رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی درخصوص برخورد با کارگران شرکت هپکو:

رئیس‌جمهور شخصا به وضعیت آشفته شرکت‌های هپکو ورود کند

برخورد با کارگران را محکوم میکنیم

دولت و دیگر نهادها به دنبال تسکین مقطعی درد کارگران نباشند زیرا درمان‌های مقطعی گاهی صرفا به غده سرطانی اجازه رشد بیشتر می‌دهد. سازمان خصوصی‌سازی سال‌هاست از ریل و مسیر کارشناسی خارج شده و مسبب اصلی مشکلات جاری است تا جایی که رهبر انقلاب نیز علنا گلایه و دستور بازنگری در روند واگذاری‌ها را دادند.

رئیس‌جمهور شخصا به وضعیت آشفته شرکت‌های هپکو ورود کند

به گزارش کمیته رسانه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی، سید محمد جعفر حائری، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی، گفت:

همراه و همگام کارگران غیور شرکت‌های هپکو، آذراب و واگن پارس هستیم و مطالبات به حق آنان را فریاد می‌زنیم.

اصلاح طلبان به عنوان اصلی‌ترین سبد رای این دولت، درخصوص وضعیت و برخورد با کارگران، خجل و شرمگین هستند.

مجموعه اشتباهات فراوانی در دولت نهم و ولنگاری سیاسی اقتصادی ناشی از مدیریت حلقه انحرافی بخصوص در اجرا و پیاده سازی اصل ۴۴ باعث زمینگیر شدن شرکت‌های بزرگی چون هپکو شد و اکنون نیز شاهد هستیم کارگران این شرکت از ۲ هزار نفر به ۸۵۰ نفر رسیده‌اند.

دولت فعلی گام در مسیر پیشینیان خود نگذارد و اشتباهات خود و دولت قبل را تکرار نکند.

قویا معتقدیم ریشه مشکلات هپکو در پایتخت است و به عزم جدی مسئولان نیاز دارد.

پیشنهاد می‌کنیم رئیس جمهور شخصا به وضعیت آشفته شرکت‌های هپکو، آذراب و واگن پارس ورود کرده و با تشکیل کمیته‌ای کارشناسی، تصمیماتی را برای خروج از این وضعیت اتخاذ کند.

خواسته کارگران نه سیاسی است نه مخل امنیت اجتماعی. آنها سال‌هاست دندان بر جگر گذاشته و حقوق خود را فریاد زده‌اند، حقوقی که بر سُفره زندگی آنان تاثیر مستقیم گذاشته است.

پیش نیاز رفع مشکلات، سعه صدر و خویشتن داری نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی است همانطور که در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم. اکنون نیز توقع می‌رود با درک همه جانبه فضا، رفتارهای آگاهانه‌ای صورت پذیرد. برخوردهای قهری نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه کارگران شریف را دلسردتر و ناامیدتر می‌کند.

هیچ فرد، مسئول و دستگاهی نمی‌تواند فشارهای وارده بر کارگران را درک کرده و التیام بخشد و در برابر آنها طلبکارانه رفتار کند. با این حال از کارگران زحمتکش و خدوم نیز انتظار نمی‌رود گاها با قلیان احساسات، نظم عمومی را رعایت نکنند تا بهانه‌ای برای عدم تحقق خواسته‌های به حقشان ایجاد گردد. کارگران به عنوان زحمتکش‌ترین قشر جامعه، چشم و چراغ انقلاب هستند.

کم توجهی‌ها و رفتارهای گاها قهرآمیز با کارگران را محکوم می‌کنیم اما همچنان معتقدیم این مشکلات لاینحل نیست و تنها رفتار عاجل، اما کارشناسانه و عزم و اراده جدی مسئولان را طلب می‌کند.

دولت و دیگر نهادها به دنبال تسکین مقطعی درد کارگران نباشند زیرا درمان‌های مقطعی گاهی صرفا به غده سرطانی اجازه رشد بیشتر می‌دهد. سازمان خصوصی‌سازی سال‌هاست از ریل و مسیر کارشناسی خارج شده و مسبب اصلی مشکلات جاری است تا جایی که رهبر انقلاب نیز علنا گلایه و دستور بازنگری در روند واگذاری‌ها را دادند.

موج سواری سیاسی عده‌ای قلیل نیز بر روی دردهای کارگران عزیز، مذموم ترین رفتار ممکن است و از قاموس هر فرد وطن پرستی به دور است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها