آغاز توزیع بسته‌های معیشتی نقدی + جزئیات

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر تخصیص حمایت ۲۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان...

آغاز توزیع بسته‌های معیشتی نقدی + جزئیات

رئیس بنیاد مستضعفان به تشریح جزئیات تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد در چهارمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه پرداخت. سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر تخصیص حمایت ۲۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان همزمان با چهارمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه اظهار کرد: بنیاد مستضعفان پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مواسات، چهارمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه را آغاز کرد. رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در مرحله نخست این رزمایش که همزمان با ماه مبارک رمضان کلید خورد، بنیاد مستضعفان ۶۲۰ هزار بسته معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی را در سراسر کشور توزیع کرد و در مرحله دوم نیز با توجه به فشارهای اقتصادی و تورم، تامین و توزیع ۵۰۰ هزار بسته های معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی را متعهد شد.


وی اضافه کرد: همچنین در سومین مرحله این رزمایش که در دهه نخست ماه محرم اجرایی شد، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی نقدی هرکدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان را میان اقشار کم برخوردار و نیازمند توزیع کرد.

فتاح با اشاره به توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی نقدی از سوی بنیاد مستضعفان در چهارمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه گفت: در این مرحله نیز ۵۰۰ هزار بسته نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در مناطق مختلف همچون حاشیه تهران و کلانشهرها، مناطق هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، مناطق محروم و مرزی کشور و نقاطی از این دست، توزیع می شود.


رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر کمک ۸۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی، علاوه بر توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در مرحله چهارم این رزمایش گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این بسته های معیشتی، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را به حساب کمیته امداد و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را به حساب بهزیستی واریز کرد تا این دو نهاد حمایتی، این مبالغ را در قالب کارت های نقدی خرید ۳۰۰ هزار تومانی تقدیم نیازمند فاقد پوشش حمایتی کنند.


وی خاطرنشان کرد: بر این اساس جمعاً، ۷۵۰ هزار خانوار مشمول کمک های ۳۰۰ هزار تومانی بنیاد مستضعفان خواهند شد.فتاح در ادامه با اشاره به مجموع اقدامات بنیاد مستضعفان در ۴ مرحله اجرای رزمایش کمک های مومنانه گفت: بنیاد مستضعفان طی ۴ مرحله رزمایش کمک های مومنانه، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی را میان اقشار نیازمند کشور توزیع کرده است.


رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای اسفند ماه، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان را برای جبران تبعات اقتصادی شیوع کرونا به صورت کمک های نقدی و وام تخصیص داده است.


به گفته وی، کمک های بنیاد مستضعفان همانطور که وعده داده شده بود، تا پسا کرونا ادامه دارد و تلاش می شود تا با تخصیص این کمک ها، حتی المقدور از فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا کاسته شود.


به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، فتاح در ادامه در خصوص تامین تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان خانواده های نیازمند از سوی بنیاد مستضعفان نیز گفت: طی یک ماه گذشته بنیاد مستضعفان مبلغ ۲۴ میلیارد تومان را به صورت نقد به کمیته امداد و ۲۴ میلیارد تومان دیگر را نقدا در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است تا این دو نهاد نسبت به تامین تبلت های ایرانی اقدام کنند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها