گوگل گلس، زیرنویس برای دنیای واقعی

عینک هوشمند گوگل مانند زیرنویس در دنیای واقعی عمل می‌کند.

حجم ویدیو: 3.24M | مدت زمان ویدیو: 00:01:46

گوگل از نمونه آزمایشی عینک هوشمندی رونمایی کرده که می‌تواند در لحظه ترجمه حرف‌های شخص مقابل را به صورت واقعیت افزوده (AR) نشان دهد.

این عینک با استفاده گوگل ترنسلیت کار می‌کند و کاربر با پوشیدنش می‌تواند ترجمه حرف‌هایی که طرف مقابل می‌زند را به صورت متنی و در لحظه ببیند. کاربر با خواندن نوشته‌ها متوجه حرف‌های طرف مقابل می‌شود. در واقع زیرنویس در دنیای واقعی به حساب می‌آید. 

گوگل جزییات دیگر و زمانی برای عرضه این عینک به بازار را اعلام نکرده است. 

 پیشرفت‌های مداوم شرکت گوگل در ابزارهای واقعیت افزوده از طریق تلفن‌ها، جستجو و لنز آماده شده تا به عینک‌هایش نیز منتقل شود.

فعلا هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که چه زمانی می‌توان برای خرید این عینک‌ها اقدام کرد.

گوگل سال‌هاست که در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعال است. در حالی که هنوز هیچ شرکتی از عینک هوشمند روزمره استفاده منظم ندارد، به نظر می‌رسد Google دوباره امتحان خواهد کرد.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های ابتکاری عینک جدید، تمرکز بر کاربرد عملی است. توانایی درک و فهمیدنِ مفید است.

این عینک ها بر روی دایناسورهای شناور یا تجربیات جادویی و تخیلی تمرکز نمی کنند. آن‌ها در حال تلاش برای کمک هستند، جاه‌طلبی‌های اخیر متا در زمینه شیشه‌های هوشمند نیز ارائه ابزارهای مفید است و تجربه و ابزار گوگل برای این چالش مناسب به نظر می‌رسد.

همانطور که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در یک پست وبلاگی خاطرنشان کرد، این شرکت در حال کار بر روی ساخت این نمونه اولیه عینک است که زبان را در یک تجربه دور از دید ارائه کند. کار گوگل با واقعیت افزوده احتمالاً ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که ابتدا برای ارائه خدمات تلاش می‌کند.

این عینک در حال حاضر بسیار متفاوت و جادویی‌تر از  از هدست واقعیت افزوده به نظر می‌رسد. از بسیاری جهات، به نظر همان چیزهایی است که همیشه انتظار داشتم روزی Google Glass انجام دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها