خبرهای خوش!

آتوسا راوش

روزنامه‌نگار

از آخرین باری که محسن رضایی به مردم وعده داد که خبرهای خوشی در راه است سال‌ها می‌گذرد. شاید یکی از آن خبرهای خوش مورد نظر سردار عملیات کربلای ۴ بود با روایت رسمی بیش از دو هزار و روایت غیررسمی ۴۰۰۰ هزار کشته و یازده هزارمجروح.

همچنین آخرین باری که حسین سلامی از خبر خوش خود رونمایی کرده و مستعان را جلوی چشم میلیون‌ها ایرانی گرفتند تا به قولی بر گوش و دهان یاوه‌گویان و غربیان سیلی بنوازند نیز چند مدتی می‌گذرد. از آن تاریخ بنابر گزارش‌های رسمی بالغ بر ۱۰۰ هزار ایرانی در اثر کرونا جان باختند. البته خبر خوش دیگر نیز تولید واکسن داخلی بود که ضمن گذاشتن میلیاردها دلار هزینه روی دست ملت در نهایت هم کار واکسیناسیون را با واکسن‌های چینی و روسی به انجام رساندند.

اینکه در این مملکت برخی به جای پرداختن به امور محوله و عمل به وصیت نامه امام مبنی بر عدم دخالت در سایر حوزه‌ها به خصوص سیاست، اصرار دارند تا در تمام حوزه‌ها به خصوص سیاست، دخالت نمایند و عرصه تحت امر خود را به تاخت و تاز فعالیت‌های جاسوسی بیگانگان در ترور شخصیت‌ها و حملات سایبری امنیتی واگذارند، تا جایی که به قول وزیراطلاعات دوران اصلاحات جا دارد که همه مقامات نسبت به جان خود نگران باشند، خود حکایتی دیگر است.

در شرایطی که جمله کارشناسان و متخصصان اقتصادی ایران وضعیت اقتصادی را در شرایطی آنچنان بحرانی می‌دانند که در صورت رفع تحریم‌ها، پیوستن ایران به اف ای تی اف، مبارزه جدی با فساد نظام یافته، تنش‌زدایی در سطح جهانی، جلوگیری از خروج سرمایه داخلی، تشویق به سرمایه‌گذاری خارجی و هزاران مولفه دیگر اقتصادی به سال‌ها زمان برای بازگرداندن واگن اقتصاد رو به سقوط ایران به جایگاه حداقل ۴ سال پیش و نه حتی وضعیت پیشرفت سخن می‌رانند، محسن رضایی از خبرهای خوش در اقتصاد ظرف کمتر از یک ماه آینده خبر می‌دهد. اگرچه برخی معتقدند این خبر خوش نیز مانند عملیات کربلای ۴ لو رفته و ممکن است تبعات تورمی آن دوباره گریبان این ملت له شده در زیربار فشارهای تورمی را بگیرد، اما ایشان همچنان برآن مُصِر هستند.

عرصه اقتصاد رو به نابودی ایران دیگر کربلای ۴ با ۲ یا ۴ هزار کشته و رونمایی از مستعان و فراگیری ویروس کرونا با نزدیک به ۱۰۰ هزار کشته نیست. این میدان عرصه‌ای به وسعت ۸۰ میلیون جمعیت است. جمعیتی که روز به روز بخش گسترده‌تری از آنان به زیر خط فقر سقوط می‌کنند و در زیر چرخ‌های تورم له می‌شوند. 

زنهار به میدان مین وارد شده‌ید!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها