ارتش آمریکا اطلاعات بشقاب پرنده‌ها را به کنگره داد

بعد از ۵۰ سال اطلاعات بشقاب پرنده‌ها به کنگره آمریکا داده شد.

حجم ویدیو: 2.33M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27

​‍ مقام های بلندپایه اطلاعات دفاعی‌ ارتش‌ آمریکا پس از گذشت بیش از ۵۰ سال، توضیحاتی درباره اشیاء پرنده ناشناس "یوفو" در اختیار هیئتی از کنگره آمریکا قرار دادند. 

به گزارش رویترز؛ نشست کمیته فرعی اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، ۱۱ ماه پس از آماده شدن مجموعه ای از اطلاعات و اسناد مشاهدات خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا از ۲۰۰۴ به این سو در باره بیش از ۱۴۰ مورد آنچه که دولت آمریکا به صورت رسمی "پدیده‌های ناشناس پرنده" می‌نامد، برگزار شد.

 

رونالد مولتیر معاون وزارت دفاع در امور اطلاعات و امنیت و اسکات برای معاون سازمان اطلاعات نیروی دریایی امریکا، پس از شهادت علنی در این نشست به صورت محرمانه در این باره توضیح داد. 

این گزارش ژوئن گذشته (۲۰۲۱) بر پیامدهای احتمالی این پدیده برای امنیت ملی و ایمنی هوانوردی ایالات متحده متمرکز شده و به واژه مشهورتر و رایج تر آن به نام "یوفو" که از سالیان گذشته با ذهنیت فضاپیماها و سفینه های موجودات بیگانه همراه بوده، اشاره نکرده است. 

 

هر چند این مجموعه، برخی تصاویر ویدیویی از اشیاء مرموز پرنده را در بر می‌گیرد که پیش از این توسط پنتاگون انتشار یافته و بدون داشتن هرگونه ابزار و تجهیزات قابل مشاهده پیشرانه یا هوانوردی، سرعت و قابلیت تغییر مسیر فراتر از فناوری شناخته شده کنونی هوانوردی داشته اند. حاضران در نشست روز سه شنبه، یافته های گردآوری شده در دفتر مدیر سازمان اطلاعات ملی و یک کارگروه نیروی دریایی را که پنتاگون در ۲۰۲۰ تشکیل داد، دوباره بررسی کردند. 

 

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در هنگام اعلام برگزاری این نشست، گفت که شهروندان ایالات متحده، شایسته شفافیت کامل هستند. 

در تجزیه وتحلیل های دفاعی و اطلاعاتی گنجانده شده در این ارزیابی، هیچ گونه یافته ای در باره منشا هر یک از این ۱۴۴ مشاهده ارایه نشده به جز یک مورد که به یک بالن بزرگ در حال سقوط اشاره شده است. 

کارگروه نیروی دریایی تهیه کننده این گزارش، در ماه نوامبر با یک سازمان تازه در وزارت دفاع به نام گروه هماهنگ سازی شناسایی و مدیریت اشیاء پروازی، جایگزین شد که زیر نظر مولتیر فعالیت می‌کند. 

 

گزارش سال گذشته هیچ استنتاجی نکرده و تنها گفته است که شاید مشاهده این پدیده‌های پروازی، توضیح و علت های گوناگونی داشته باشند. برای تصمیم گیری و به نتیجه رسیدن در باره اینکه آیا این پدیده ها نوعی سامانه پروازی مرموز ساخت یک نهاد سری یا بازرگانی وابسته به دولت ایالات متحده باشد، یا یک قدرت بیگانه مانند چین یا روسیه، به داده ها اطلاعات و تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز وجود دارد.

 

بر اساس یک گزارش اطلاعاتی از حالت طبقه بندی خارج شده در آمریکا، دولت این کشور با بیش از ۱۴۰ مورد از آنچه «پدیده‌های هوایی ناشناس» (UAP) می‌خواند یا به طور رایج‌تر «یوفو» (UFO) یا بشقاب پرنده برخورد داشته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها