ورزش سوارکاری در باتلاق مدیریت!

ورزش سوارکاری در باتلاق مدیریت!

جلال محمود زاده

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی

 

پیگیری مطالبات جامعه ورزشی را همواره در زمره برنامه‌ها و رسالت کاری خودم تعریف کرده‌ام. بر همین مبنا و به فراخور زمان، تلاش می‌کنم تا حد امکان اخبار و مطالبات ورزشی را از رسانه‌ها و از طریق ارتباط با متن جامعه ورزشی رصد کنم و پیگیر نیازها باشم.

اما از میان مجموعه اخبار رشته‌های متنوع ورزشی به اعتراض و انتقاد جامعه سوارکاری به نحوه انتخابات این فدراسیون برخوردم. از قرار معلوم وزارت ورزش و جوانان، انتخابات سال گذشته را نپذیرفته و در نهایت بعد از طی شدن مراحل قضایی چندین ماهه، دستگاه قضایی انتخابات را باطل کرده است.

همچنین خواندم که بعد از سرپرست اولیه، وزارت ورزش یکی از همکاران خود را به عنوان سرپرست دوم منصوب کرده است. درحالی‌که ایشان طبق "سند تحول دولت مردمی" که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده، حق‌ مدیریت فدراسیون را ندارد و طبق این سند بالادستی مجموعه کارکنان وزارتی از مدیریت هیئت‌ها و فدراسیون‌ها منع شده‌اند. 

از طرفی در اخبار آمده بود که مدت زمان سرپرست فعلی تا ۱۵ خرداد ماه، پایان می‌پذیرد و طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری ایران، سرپرستی نباید بیش از ۶ ماه دوام داشته باشد. بدین ترتیب امضای سرپرستی فدراسیون سوارکاری از این تاریخ غیر قانونی است. 

اکنون خبر رسیده که سرپرست فعلی هم داوطلب ریاست این فدراسیون شده است.

نگرانی برخی فعالان و جامعه سوارکاری آنجاست که وزیر ورزش و جوانان به جای بی طرفی، متاسفانه جانب حمایت از سرپرست علاقه‌مند به ریاستِ فدراسیون و همکار خود را در پیش گرفته است؛ چنانکه از یک مسابقه سوارکاری دیدن کرده و آن را به قول نسل امروز "تا حد لالیگا" بزرگ جلوه داده است!

برخلاف مقررات جاری و ساری، بخشی از امکانات فدراسیون از جمله در حوزه رسانه و تبلیغات نیز در خدمت سرپرست فعلی و پشتیبانی از وی قرار گرفته است. از طرفی خبر رسیده که در این مدت کوتاه چند ماهه، در اقدامی قابل توجه، برخی روسای هیئت‌های استانی تغییر پیدا کرده‌اند و این برای ناظران و دغدغه‌مندان، شائبه "مهندسی انتخابات" فدراسیون سوارکاری را در اذهان ایجاد می‌کند. 

بیش از ۹ ماه است که این فدراسیون از ثبات مدیریتی دور شده است. گرچه مجموعه مدیریت ورزشی در کشور این روزها مورد انتقاد نمایندگان و افکار عمومی است، اما بد نیست اشاره کنم که یکی از دلایل سوال و بعضا موضوع استیضاح وزیر در مجلس به همین فدراسیون سوارکاری برمی‌گردد. جای بسیار تعجب است که وزیر ورزش و جوانان این مسائل را نمی‌بیند و یا اگر می‌بیند، به آسانی از کنار آن می‌گذرد و به افزایش انتقادات و نارضایتی‌ها از خود دامن می‌زند!

 همچنین مایه شگفتی است که یک وزیر تا سطح تبلیغات برای کاندیدای فدراسیون، سطح خود را پایین بیاورد و با این رفتارها خود را برای سوال و استیضاح سیبل کند.

من به عنوان فردی که همواره از مطالبه به حق مردم و از جمله توسعه ورزش بویژه برای مناطق محروم دفاع کرده‌ام، صادقانه و مشفقانه توصیه می‌کنم که وزیر ، برگزار کننده و مجری صادق انتخابات– نه حامی طیف و فردی خاص_ باشد. از طرفی همکار خود را از این رفتارهای آسیب زا برحذر دارد، اعتماد نمایندگان و ناظران را به خود جلب کند و انتصابات شبهه‌ برانگیز ۶ ماهه‌ اخیر توسط سرپرست فعلی فدراسیون را باطل کند.

 

بی گمان توسعه ورزش سوارکاری که فعالان آن عموما از بخش خصوصی هستند، با این رفتارها ممکن نیست. نباید دغدغه مندان جامعه سوارکاری را دلسرد و ناامید کنیم که در این شرایط سخت اقتصادی در صحنه هستند و در تحقق نان و سلامتی بخش بزرگی از جامعه موثر نقش دارند.

 

 در نهایت باید تاکید کنم که بدون توجه به این موضوعات، مجلس بدون تعارف ابزار نظارتی خود تا سطح استیضاح را به کار خواهد گرفت و آن وقت پرده از موضوعات دیگر برخواهد افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها