یاسر هاشمی:

مصلحی ، جمهوریت ، همتی

دل نوشته ای با پدر

این روزها فیلمی که صبح فردای پس از رد صلاحیت شما به هنگام ورزش صبحگاهی گرفته بودم ، بین مردم دست به دست می‌شود . یادتان هست ، در پاسخ به سوالم که « دلیل این رد صلاحیت چیست؟» کوتاه و موجز گفته بودید : « سیاسی و امنیتی است »

مصلحی ، جمهوریت ، همتی

پایگاه خبری مستقل آنلاین: یاسرهاشمی : این روزها فیلمی که صبح فردای پس از رد صلاحیت شما به هنگام ورزش صبحگاهی گرفته بودم ، بین مردم دست به دست می‌شود . یادتان هست ، در پاسخ به سوالم که « دلیل این رد صلاحیت چیست؟»  کوتاه و موجز گفته بودید : « سیاسی و امنیتی است »  

بر اساس تقویم سیاسی کشور، باید بهار انتخابات باشد ؛ اما زمستانی سرد در جامعه حکم فرماست  و حتی دروغ ها و سیاه نمایی های مناظرات که پایه اش را در سال‌ ۸۴ ، در رسانه ملی ریخته بودند هم نمی تواند اندکی از شور و شوق را به جامعه تزریق کند . شیوه ای غیر اسلامی که با تعبیر « بی اخلاقی»  نسبت به نهادینه شدنش در ادبیات سیاسی جامعه هشدار داده بودید که آن روزها به سلامش تاختند  و این روزها که نیستید،  به محتوایش فکر می‌کنند. 

چقدر این روزها به دیدارت تشنه ام ، به نگاهت،  به صبرت و بیشتر از همه به امیدت  که مردم با حسرت این واژه ها را زمزمه می کنند 

همیشه می گفتی ماه پشت ابر نمی ماند و الان که هشت سال از آن اتفاق شگفت می‌گذرد همان وزیری که برای رد صلاحیت تان در شورای نگهبان بست نشسته بود، در صدا و سیما اقرار کرد . 

احساس کردم کار خودت بود که خداوند به دهانش انداخت تا شوری در جامعه شکل بگیرد و این بار جسم بی جانت آن کرد که حافظ می‌گوید :   دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد .

اما هنوزمردم بخشی از غروب ماه پشت ابرهای تیره را دیده اند  و تردید حضور خسته شان کرده است . 

اما من در این دوراهی تردید ؛  آرزوهایت برای جمهوریت نظام،  چراغ راهم خواهد بود که همیشه،  می‌گفتی: اراده و حرکت مردم ؛ ولو کوچک ، بهتر از ماندن در کویر است که وقتی گل‌های اکثریت پژمرده شوند ، خارهای اقلیت، باغ را در انحصار خویش می گیرند و من با تأسی از گفتار و رفتار تان در فصل انتخابات ، به «همتی»  رأی می‌دهم ، ولو سلبی .

بیست وششم خرداد هزارو چهارصد  - فرزند کوچکت یاسر 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها