آقای رئیس جمهور تصحیح کنید!

آقای رئیس جمهور تصحیح کنید!

سجاد عابدی

فعال رسانه‌ای  

آقای رئیس جمهور در ‌پاسخ به یک سوال درباره کاهش سرعت و کیفیت اینترنت در دولت سیزدهم گفته‌اند: "کارهایی باید در سنوات گذشته در حوزه زیرساخت‌ها انجام می‌شد تامین نشده است." ایشان عملا کندی سرعت اینترنت، که به صورت محسوس انجام شده را به گردن دولت قبل انداخته‌اند!

حال چند سوال مطرح می‌شود؛ آقای رئیس ‌جمهور! وقتی مردم و کاربران، کیفیت و سرعت اینترنت در دوره گذشته را دیده و احساس کرده‌اند، و با روی کارآمدن دولت شما و مسئولان جدید در حوزه ارتباطات؛ مدام با اختلال و کاهش سرعت اینترنت دست و پنجه نرم کرده‌اند، چگونه می‌توانید این مسئله را به گردن دولت قبل بیاندازید؟ 

مگر زیرساخت‌های لازم توسط مسئولان قبلی؛ جمع شده و با خود به خانه‌هایشان برده‌اند که حالا کاهش سرعت اینترنت را به کم‌کاری دولت قبل نسبت می‌دهید؟ ناحق نگویید!

خاطرمان هست قبل از انتخابات ریاست‌‌جمهوری، موقعی که ذهنیت افکار عمومی این بود که اگر شما رئیس‌جمهور شوید "طرح صیانت را اجرا می‌کنید و بدنبال محدودیت در فضای مجازی هستید"، جملاتی تاریخی را به زبان آوردید و گفتید: "من خودم دو میلیون فالوور دارم؛ من خودم در فضای مجازی صفحه دارم و تلاش می‌کنم با مردم از همین فضای مجازی ارتباط داشته باشم و هیچ گاه دنبال محدودیت نیستم"؟

آیا خاطرتان هست چه قول‌هایی در حوزه ارتباطات به مردم دادید؟ از اینترنت امن و رایگان و مناسب برای مردم گفتید؟

نتیجه آن وعده‌ها چه بود؟ افزایش ۶۰ درصدی قیمت اینترنت؛ افزایش اختلالات و کاهش سرعت اینترنت. 

فقط یک بار از آن دو میلیون فالوور بپرسید آیا از کیفیت اینترنت راضی هستند یا خیر؟

یک بار از دو میلیون فالوور خود بپرسید، از زمانی که من رییس‌جمهور شدم؛ تغییرات را حس کرده‌اید یا خیر؟ آن تغییرات مثبت بوده یا منفی؟ 

اصلا صفحه مجازی و دو میلیون فالوور هیچ؛ شما که مدام در سفرهای استانی هستید و بارها گفته‌اید بهترین لحظاتم کنار مردم است؛ چگونه از مشکلات مردم در حوزه اینترنت و ارتباطات بی‌خبر هستید؟ 

مگر می‌شود با مردمی که زندگی روزمره آن‌ها به فضای مجازی و اینترنت گره خورده روراست نباشید؟

شما گفته‌اید از وزیر ارتباطات خواسته‌ام تا گزارشی از وضعیت اینترنت به من بدهد؛ چرا یک بار از مردم گزارشی در این مورد نمی‌گیرید؟ 

یک بار بجای گزارش گرفتن از مسئول زیر دست‌تان؛ از مردم سوال کنید؛ شاید به این نتیجه رسیدید که کسانی هستند که به شما آمار غلط می‌دهند.

اولویت شما مردم هستند؛ وقت آن است که بجای شعار، عمل کنید!

در این یک سال، مردم خوب فهمیده‌اند که فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد.

آقای رئیس جمهور حتما خبر دارید که اینترنت از نیازهای ضروری زندگی امروز است، درست مانند خطوط حمل و نقل شوسه و ریلی و هوایی، که توسعه و نگاهداری آن‌ها با پیشرفت اقتصادی و بهبود زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد. 

همانطور که سابقا راه‌ها می‌توانستند ارتباطات، تجارت، آموزش و بهداشت را تسهیل کنند، این سال‌ها اینترنت می‌تواند یک‌تنه توسعه و عمران و پیشرفت را بهبود بخشد. 

اما درست پس از سرکار آمدن دولت سیزدهم، به یکباره سرعت اینترنت نسبت به دولت قبل کاهش محسوسی یافت!

چگونه انتظار دارید افکار عمومی سخن شما را در این مورد بپذیرید؟

کدام تکنسین و متخصصی این را می‌پذیرد که مسبب اختلال اینترنت دولت قبل است؟

دنیای امروز نه دنیای فیلترینگ و صیانت که عصر آزادی اطلاعات و تبادل ارتباطات است.

اگر دولت شما همچون مجلس انقلابی بدنبال صیانت اینترنت است شجاعت داشته باشید و این خواسته قلبی خود را ابراز کنید اما با نشر اطلاعات غلط به مردم توهین نکنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها