آیا ایرانیان می توانند سهام خارجی بخرند؟

خرید سهام خارجی یکی از انواع سرمایه گذاری هاست که ایرانیان هم می توانند با وجود تحریم ها به آن دسترسی داشته باشند. بسیاری از افراد تصور می کنند که ایرانیان نمی توانند در بازارهای مالی بین المللی فعالیت داشته باشند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. خرید سهام شرکت های خارجی مثل اپل و گوگل از طریق بازار بین المللی فارکس امکان پذیر است.

آیا ایرانیان می توانند سهام خارجی بخرند؟

خرید سهام خارجی یکی از انواع سرمایه گذاری هاست که ایرانیان هم می توانند با وجود تحریم ها به آن دسترسی داشته باشند.

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که ایرانیان نمی توانند در بازارهای مالی بین المللی فعالیت داشته باشند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. خرید سهام شرکت های خارجی مثل اپل و گوگل از طریق بازار بین المللی فارکس امکان پذیر است.

خرید سهام فارکس یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری برای ایرانیان به حساب می آید. فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی، بزرگترین بازار مالی در دنیاست که بانکها، کمپانی های بزرگ و سرمایه گذاران شخصی در حال معامله کردن در آن هستند. در فارکس معمولا ارزهای خارجی در برابر یکدیگر معامله می شوند. بنابراین ایرانیان می توانند علاوه بر خرید و فروش سهام خارجی، از تفاوت قیمت بین ارزهای خارجی استفاده کرده و معاملات پرسودی انجام دهند. برای این که با نحوه انجام این معاملات آشنا شوید و بهترین زمان خرید و فروش را پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم از وبسایت آموزش بورس که مرجع معتبری از آموزش های فارکس به زبان ساده است استفاده کنید. در این سایت می توانید راهنمای کاملی برای سرمایه گذاری در فارکس و خرید سهام هم پیدا کنید. برای این کار می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتیwww.amoozesh-boors.com  وارد این سایت شوید.

با ورود به این سایت، با بخش های متفاوتی مثل آموزش رایگان، دوره های آموزشی، رفع اشکال، سیگنال، نتایج دانشجویان مجموعه آموزش بورس، مقالات و بروکر فارکس رو به رو می شوید. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا از مقالات و آموزش رایگان فارکس استفاده کنید. زمانی که سطح دانش شما نسبت به بزرگترین بازار جهانی یعنی فارکس افزایش پیدا کرد می توانید به سراغ دوره های آموزشی رفته و در صورت تمایل از آنها استفاده کنید. این آموزشها به شما کمک می کنند تا:

  • بهترین نقاط ورود به معامله و بهترین نقاط خروج از آن را شناسایی کنید.
  • میزان ریسک و ضرر در فارکس را در کمترین حالت ممکن نگه دارید.
  • بهترین سهام و جفت ارز برای معامله کردن در هر زمان را به راحتی پیدا کنید.
  • و موارد بسیار دیگری که با مراجعه به این وبسایت می توانید از آنها مطلع شوید.

چطور می توان سهام خارجی خرید؟

برای خرید سهام فارکس باید نحوه کار بورس آمریکا و سهام های موجود در آن را توضیح دهیم. بازار بورس در هر کشوری یک بازار یک طرفه است. یعنی اگر شما امروز سهام اپل را بخرید و یک هفته بعد سهام اپل 10 درصد افزایش قیمت داشته باشد، شما به اندازه 10 درصد سود می کنید اما اگر بعد از یک هفته سهام اپل 10 درصد افت قیمت پیدا کند، شما 10 درصد ضرر می کنید و به غیر از فروش سهام با ضرر یا منتظر ماندن برای برگشت قیمت کاری از دستتان برنمی آید.

خرید سهام در بازار فارکس کمی با بازار بورس آمریکا متفاوت است. فارکس بازاری دو طرفه است. یعنی به جز معامله خرید و کسب سود با افزایش قیمت، می توانید با معامله فروش و کسب سود از کاهش قیمت هم سود کنید. مثلا اگر بدانید سهام شرکت اپل که با نماد AAPL در فارکس نشان داده می شود، در یک هفته آینده 10 درصد کاهش قیمت پیدا می کند، با باز کردن معامله فروش در این نماد، سعی می‌کنید تا با کاهش قیمت سود کنید.

اگر بخواهیم به زبان ساده خرید و فروش سهام در فارکس را توضیح دهیم باید بگوییم در فارکس شما از تفاوت قیمت خرید و فروش سود می کنید اما سوال مهمی که در اینجا به ذهن می رسد این است که چطور می توان پیش از موعد تشخیص داد که قیمت یک سهام افزایش پیدا می کند یا کاهش؟

کسانی که از آموزش فارکس استفاده می کنند، می دانند بهترین زمان برای خرید سهام فارکس و فروش آن چه زمانی است. این آموزشها که شامل جنبه های مختلفی مثل تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، مدیریت سرمایه و ... می شوند به افراد کمک می کنند تا در بهترین زمان ممکن وارد معامله شده و بعد از آن با گرفتن سود از بازار خارج شوند. به دلیل اهمیت مسئله یادگیری فارکس به شکل صحیح و کاربردی پیشنهاد می کنیم که با استفاده از منابع معتبر، آموزش فارکس را دنبال کنید.

به جز سهام چه نوع دارایی های مالی دیگری را می توان در فارکس خرید و فروش کرد؟

همان طور که قبلا هم گفتیم ارزهای خارجی در فارکس با یکدیگر مبادله می شوند. مثلا یورو در برابر دلار. چون قیمت ارزها در طول زمان نسبت به یکدیگر تغییر می کند، سرمایه گذاران می توانند از این تغییرات قیمت به نفع خود استفاده کنند.

فرض کنید قیمت یورو به دلار 1.5 باشد. در این حالت یک یورو معادل 1.5 دلار است. اگر ارزش ارز یورو در طول زمان نسبت به دلار بیشتر شود و 1.9 برسد، کسانی که در قیمت 1.5 این جفت ارز را خریده اند، سود میکنند.

تمام سرمایه گذاران موفق مسیر آموزش فارکس را طی کرده اند تا به سوددهی بالایی از این بازار دست پیدا کنند. آنها با استفاده از این آموزشها می توانند چارت های قیمت را بررسی کرده و در بسیاری از موارد قیمت را به درستی پیش بینی کنند. البته این پیش بینی ها همیشه درست از آب در نمی آید اما سرمایه گذاران می توانند با استفاده از تکنیک هایی که در آموزش فارکس وجود دارد، از راه‌حل‌های مناسبی در زمان هایی که قیمت برخلاف پیش بینی آنها حرکت می کند، استفاده کنند.

مزیت خرید سهام خارجی در بازار فارکس چیست؟

خرید سهام خارجی از طریق بازار فارکس مزیت های فراوانی دارد که در اینجا به دو مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

اولین مزیت خرید سهام فارکس

بورس یک بازار متمرکز است و افراد خارجی تحت شرایط خاصی می توانند در بازار سهام کشورهای خارجی مثلا آمریکا شرکت کنند. از آنجا که ایران تحریم است، امکان سرمایه گذاری در بورس آمریکا به شکل مستقیم برای ایرانیان وجود ندارد اما بازار فارکس از طریق بروکرها یا کارگزاری ها این امکان را در دسترس همگان قرار داده است تا در سهام خارجی سرمایه گذاری کرده و از تفاوت قیمت خرید و فروش سهام سود به دست بیاورند. بازار فارکس تحت نظارت یک نهاد کنترل کننده نیست بنابراین تحریم ایران در این مورد اثرگذار نیست و ایرانیان می توانند از طریق فارکس به راحتی سهم‌های مورد علاقه خود را خرید و فروش کنند.

دومین مزیت خرید سهام فارکس

بازار بورس یک طرفه است و فقط می توان از طریق افزایش قیمت ها در آن به سود دست یافت در حالی که بازار فارکس دو طرفه است و کسب سود در آن در هر دو حالت افزایش و کاهش قیمت ممکن است.

خرید و فروش ارزها، نفت و طلا در بازار فارکس به چه صورت است؟

جفت ارزهای خارجی، نفت و طلا هم در بازار فارکس به شکل دوطرفه معامله می شوند. برای سرمایه گذاری در این دارایی های مالی هم باید از آموزشهای معتبر فارکس استفاده کنید. با یادگیری دانش معامله کردن در بازار جهانی فارکس می توانید روی دارایی های مختلفی مثل سهام، ارزهای خارجی، نفت، طلا و حتی ارزهای دیجیتال هم سرمایه گذاری کرده و سود زیادی به دست بیاورید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها