قیمت مسکن دو برابر شد + جزئیات

بانک مرکزی گزارش بازار مسکن در دی ماه امسال را منتشر کرد که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در دی ماه امسال نسبت به دی پارسال رشد ۹۸.۳ درصدی داشته است.

قیمت مسکن دو برابر شد + جزئیات

بانک مرکزی گزارش بازار مسکن در دی ماه امسال را منتشر کرد که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در دی ماه امسال نسبت به دی پارسال رشد ۹۸.۳ درصدی داشته است. بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی ماه سال جاری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در دی ماه امسال ۳۵۱۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به ماه گذشته (آذر ۹۹) که تعداد معاملات مسکن ۲۵۵۵ فقره بود، رشد ۳۷.۶ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (دی ماه ۹۸) که تعداد معاملات مسکن ۱۰ هزار و ۶۸۷ فقره بود، کاهش ۶۷.۱ درصدی داشته است.

 

 

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دی ماه امسال در شهر تهران ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان بود که نسبت به آذرماه امسال با متوسط متری ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان رشد ۱.۸ درصدی داشته و نسبت به دی ماه سال گذشته که این شاخص ۱۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۰۰ تومان در هر مترمربع بود، افزایش ۹۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، واحدهای مسکونی زیر ۵ سال ساخت در معاملات مسکن ماه گذشته بیشترین تعداد معامله‌های مسکن را با ۳۹ درصد به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر، بیشترین تعداد معاملات مسکن در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به منطقه ۵ با ۳۹۷ فقره و سهم ۱۱.۳ درصدی اختصاص داشت. در رتبه‌های بعدی مناطق ۴ و ۲ تهران با سهم‌های به ترتیب ۸.۹ و ۷.۷ درصدی قرار دارد.

بر اساس برآوردها، حدود ۷۰ درصد معاملات شهر تهران در دی ماه امسال به ۱۰ منطقه یک، ۲، ۴، ۵، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۴ و ۱۵ اختصاص داشت.

گران‌ترین منطقه تهران طبق سال‌های اخیر به منطقه یک با متوسط قیمت ۶۰ میلیون و ۳۴ هزار تومان در هر مترمربع اختصاص داشت و در رتبه دوم منطقه سه با میانگین قیمت متری ۵۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان و منطقه دو با میانگین قیمت متری حدود ۴۵ میلیون تومان اختصاص دارد.

ارزان‌ترین مناطق تهران نیز منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان، منطقه ۲۰ با میانگین متری ۱۲ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان و منطقه ۱۹ با متوسط متری ۱۳ میلیون و ۴۸ هزار تومان هستند.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها