تدبیر و درایت رمز پیروزی

پس از انتشار خبر نابهنگام ترور فرمانده سپاه قدس ایران توسط آمریکایی‌ها، فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خبر از توطئه‌ای بزرگ علیه ایران و سردار شهید سلیمانی داد.

مستقل آنلاین_سرویس سیاسی/ابراهیم نظری

جمعه را با خبر تلخ شهادت فرمانده ارشد جمهوری اسلامی آغاز کردیم. پس از انتشار خبر نابهنگام ترور فرمانده سپاه قدس ایران توسط آمریکایی‌ها، فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خبر از توطئه‌ای بزرگ علیه ایران و سردار شهید سلیمانی داد.

او می‌گوید: "پس از حادثه پیمانکاران آمریکایی هشدار دادم که این تله‌ای برای ایران است و ترامپ برای فرار از استیضاح و رسوایی‌های گذشته در تلاش برای نجات خود است." همچنین خبرگزاری فارس خبر داده "مسیر حرکت سردار سلیمانی لو داده شده بود." طبق اطلاعات خبرنگار این خبرگزاری، در چند روز اخیر ۳ بار خبر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد تا عاقبت به واقعیت پیوست.

احسان سلطانی تحلیلگر حوزه خاورمیانه هم نوشته است: آمریکا عامدانه در شیپور جنگ می‌دمد. او همچنین خبر داده که "(بولتون) می‌گوید از مدت‌ها قبل برای ترور سلیمانی برنامه‌ریزی شده بود. بنا به نوشته سلطانی، نیویورک‌تایمز می‌گوید: شبکه منابع اطلاعاتی از هفته قبل فعال شده بودند. یعنی قبل از K1 و سفارت آمریکا در بغداد."

این مقدمه، نشانگر قریب‌الوقوع بودن شهادت سردار بود و حتما مسئولین امنیتی سپاه قدس بهتر از ما می‌دانند که تمام جوانب احتیاط چنانکه "باید"، رعایت نشده بود.

از ابزارهای فرماندهان نظامی استراتژی و تاکتیک است، ناگفته پیداست برخی تاکتیک‌ها و عملیات مقطعی سیاسی، توجیه استراتژیک نداشته‌اند و چه بسا اقداماتی نیز مورد توافق رهبران نظامی نبوده.  

آیا می‌توانیم بپرسیم چه کسی و با چه نیتی بر ورود یا اشغال سفارت آمریکا در بغداد تاکید داشت؟ آیا همین اشخاص نمی‌دانند بهانه حمله به سردار سلیمانی در تلافی اشغال و هجوم به سفارت آمریکا بوده است! آیا این هدیه سال نو به ترامپ نبود؟

آیا اصولا ماجرای سفارت‌نوردی در اتاق‌های فکری طراحی می‌شود که نه ذره‌ای منافع ملی را می‌شناسند نه قدر و قیمت وجود کهنه سردارِ جنگ شهید سردار سلیمانی را؟

اگر همگام با پاسخ کوبنده به شیطان بزرگ، پرده از شیطنت دوستان نادان و شیطانک‌های کوچک برداریم، می‌توانیم امید داشته باشیم انتقام خون سردار را به زودی می‌گیریم.

در هنگامه‌ی شرایط سختِ تصمیم‌گیری و ورود به دوران جدید حیات سیاسی، نباید انتظار مواضع منصفانه اروپا و روسیه را داشته باشیم، بلکه همچنان با اتکا به نیروی لایزال الهی و با پشتوانه‌ای همچون "مردم ایران" می‌توانیم آمریکا را به همان نقطه پیشین بازگردانیم که هیچ غلطی نتواند بکند.

تدبیر قاطع بهترین راهبرد برای مبارزه با نظام سلطه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها