فوری/ نوع جدید ویروس کرونا در ژاپن ظهور کرد

وزارت بهداشت ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد: اولین بار است که این نوع خاص از ویروس کرونا در آزمایش های قرنطینه فرودگاهی در ژاپن شناسایی می شود.

فوری/ نوع جدید ویروس کرونا در ژاپن ظهور کرد

وزارت بهداشت ژاپن می گوید چهار نفر که در اوایل ماه جاری میلادی وارد فرودگاه هاندا توکیو شدند، مبتلا به یک نوع جدید از ویروس کرونا هستند که با ویروس کرونای یافت شده در بریتانیا و آفریقای جنوبی متفاوت است.وزارت بهداشت ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد: این ۴ نفر در سنین نوجوانی تا ۴۰سالگی هستند و همه آنها در ایالت آمازوناس برزیل اقامت داشتند. ابتلای آنها به ویروس کرونا در روز دوم ژانویه /۱۲ دی ماه ۱۳۹۹/ در فرودگاه هاندا تایید شد. موسسه ملی بیماری های عفونی نمونه های آنها را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که این یک نوع جدید ویروس است. این اولین بار است که این نوع خاص از ویروس کرونا در آزمایش های قرنطینه فرودگاهی در ژاپن شناسایی می شود.

 


بیشتر بخوانید : 

فوری / نوع جدید ویروس کرونا در نیجریه ظهور کرد


 

انستیتو ملی بیماری‌های عفونی ژاپن هم در این زمینه اعلام کرد: هیچ مدرکی در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد نوع جدید دارای امکان انتقال بالا است یا احتمال ایجاد علائم جدی را دارد. نگرانی در مورد ویروس های مختلف کرونا که پیشتر در کشورهای انگلیس و آفریقای جنوبی کشف شده اند، دولت را بر آن داشت تا ورود اتباع خارجی غیرمقیم به ژاپن را متوقف کند.

 


بیشتر بخوانید : 

زمان آغاز واکسیناسیون کرونا اعلام شد + جزئیات مهم


 

شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در ژاپن در حالی است که ژاپن در روز یکشنبه ۶ هزار و ۹۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرد. بدین ترتیب تعداد کل افرادی که در سراسر کشور آزمایش کرونا آنها مثبت بوده است به ۲۸۹ هزار و ۴۷۶ نفر می رسد. مقامات بهداشتی برای روز گذشته /یکشنبه/ همچنین ۴۵ مورد مرگ را گزارش کردند. تعداد کل جانباختگان به ۴ هزار و ۸۰ نفر رسیده است.

 

منبع : ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها