کووید-۱۹ نام بیماری ناشی از ویروس کرونا

کووید-19 نام بیماری است که ناشی از ویروس کرونا به وجود می‌آید. با افزایش شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت این نام را برای بیماری ناشی از ویروس کرونا انتخاب کرد.

کووید-۱۹ نام بیماری ناشی از ویروس کرونا

سرویس اجتماعی مستقل آنلاین: با افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا و گذشتن از مرز 1000 نفر سازمان جهانی بهداشت دیروز در ژنو با اعلام اینکه برای بیماری ناشی از ویروس کرونا نامی انتخاب کرده‌اند، به خبرنگاران نیز گفتند که جهان باید به شکل جدی و درگیرانه برای مبارزه با این بیماری جدید وارد عمل شود.

کووید-19 بیماری ناشی از کرونا

تدروس آدانوم گبریسیوس گفت: برای بیماری ناشی از کرونا نام رسمی انتخاب کرده‌ایم.  کووید ۱۹ (۱۹-COVID) اشاره‌ای به کرونا، ویروس، بیماری و سال ۲۰۱۹ دارد. به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت باید نامی برای این بیماری انتخاب می‌کردیم که نه به گستره جغرافیایی و نه به حیوان، انسان و یا گروهی خاصی از مردم اشاره شود در عین حال تلفظ صحیحی هم داشته باشد.

به گفته این سازمان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند و دهها هزار نفر هم که اکثر آنها در چین هستند به همین علت بستری شده یا در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

محققان می‌گویند نام رسمی برای این بیماری به این دلیل اهمیت دارد که از برچسب زدن بیماری به کشور یا نژاد خاصی جلوگیری می‌شود.

نام کووید‌-۱۹ خلاصه شده کرونا (Corona، "ویروس" (irusV)، بیماری (iseaseD) و عدد ۱۹ است که که به سال ۲۰۱۹ - زمان شناسایی و شیوع آن ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ - اشاره دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها