایی که من در ساخت یک فیلم داشته‌ام، صادقانه بگویم با شما. تجربه‌ای بسیار گیج‌کننده بود. یازی جیم در طول فیلم گیج‌کننده بود. او تمام کارهایی را که اندی کافمن انجام می‌داد در صحنه بازی و حتی پشت صحنه انجام می‌داد و در تمام زمانی که تونی کلیفتون بود واقعاً تونی کلیفتون بود. زمانی که تونی کلیفتون بود، همراه خود پنیر داشت - پنیر لیمبرگر – و از جیب‌هایش بوی وحشتناکی می‌آمد؛ و او دائماً مردم را در آغوش می‌کشید و دست‌ها و وسایلش آغشته به پنیر بود. نفرت‌انگیز بود. او مردم را لمس می‌کرد و مجبورشان می‌کرد با او دست بدهند. او بوی وحشتناکی داشت. خیلی بد. خیلی عجیب بود؛ و این کمترین بدی ماجرا بود»

جیم کری به‌عنوان پدربزرگ

18- در سال 2010، وقتی دختر جین پسربچه‌ای به نام جکسون ریلی سانتانا به دنیا آورد، جیم کری پدربزرگ شد.

جیم کری

19. پس از آنکه کاتریونا وایت دوست‌دختر سابق کری در اثر مصرف بیش از حد داروی تجویز شده در طی یک خودکشی مشکوک در سال 2015 درگذشت و جیم در مراسم تشییع جنازه او در زادگاهش ایرلند به‌عنوان مشایعت‌کننده تابوتش انجام وظیفه کرد، با دو دادخواست مرگ غیرقانونی روبرو شد، یکی از همسرش و دیگری از مادرش. او پس از طرح پرونده اول در بیانیه‌ای گفت: «چه شرم‌آور و وحشتناک است مشکلات کاترین مدت‌ها قبل از ملاقات من با او شروع شد و متأسفانه پایان غم‌انگیز او از عهده هر کسی خارج بود. من واقعاً امیدوارم که به‌زودی مردم تلاش برای منفعت بردن از مرگ او را متوقف کنند و بگذارند او در آرامش آرام بگیرد». هر دو پرونده در سال 2018 منتفی شد.

تابعیت دوگانه جیم کری

20. جیم وقتی در سال 2004 به تابعیت آمریکا درآمد، تابعیت کانادایی خود را رها نکرد و در عوض تابعیت مضاعف را حفظ کرد و نتیجه داد. در همان سال، او وارد پیاده‌روی مشاهیر کانادا شد. (او هنوز موفق به کسب یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود نشده است.) و یک دهه کامل، وی توسط پست کانادا با چاپ یک تمبر پستی مفتخر شد.

جیم کری 4

21. نزدیک بود به جای جانی دپ نقش کاپیتان جک اسپارو را ایفا کند اما به دلیل بازی در فیلم «بروس قادر مطلق» در آن زمان که فیلم موفقی بود، آن نقش را رد کرد.

22. در سال ۱۹۸۳ این کمدین جوان در برنامه با حضور جانی کارسون شرکت کرد. او در این زمان به بازیگری فیلم روی آورد و در «کوه کاپر» (Copper Mountain) در نقش یک نوجوان فعال جنسی در برابر آلن تیک به ایفای نقش پرداخت. این فیلم فیلمی آموزشی برای کلوپ کوه کاپر بود که هم‌اکنون بسته شده است.

23. او در برنامه «داخل استودیوی بازیگران» (Inside the Actors Studio) توضیح می‌دهد که پدرش موزیسینی بود که برای حمایت از خانواده‌اش مجبور شد شغلی معمولی داشته باشد. او سپس توضیح داد پس‌ازاینکه پدرش شغل خود را از دست داد همه‌چیز در زندگی آن‌ها به هم ریخت.

24. کافی است کمی در یوتیوب چرخ بزنید و ویدیوهای جیم کری در حال درآوردن ادای بازیگران بزرگی مانند جک نیکلسون را مشاهده کنید و از این مهارت او شگفت‌زده شوید. او همچنین در جشن‌های سینمایی گاهی شمه‌ای از هنر استندآپ کمدی خود را نشان داده است و همین کافی بوده تا بخشی از نتایج جستجوی نام وی در یوتیوب، به ویدیوهای طنازی او در جشن‌هایی چون گلدن گلوب اختصاص داشته باشند.

25. جری لوییس جایگزین ستاره‌های کمدی سینمای صامت بود. جیم کری نیز همان خصوصیات را از وی به عاریت گرفت و به آن‌ها روح زمانه و سینمای مدرن دهه ۱۹۹۰ را دمید. در کمدی‌های جیم کری پرده‌دری‌های اخلاقی و شوخی‌های گاه وقیح به شلوغی و طنز بزن‌وبکوب جری لوییس و هم‌دوره‌هایش اضافه‌شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها