آماده سازی گورستان برای زلزله احتمالی پایتخت:

 مدیریت دفن در هنگام بحران

 مدیریت دفن در هنگام بحران

آتوسا راوش

روزنامه‌نگار

معاون شهردار تهران از آماده‌سازی زمینی ۱۳ هکتاری در بخش جنوبی پایتخت برای دفن در زمان‌های بحران مانند زلزله خبر می‌دهد.

این را می‌گویند مدیریت دفن در هنگام بحران مختص مسئولان لایق و کاملا مرتبط شهرداری.

سال‌هاست که اغلب کارشناسان بر ساخت و ساز بر گسل‌های زلزله‌خیز تهران هشدار می‌دهند.

سال‌های سال است که مردم از بافت فرسوده در نقاط مختلف شکوه دارند. سال‌هاست که متخصصان دلسوز از ساخت برج‌ها بر روی گسل‌های پرخطر زلزله خبر می‌دهند. سال‌هاست مهندسان دلسوز از دور زدن قوانین نیم‌بند ساخت و ساز در مقابله با زلزله توسط پیمانکاران خودی در ساخت برج‌ها و ساختمان‌ها، برای شهر تهران خبر می‌دهند. در میان تمام این زنهارها و هشدارها اما معاون شهردار از آماده سازی زمین ۱۳ هکتاری برای دفن مردم خبر می‌دهد.

از شهرداری که حتی یک برگ نوشته هم در خصوص ایمن‌سازی فضای شهر تهران، یک برگ درباره چالش‌های ساخت و ساز شهر تهران، یا یک برگ دربارۀ زیربناهای مقابله با زلزله ندیده و نخوانده‌ایم. البته که معاونش به جای حل بحران زلزله بحران دیگری را حل خواهد نمود و آن بحران حیات شهروندان تهرانی در چنین شهری با چنین مدیرانی است.

حتما این معاون محترم منتظر دستمریزاد هم هست که با شوق و شعف اعلام می‌دارد: "زمینی ۱۳ هکتاری تهیه شده برای آماده‌سازی آن نیز اعتبارات لازم پیش بینی شده است. برای زمان‌های بحران نیز در اطراف تهران زمین‌ها را گرفته‌ایم که در حال آماده سازی هستیم که خدای‌ ناخواسته اگر زلزله‌ای آمد و اتفاقی افتاد، دفن به سرعت انجام شود و جسدها زمین نماند که باعث بیماری شود."

تهرانی‌ها! اگر در ساختمان‌های بی‌کیفیت با مصالح نامرغوب زندگی می‌کنید، اگر روزانه میزان مناسبی از سرب را می‌بلعید اگر ساعت‌های عمرتان را در ترافیک تلف می‌دهید، اگر فضاهای سبزی شهری‌تان را سپردند دست برج‌سازانی که در کوچه‌های شش متری شهرتان برج‌های ۴۰ طبقه ساخته‌اند، اگر در پیاده‌روها نمی‌توانید راه بروید، اگر برای پارک ماشین در خیابان‌ها ساعت‌ها معطل هستید و هزار اما و اگر دیگر اما خیالتان راحت! مسئولان لایق و لاحق شهرداری در هنگامه بحران برایتان قبرستان‌های ۱۳ هکتاری بلکه گسترده‌تر، که اعتبارات لازم آن هم پیش بینی شده است، آماده کرده‌اند تا جنازه‌هایتان روی زمین نماند و بو نگیرد. لطفا آرام و بی‌دغدغه از بو گرفتن جنازه‌هایتان روی زمین بمیرید که مسئولان لایق بیدارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها