«باغ نمو» در زیر دریا

کاشت محصولات کشاورزی توسط ایتالیا در دریا

«باغ نمو» (Nemo’s Garden) بیش از ۴.۵ متر زیر سطح دریای مدیترانه در سواحل ایتالیا واقع شده است. باغ نمو در سال ۲۰۱۲ توسط کارآفرین تجهیزات غواصی، سرجیو گامبرینی تاسیس شد.

«باغ نمو» در زیر دریا

سایت این شرکت می‌گوید که این پروژه در ابتدا یک بیانیه سرکش در مورد عدم تدبیر در امور کشاورزی بود، اما به یکی از ابتکارات پایداری تبدیل شد که می‌تواند آینده ما را تعریف کند. گیاهان، چه خوراکی و چه غیر خوراکی، در محیط های کنترل شده به طرز فوق العاده ای رشد می کنند. محصولات این باغ زیر دریا نسبت به محصولاتی که با روش های سنتی رشد می کنند، حاوی مواد مغذی بیشتری هستند.

این باغ زیر دریا، دارای شش بیوم اکریلیک (acrylic biomes) است که هر کدام با ۲,۰۰۰ لیتر هوا، حدود ۹۰ گیاه و ابزارهای نظارتی پیشرفته را برای زنده نگه داشتن سیستم در خود گنجانده اند. تمام شرایط برای کشاورزی در محفظه های زیر آب باغ نمو فراهم شده است. سایت این شرکت می گوید که رطوبت داخل محفظه از تراکم آب ایجاد می شود که با مواد معدنی پر شده و در یک چرخه پایدار، گیاهان از آن تغذیه می کنند.

حتی ساختارهای فیزیکی این محفظه ها به رشد اکوسیستم‌های دریایی کمک کرده است. اختاپوس ها و ماهی‌های کوچک زیر گلخانه‌ها پناه گرفته‌اند در حالی که اسب‌های دریایی در حال انقراض، در زنجیرهای این تجهیزات کنار هم نشسته‌اند.

اولین باغ زیر دریا در ایتالیا

یکی از هماهنگ کننده های پروژه باغ نمو گفت که هر سال، در حال کشف کاربردهای جدید احتمالی برای زیست این محفظه های کره مانند هستند. محصول کشاورزی باغ نمو هنوز قابل فروش نیست. یکی از مدیران باغ نمو می گوید که شک دارد اولین گلخانه های این چنینی بتوانند با هزینه کشاورزی استاندارد رقابت کنند، اما به مرور زمان ورق بر می گردد. آنها سعی می کنند کاری انجام دهند که کمی متفاوت باشد و زیبایی اقیانوس را نشان دهد. آنها امیدوارند بتوانند کاری برای جوانان انجام دهند و ایده های جدیدی را القا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها