اجرای ترکی جوکر چه هدفی داشت؟

تیم سازنده جوکر با کدام مجوز و هدف، در برنامه ای که در سطح ملی و نه استانی، برای ۸۵ میلیون مخاطب که زبان رسمی آن ها فارسی است، از زبانی دیگر آن هم برای مدت طولانی بهره می گیرد؟

حجم ویدیو: 19.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58

 

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: بابک نهرین برگ تازه ایست که رئالیتی شوی جوکر در قسمت جدید خود رو کرده است؛ یک کمدین که تقریبا هفتاد درصد از زمان برنامه را به زبان ترکی صحبت می کند.

شاید تصور کنیم تیم سازنده ملزم است نسبت به نکاتی روشنگری و اعلام کند با کدام مجوز و هدف، در برنامه ای که در سطح ملی و نه استانی، برای ۸۵ میلیون مخاطب که زبان رسمی آن ها فارسی است، از زبانی دیگر آن هم برای مدت طولانی بهره می گیرد؟

 

ایده پرداز و کارگردان جوکر، احسان علیخانی است .او که از سال ۸۱ به یکی از اصلی ترین برنامه سازان تلویزیون تبدیل و بیشترین زمان آنتن را در اختیار داشت .

این سابقه ۱۹ ساله طبعا آنقدر برای علیخانی تجربه رقم زده که او بتواند پیش‌بینی کند در برنامه پرمخاطب و از قضا موفقی مثل جوکر که میلیون ها بیننده دارد، ظهور وصله ای متفاوت به نام بابک نهرین که به زبان ترکی کمدی کند، چه عکس العملی از جانب مردم در پی خواهد داشت!

تنها کافی است به کامنت‌های آخرین پست صفحه جوکر در اینستاگرام یا هشتگ جوکر در توییتر رجوع کنید تا با یک فاجعه مواجه شوید؛ حجم وسیعی از نفرت، خشم، توهین و تحقیر که با بدترین لحن و الفاظ از جانب برخی هم میهنان به جانب هم شلیک می شود‌.

به نظر می‌رسد حالا این اهداف پنهان که پشت سپرِ جنگ های قومیتی پنهان شده ماوایی به نام جوکر پیدا کرده است. غافل از آنکه این سیاست دست کم بعد از ماجرای تراکتور برای قشر گسترده ای از مردم رو شده و بعید نیست سرنوشت جوکر را نیز به تراکتور و امثالهم پیوند بزند؛ شروعی طوفانی و سقوطی طولانی.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها