صدا و سیما کرونا را جدی نگرفته است 

 مستقل آنلاین، نصرت‌اله محمدی فعال حوزه رسانه /

در حالی که وزارت بهداشت بر ماندن افراد در منازل و خودداری افراد از تجمع‌ها تاکید دارد و رئیس جمهور محترم نیز صدا و سیما را یگانه رسانه قابل اطمینان و اعتماد در اطلاع‌رسانی و ارائه راهکارها و توصیه‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا دانسته و به مردم توصیه کرده‌اند اطلاعات خود را از صدا و سیما دریافت کنند، و در شرایطی که تمامی گردهمایی‌ها، کنسرت‌ها، و حتی نمازهای جمعه و جماعت مساجد و ادارات لغو گردیده و برگزار نمی‌شوند، صدا و سیما برنامه دورهمی را با حضور جمع بزرگی از تماشاچیان برگزار می‌کند!

مهران مدیری مجری برنامه ضمن تشکر از شرکت کنندگان به خاطر اعتمادشان برای حضور در برنامه اعلام می‌کند که استودیو ضدعفونی شده و جای نگرانی وجود ندارد! البته دغدغه آقای مدیری برای حضور شرکت کنندگان و در آمد حاصله از آن و انرژی دادن حضار به ایشان (با دست زدن‌ها و تشویق‌هایشان) قابل درک است، اما این امر نشانگر سردرگمی صدا و سیما و یا خودمختاری و استقلال از کل کشور و جدی نگرفتن خطر و بلای ملی است.

بعید است از تمامی حاضرین در استودیوی دورهمی تست کرونا گرفته شده باشد. حداکثر آنچه قابل تصور است تست دمای بدن تماشاچیان در بدو ورود به سالن است که البته نداشتن تب در افراد بیانگر آلوده نبودن فرد به ویروس کرونا نیست.

هر چند توصیه رئیس جمهور به صدا و سیما سرگرم نمودن مردم با تهیه برنامه‌های شاد و مفرح است اما آنچه برای صدا و سیما باید اولویت باشد راهنمایی صحیح مخاطبان در مبارزه با کرونا و رعایت موارد بهداشتی است. برای مردمی که شاهد حضور جمع کثیری از افراد در کنار هم و در فضایی بسته در تلویزیون هستند، سفر کردن و راه افتادن در جاده‌ها دور از انتظار نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها