هادی خانیکی محبوب مخالف و موافق

هادی خانیکی محبوب مخالف و موافق

میثم سعیدی

 نماینده ادوارمجلس

 

امروز مطلع شدم دکتر هادی خانیکی عزیز در بیمارستان بستری شده است. او از اهالی خطه جنوب خراسان است که همه هادی خطابش می‌کنند.

مردی بزرگ و به غایت قابل احترام و دوست داشتنی. این چهره دانشگاهی و از سرامدان علوم ارتباطات اجتماعی، به درستی یکی از کم‌نظیرترین سرمایه‌های جامعه علمی و فرهنگی ایران است.

فردی دانشمند، مدبر، متواضع، تلاشگر، متعهد، مومن و صادق. توسعه و بالندگی ایران و مردمانش دال مرکزی اندیشه و تلاش‌های اوست.

فرهیخته ای دردآشنا که در مسیر پرفراز و نشیب سیاست ورزی نیز به آفت افراط و تفریط دچار نشده و به حق یکی از وزنه‌های تعادل‌ساز در میان کنشگران اجتماعی است.

استادتمام دانشگاه علامه طباطبایی تلاش خود را حول حل مسائل ایران، متمرکز کرد و راهبرد گفتگو وهمزیستی مسالمت آمیز را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای توسعه متوازن می‌داند.

هر جا هادی باشد فرهنگ گفتگو و احترام، در بستری امن، ساری و جاری می‌شود. 

این زاده خراسان، در متن شبکه پیچیده و درهم تنیده روابط بسیار وسیع جامعه و مردم از طبقات مختلف قرار دارد و این جایگاه خودخواسته- با همه دشواری‌هایی که برای وی به دنبال داشته- درک دقیق و عمیقی از مناسبات پیرامون به او داده است.

شاید به همین دلیل دریچه نگاهش همواره متفاوت، دقیق و به واقعیت نزدیکتر است.

 او از جمله اساتید پرتلاش و با سوادی است که هرگز ردای دانشجویی را از تن به‌درنیاورده و یادگیری دائم، ویژگی کم‌نظیر اوست.

کتاب و کتابخوانی عناصر لاینفک زندگی او هستند و این آسیب امروز جامعه یعنی "نخواندن" هیچ گاه دامن وی را نگرفت.

مداومت در یادگیری نیاز و ضرورت امروز و فردای ماست که در این خصوص باید از هادی بسیار آموخت. علاوه بر این، کاهش درد و رنج مردم دغدغه پیوسته این بزرگمرد است.

در اوج قدرت، متواضع و در زمستان‌های تاریخ معاصر، امیدوار و جهت‌ساز بوده است. در مسئولیت‌های کلان در وزارت علوم و دیگر سمت‌های رسمی و مشاوره‌ای به مقامات عالی اجرایی، همواره سبک رهبری را دنبال کرده تا مدیریت و این انتخاب، سبب‌ساز محبوبیت ایشان در میان موافقان و مخالفان شده است.

هادی بی نام و نشان، عامل تحولات بسیاری بوده است. همیشه به این می‌اندیشم چگونه می‌توان بستری ساخت که هادی‌ها در آن تکثیر پیدا کنند هرچند می‌دانم که بسیار پیچیده است. هادی عزیز انسانی مقاوم و امیدوار است و همین ویژگی انشالله موجب می‌شود از این پیچ هم بگذرد و مجددا اثرگذار در متن تحولات اجتماعی ایران باقی بماند.

در آستانه لیالی پرفیض قدر، برای سلامتی این فرزند برومند ایران، دعا می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها