مجمع گستاخان

مجمع گستاخان

خورشید سلیمانی
روزنامه‌نگار

فردی به نام ابوالقاسم طالبی، که هویت و معروفیت خویش را مدیون پروپاگاندایی به اسم قلاده‌های طلاست، چنان سنگِ آقایان نظام را به سینه می‌کوبد که گویی جز او زبان دیگری برای مجیزگویی یافت می‌نشود. و مخاطبان او که می‌توان همه‌ی آن‌ها را یک‌جا افخمی نامید، با خنده‌ای بلند و از سرِ بی‌دردی، وی را تایید می‌کنند.
امروز، درست یک روز پس از فرمان عفوی که مورد استقبال و درعین حال، انتقاد صاحب‌نظران قرار گرفت، وقت آن است که از این هتاکانِ قلدر بپرسیم: به کجا چنین شتابان؟ 
جناب طالبی! اگر نمی‌دانید، بخوانید. اگر سوادش را ندارید، بپرسید. اما عجالتا بشنوید که اولا یائسگی مترادف با زشتی و عدم جذابیت یا حتی کاهش توانایی‌های جسمی و جنسی نیست. دوما. یائسگی سن و سال چندان مشخصی ندارد. بسیارند زنان و دختران جوانی که در سنین پایین یائسه می‌شوند و البته یکی از دلایل اصلی آن وارد شدن اضطراب از سوی افرادی است که همه‌چیز را از زاویه‌ی جنسی و جنسیتی نگاه می‌کنند.
تازه بر فرض محال هم که چنین باشد، مگر فقط خانم‌هایی که وارد مرحله مونوپوز شده‌اند، مخالف و منتقد سینمای میلی‌اند؟ چون افاضات شما دلالت بر این ادعا دارد، اگر لازم بود و فراموش کرده‌اید، فهرست بلندبالایی از بازیگران و هنرمندان جوانِ منتقد ارائه خواهم کرد.
دلتان به قلاده‌های طلایتان و کمک‌های مالی و غیر مالی سازمان سینمایی خوش نباشد. و برای بار دوم شما را به تعاریف علمیِ یائسگی ارجاع می‌دهم. اما با تعاریف شما، دستگاه عریض و طویلی که شمایان سینه‌ی خویش را برای آن چاک می‌دهید، سال‌های سال است که یائسه شده و در چارچوب آن تعریف، کارایی و جذابیتش را از دست داده ورنه این‌چنین محفل گستاخان و طلبکاران نمی‌شد.
گویا در نگاه جنسیتی شما به پدیده‌ی سلبریتی‌های منتقد، مردان اصلا جایی ندارند و اشکال از همین‌جا برمی‌خیزد. لطفی به خودتان بکنید و انسان‌ها را بماهو انسان در نظر بگیرید. کمی کتاب بخوانید و  از خدا توفیق ادب بخواهید. زیرا بی‌ادبان از لطف حضرت حق محرومند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها