آیا فضانوردان در فضا می‌توانند سوت بزنند؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد فضانوردان در فضا قادر به سوت‌زدن هستند، اما صدای سوت یکدیگر را نمی‌شنوند.

آیا فضانوردان در فضا می‌توانند سوت بزنند؟

از «چیلدرن میوزیم»، فضانوردان در فضا تحت فشار قرار دارند؛ بنابراین افرادی که به فضا سفر می‌کنند افرادی از خودگذشته هستند. آن‌ها حتی قادر به انجام کار‌های عادی در فضا نیستند.

زمانی‌که فضانوردان در فضا هستند، می‌توانند در لباس فضایی خود سوت بزنند، صحبت کنند یا حتی فریاد بزنند، اما فضانوردان به هیچ عنوان قادر به شنیدن صدا نیستند.

فضا یک محیط کاملا آرام و بی‌سروصدا است. در واقع صدا به صورت امواج حرکت می‌کند و با سرعت‌های مختلف در هوا، آب یا مواد دیگر حرکت می‌کند، اما از آن‌جایی که در فضا جو وجود ندارد، امواج صوتی حاصل از سوت یک فضانورد نمی‌تواند به گوش فضانورد دیگر برسد؛ بنابراین آن‌ها در ابتدا تصور می‌کردند قادر به سوت‌زدن نیستند.

فضانوردان برای برقراری ارتباط از رادیو استفاده می‌کنند. آن‌ها حتی اگر در کنار یکدیگر به صورت شناور قرار گیرند، همچنان باید از رادیو برای شنیدن صدای یکدیگر استفاده کنند. زمانی‌که فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند، ابتدا در یک محیط شبیه‌سازی‌شده قرار می‌گیرند. همین امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون پوشیدن لباس فضایی بتوانند نفس بکشند. همچنین در ایستگاه فضایی بین‌المللی امواج صوتی مانند زمین حرکت می‌کند؛ بنابراین آن‌ها به هر میزان که بخواهند می‌توانند سوت بزنند./آنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها