ریشه حوادث؟

ریشه حوادث؟

فرهاد قنبری 

فعال رسانه‌ای 

 

ریشه عمده مسائلی که امروز در خیابان‌ها می‌گذرد را بیشتر از آنکه در نفوذی‌ها و عوامل اسرائیل و آمریکا بجویید در پیش خود بجویید. 

ریشه این حوادث غمبار را در آن نگاه خوشحالی بجویید که دست‌هایش را به هم می‌مالید و لبخندی بر لب می‌گفت: «زمستان اروپا نزدیک است» اما نمی‌دانست که پاییز سرزمین خودمان نزدیکتر است.

 

ریشه حوادث امروز را در دلار سی و چند هزار تومانی و امیدهای بر باد رفته بجویید. 

ریشه حوادث امروز خیابان را در برنج کیلویی صد و سی هزار تومان و سیب زمینی کیلویی بیست هزار تومان و گوشت کیلویی چند صد هزارتومان بجویید.

 

ریشه حوادث امروز در بنگاه‌های مشاور املاک و صف‌های ایران خودرو و کارگزاری‌های بورس و امثالهم بجویید. 

 ریشه حوادث امروز را خودروهای گشت ارشاد و فسادها و اختلاس‌های گسترده بجویید.

 

 ریشه این حوادث را در مدیر و وزیری بجویید که توانایی مدیریت یک دُکان پفک فروشی را هم ندارد اما با از بودجه عمومی حقوق ده‌ها میلیون تومانی می‌گیرد و مردم را به مقاومت دعوت می‌کند.

ریشه این حوادث را از نماینده مجلسی بجویید که تفاوت میان طرح و لایحه را نمی‌داند و نمایندگی مجلس و قانونگذاری را با کارچاق کنی اشتباه می‌گیرد.

 

 سال‌هاست عقلا و دلسوزان این سرزمین فریاد می‌زنند که صدای توطئه عربستان و اسرائیل و ترکیه و دیگران را دم گوشمان بشنوید و نگذارید سفره مردم بیش از این کوچکتر شود. سال‌هاست دلسوزان فریاد می‌زنند که وطن‌دوستی زمانی جواب می‌دهد که مردم سهم و رفاه و آسایشی در وطن داشته باشند. سال‌هاست دلسوزان فریاد می‌زنند که صداها را بشنوید و کمی فضای سیاسی و اجتماعی را باز بگذارید.

 

 مایی که مدام از نیات ضدایرانی «اینترنشنال» و «بی بی سی فارسی» و «صدای آمریکا» و امثالهم می‌گوییم، قبل آن این را هم می‌گوییم که اگر شهروند ایرانی به تماشای این شبکه‌ها می‌نشیند برای این است که سال‌هاست که صدا و تصویر و وجودش در صداوسیمای ملی کشورش سانسور و حذف شده و به رسمیت شناخته نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها