بانک مسکن با وام یک میلیاردی مردم را سرکار گذاشته!

وام یک میلیارد تومانی مسکن از اخبار مهم چند روز اخیر بود، خبری که اکوایران به جزئیات آن و میزان واریزی متقاضیان آن پرداخته است. ماجرای تسهیلات یک میلیارد تومانی مسکن چیست؟

حجم ویدیو: 3.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20

وام خرید مسکن جوانان ۱ میلیارد تومان شد

مدیرعامل بانک مسکن گفته بود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند.

سقف وام در تهران،‌ یک میلیارد تومان،‌ شهرهای بزرگ ۸۵۰ و سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

حال اگر اقساط این وام مسکن ۷۰۰ میلیونی ۲۰ ساله باشد باید ماهیانه ۱۰میلیون و هشتصد هزار تومان قسط داد و کل باز پرداخت یعنی مبلغ وام به اضافه سودش دو میلیارد و ‌پانصد و نود و دو میلیون تومان می‌شود. 

 وام میلیاردی مسکن به مردم، سرکاری است

یک عضو سابق کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، طرح پرداخت وام یک میلیارد تومانی مسکن جوانان را یک طرح پوچ و بی معنی دانست و گفت که این طرح بانک مسکن هیچ دردی از دردهای بازار مسکن با درمان نمی‌کند. 

بانک مسکن چند روز پیش از افزایش وام خرید مسکن  جوانان به یک میلیارد تومان خبر داد که در این طرح در یک دوره ۱۵ ساله، متقاضی از یک میلیارد تومان وام خرید مسکن می تواند استفاده کند.

رجب پناهی در گفتگو با «نود اقتصادی»، اذعان داشت با این تورم زیاد، رقم یک میلیارد تومان در سال های آینده هیچ ارزشی ندارد، به نظر می‌رسد طراحان این ایده، به ارزش وام یک میلیارد تومانی بعد از ۱۵ سال فکر نکرده اند! 

به گفته وی، با رقم یک میلیارد تومان حتی در شرایط فعلی هم نمی‌توان یک آپارتمان در نقاط شمالی تهران اجاره کرد، لذا به نظر می‌رسد بانک مسکن با این طرح مردم را سرکار گذاشته است!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها