ماهواره‌ها زندگی مجلل رهبر کره شمالی را افشا کردند

تصاویر گوگل مپس از فضا، عمارت های بزرگ، مجموعه های ییلاقی با درهای بزرگ و حتی استراحتگاه های ساحلی را در این قلمرو منزوی نشان می دهند. 

ماهواره‌ها زندگی مجلل رهبر کره شمالی را افشا کردند

ماهواره‌ها زندگی مجلل رهبر کره شمالی را افشا کردند

 

 روزیاتو نوشت: با انتشار تصاویر ماهواره ای زندگی اشرافی نزدیکان کیم جونگ اون و مقامات ارشد کره شمالی فاش شد: نخبه های سیاسی که در خانه های لاکچری زندگی کرده و ثروتشان را در همین عمارت های مجلل نگهداری می کنند.

دستمزد سالانه متوسط یک شهروند کره شمالی تنها ۱,۲۰۰ پوند در سال است که شاید برای ما ایرانی‌ها عدد خیلی کمی هم نباشد اما در مقیاس جهانی عددی کمتر از درآمد متوسط یک ماه است.

در این میان ثروتمندان و نزدیکان به کیم جونگ اون ناوگانی از خودروهای لوکس اروپایی، لباس‌های برند و مشروبات الکلی گرانقیمت در اختیار دارند.

زندگی مجلل رهبر کره شمالی

 

تصاویر گوگل مپس از فضا، عمارت های بزرگ، مجموعه های ییلاقی با درهای بزرگ و حتی استراحتگاه های ساحلی را در این قلمرو منزوی نشان می دهند. کیم جونگ اون نیز عموماً در یک مجموعه اقامتی لوکس در نزدیکی شهر بندری وونسان در سواحل شرقی کشور سکونت دارد.

در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که کیم ویلایی جدید در منطقه ای ساحلی و دنج در دماغه جنوبی شبه جزیره هودو ساخته است، جایی که تصاویر ماهواره ای تصویر قایق تفریحی او موسوم به پرنسس را نشان می دهند، قایق تفریحی که بیش از ۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ قیمت گذاری شده است.

بسیاری از نخبگان سیاسی و اقتصادی کره شمالی در پایتخت، پیونگ یانگ، زندگی می کنند.

مایکل مدن، کارشناس آمریکایی حوزه کره شمالی در مصاحبه با روزنامه سان در مورد اقامتگاه جدید رهبر کره شمالی می گوید: «این همان مجموعه اقامتگاهی است که دنیس رادمن در جریان اولین دیدارش از کشور با آن روبرو شد. برخی منابع مدعی هستند که مجموعه اقامتی وونسان اقامتگاه اصلی کیم جونگ اون است. این یعنی اینکه او اقامتگاهی رسمی در پیونگ یانگ دارد اما بخش اعظم وقتش را در اقامتگاه وونسان می گذراند».

 

مایکل قبلاً این اقامتگاه را با اقامتگاه مار-ا-لاگو دونالد ترامپ در فلوریدا مقایسه کرده و آن را «یکی از محبوب ترین خانه های» دیکتاتور کره شمالی توصیف کرده بود.

ویلای جدید کیم جوان درست روبروی وونسان و در خلیج یونگهونگ واقع شده که خانه کنونی کیم و تعدادی خانه دیگر متعلق به مقامات ارشد کره شمالی در آن واقع است. وونسان یکی از توریستی ترین مناطق کره شمالی در سال های اخیر بوده و حتی دارای یک پارک آبی نیز هست. رویترز پیش از این گزارش داده بود که این شهر دارای ویلاها و مهمانخانه هایی است که خدماتی مانند ساحل خصوصی، زمین بسکتبال و ایستگاه قطار خصوصی نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

در همان حوالی شهر توریستی وونسان-کالما را داریم، یک اقامتگاه ساحلی کاملاً جدید شبیه دبی که کنار فرودگاهی ساحلی در امتداد یک ساحل ۴ کیلومتری واقع شده است. بسیاری از ثروتمندترین شهروندان کره شمالی در پایتخت، پیونگ یانگ، اقامت دارند، عموماً در طول خیابان چانگ کوانگ و در منطقه تائه بودونگ.

 

کیم جونگ اون بیش از ۱۳ اقامتگاه اصلی در سراسر کره شمالی دارد

 

مایکل مدن در ادامه صحبت هایش می گوید :«نخبه های سیاسی کره شمالی چندین مجموعه اقامتی در شهر پیونگ یانگ دارند، جایی که زندگی می کنند. کره شمالی‌های ثروتمند عموماً پولشان را در خانه هایشان مخفی می کنند». این ثروت اغلب به شکل ارزهای خارجی در خانه مخفی می شود در شرایطی که وون کره شمالی ارزش زیادی ندارد. بخش اعظم ثروتمندان کره شمالی نیز در خیابان چانگ کوانگ یا اطراف آن در نزدیکی منطقه «شهر ممنوعه» پیونگ یانگ زندگی می کنند، جایی که دفتر مرکزی کیم جونگ اون و اقامتگاه رسمی او قرار دارد.

تائه بودونگ یکی دیگر از مناطق ثروتمند و مجلل پایتخت کره شمالی است که حول یک هتل بزرگ و ناتمام به نام هتل ریوگیونگ یا هتل نفرین شده (هتل شوم) شکل گرفته است. این هتل بلندترین سازه در کره شمالی است و ۳۳۰ متر طول دارد. برآوردها نشان می دهد که رهبر کره شمالی بیش از ۱۳ اقامتگاه بزرگ و مهم در سراسر کشور دارد اما تنها از تعداد محدودی از آن ها استفاده بیشتری دارد.

اقامتگاه وونسان مهم ترین و کارآمدترین اقامتگاه برای کیم است زیرا از آنجا می تواند به دیگر نقاط کشور در طول ساحل شرقی سفر کرده و به سرعت با هواپیمای خصوصی اش به پیونگ یانگ بازگردد یا با استفاده از بزرگراهی که تنها برای استفاده او ساخته شده است.

نخبه های سیاسی کره شمالی را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: دسته ای که شامل کیم جونگ اون و خانواده اش می شوند و دسته ای که ثروتشان را از طریق فعالیت های تجاری و قراردادهای دولتی به دست می آورند.

دسته دوم مدیریت و کنترل شرکت های تجاری بزرگی را بر عهده دارند که «در عمل به حزب حاکم کارگردان کره شمالی یا ارتش خلق کره» تعلق دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها