کشف 6 کروناویروس جدید از بدن خفاش‌

کرونا باعث شیوع دوباره سرخک می شود/مردم به زندگی با کرونا عادت کنند

محققان آمریکایی 6 نوع کرونا ویروس جدید در بدن خفاش پیدا کرده‌اند که هم خانواده SRAS-CoV2 هستند که باعث تولید ویروس کشنده کووید 19 می‌شود. این ویروس‌ها در بدن 3 نوع خفاش در میانمار {توسط محققان زیرنظر برنامه بهداشت جهانی Smithsonian آمریکایی!} کشف شده و هم خانواده کرونا ویروسی است که تاکنون 2 میلیون تن به آن مبتلا شده‌اند.

کرونا باعث شیوع دوباره سرخک می شود/مردم به زندگی با کرونا عادت کنند

مظنون جدید انتقال اولین کروناویروس به انسان شناسایی شد

مستقل آنلاین: یک مطالعه جدید به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد سگ‌ های ولگرد به عنوان منشاء احتمالی شیوع ویروس همه گیر  کرونا یا "SARS-CoV-۲" شناسایی شده‌اند.

تاکنون بسیاری از حیوانات، از مارها گرفته تا پنگولین‌ها (پولک پوست) به عنوان واسطه احتمالی کرونا مطرح شده‌اند، اما ویروس‌های جدا شده از آنها بسیار با کرونا یا "SARS-CoV-۲" متفاوت است.

اکنون "شوهوا شیا" استاد زیست شناسی دانشگاه "اُتاوا" با ردیابی کرونا ویروس‌ها در گونه‌های مختلف حیوانی، احتمال داده است که سگ‌های ولگرد -به طور خاص روده سگ‌ها- ممکن است منشأ بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ باشد.

بحران کرونا ممکن است باعث شیوع دوباره سرخک شود

صندوق کودکان ملل متحد می‌گوید ۱۱۷ میلیون کودک در ۳۷ کشور جهان، ممکن است به دلیل بحران کرونا، به موقع واکسن ام‌ام‌آر را دریافت نکنند. 

بیماری سرخک که بسیار مسری است و می‌تواند کشنده باشد، با زدن دو دوز واکسن ام‌ام‌آر قابل پیشگیری است. 

 وزیر بهداشت: باید برای سخت‌ترین روزها آماده شویم

از اینکه کرونا با ما و جهان چگونه رفتار خواهد کرد، هیچ‌کس اطلاعی ندارد. 

نمی‌دانیم که با گرما مهار خواهد شد یا نه.

امکان دارد در فصل پاییز با موج تازه‌ای از همراهی کرونا با آنفلوآنزا روبرو باشیم. 

لازم است خودمان را برای سخت‌ترین شرایط و روزها آماده کنیم.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت: مردم باید به زندگی با کرونا خو بگیرند!

تعداد مبتلایان کرونا امروز

ویروس کرونا جایی نخواهد رفت؛ ما نمی‌دانیم کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، پس از بهبودی، ناگیرایی پیدا می‌کنند یا نه؛ این را هم نمی‌دانیم که چه زمانی به واکسن دست می‌یابیم.

ویروس کرونا در دمای ۷۰ درجه پنج دقیقه زنده می ماند

کمیته مشورتی دندانپزشکی کرونا، معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: ویروس کرونا در دمای ۴ تا ۲۲ درجه ۱۴ روز زنده می ماند و همین مدت بیماری زایی دارد. بیماری زایی این ویروس در دمای ۳۷ درجه به دو روز کاهش می یابد. در دمای ۵۶ درجه میزان ماندگاری و بیماری زایی ویروس کرونا به ۳۰ دقیقه می رسد و در دمای ۷۰ درجه پس از  پنج دقیقه ویروس از بین می رود.

آیا مبتلایان به کرونا قبل از شروع علائم ناقل هستند؟

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه هنگ‌کنگ صورت گرفته نشان می‌دهد بیمار آلوده از ۲ تا ۳ روز قبل از بروز علائم جدی شروع به گسترش ویروس می‌کند و بار (load) ویروس به محض شروع علائم اولیه به حداکثر میزان خود می‌رسد و به تدریج کاهش می‌یابد.

در این مطالعه آمده است بسیاری از افردی که حتی نمی‌دانند آلوده هستند، می‌توانند ناقل بیماری باشند. از طرفی سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا تخمین می‌زند که حدود یک چهارم مبتلایان به کووید-۱۹ هیچ‌گونه علامتی ندارند.

دانشمندان هندی نوع دیگری از ویروس کرونا را در خفاش‌ها یافتند

به گزارش مجله "ایندیا تودی" هند دانشمندان شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) در خفاش‌های این کشور نوع جدیدی از ویروس کرونا را کشف کرده‌اند که خطر آن هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

براساس اطلاعات این نشریه، در واقع صحبت از ویروس کرونا با نام BtCoV است که در خفاش‌های ایالت شمالی "هیماچال پرادش" یافت شده است.

این نوع از خفاش‌ها مورد توجه گردشگران در ایالت های "کرالا" و "تامیل نادو" و همچنین در ناحیه پودوچری یافت می‌شوند.

دانشمندان 25 مورد از دو گونه از این ویروس را به منظور مطالعه انتخاب کردند: روباه های پرنده وخفاش‌های میوه خوار.

به گفته دکتر پریاگیا یداف، یکی از کارمندان انستیتوی ملی ویروس شناسی هند، اینکه این نوع از ویروس کرونا تا چه حد برای انسان خطرناک است هنوز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، چون تاکنون هیچ مدرکی دال بر این واقعیت که این نوع ویروس قادر به ایجاد بیماری در انسان‌ها است وجود ندارد.

این محقق گفت: "ما با اطمینان می توانیم بگوییم که ویروس کرونا این خفاش‌ها به هیچ وجه با ویروس SARS-CoV2 که بیماری همه گیر فعلی را برانگیخته است، ارتباط ندارد."
وی افزود: در سال 2019-2018 ویروس Nipah در همان گونه خفاش ها یافت شد که 70 درصد افراد آلوده به آن جان خود را از دست می‌دهند.

ویروس همه گیر COVID-19 تقریباً کل جهان را درگیر خود کرده است. براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، تاکنون 1.84 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند و بیش از 117 هزار نیز نفر فوت کردند.

پزشک جنجالی فرانسوی: ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود

دیدیه رائولت، پزشک متخصص فرانسوی که با شیوع کرونا در فرانسه خبرساز شده، در تازه‌ترین ویدئوی خود ادعا کردکه ویروس کرونا تا پایان بهار از پای درخواهد آمد.

دیدیه رائولت، در این ویدئو که در صفحه توییترش منتشر کرده، می گوید: « پیش تر در هفته‌های گذشته تاکید کرده‌ام و از این تکرار حرفهایم افسوس نمی خورم ویروس کرونا تا پیش از پایان بهار ناپدید می شود.»

دیدیه رائولت متخصص بیماریهای عفونی و پژوهشگر موسسه بیمارستانی‌-دانشگاهی مدیترانه است و در شهر جنوبی مارسی زندگی می کند. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها