نظرتان درباره وسایل دست دوم چیست؟

استفاده مجدد از وسایل نه چندان کهنه در فرهنگ همه‌ی ملت‌ها سابقه دارد. در ایران هم سمساری‌ها با فروش اثاثیه دست دوم روزگار می‌گذراندند و گاهی در لابلای اسباب یک سمساری اشیایی زیبا و عتیقه پیدا می‌شد.

نظرتان درباره وسایل دست دوم چیست؟

نظرتان درباره وسایل دست دوم چیست؟

لوازم و البسه‌ای که دور می‌ریزیم می‌تواند مخاطرات زیست محیطی ایجاد کند و می‌تواند بر انبوه اشیای غیرقابل بازیافت زمین اضافه کند. اما شاید بتوان آن را لوازم را دوباره استفاده کرد یا به دست کسانی رساند که دقیقا نیازمند اسباب دورریز ما هستند. استفاده مجدد از وسایل نه چندان کهنه در فرهنگ همه‌ی ملت‌ها سابقه دارد. در ایران هم سمساری‌ها با فروش اثاثیه دست دوم روزگار می‌گذراندند و گاهی در لابلای اسباب یک سمساری اشیایی زیبا و عتیقه پیدا می‌شد. حالا با وضعیت سخت اقتصادی این سال‌ها مردم دوباره به دست دوم خریدن روی آورده‌اند.

سایت یک پزشک در مطلبی به این سوژه پرداخته و تصاویر زیبایی از دورریزهای معرفی شده توسط یک اکانت اینستاگرامی در بروکلین را نمایش داده است. 

یک پزشک نوشته؛ وضعیت کلی دورریزها و بازار وسایل دست دوم نمایانگر وضعیت اقتصادی یک کشور؟! باورتان می‌شود این مبلمان‌ها و وسایل خانه را دور ریخته‌اند؟!

 

دورریزها ۱

چند وقت پیش داشتم پیش خودم فکر می‌کردم که از روی دورریز مردم یا کالاهای موجود در سمساری‌ها می‌شود تا حدی به وضعیت اقتصادی مردم پی برد.

ما الان در شرایطی هستیم که هیچ کس دوست ندارد، وسیله‌ای که هنوز به نوعی برایش کار می‌کند را دور بریزد. خیلی وقت است که بازار فروشگاه‌های مبلمان کساد شده است. در مورد وسایل الکترونیکی خانگی هم وضعیت مشابه است و در مقابل بازار کار تعمیرکاران رونق گرفته. هر چند در موارد قابل توجهی به سبب نبود قطعه، آنها را مردم را ناامید رها می‌کنند و نمی‌توانند وسایل الکترونیکی برند خارجی‌شان را زنده کنند.

تقریبا دوره و زمانه تغییر دکوراسیون و هماهنگ کردنش با مد روز هم گذشته است.

به همین خاطر روز به روز حجم دور ریز باارزشی که می‌تواند یک خانه دیگر را به سر و شکل بیاورد، کاسته می‌شود.

اما همه جا این طور نیست. برای مثال هنوز هم در شهری مثل نیویورک، کالاهای دست دوم تصادفی بسیار خوبی پیدا می‌شود

در سال ۲۰۱۹ یک زوج اهل بروکلین یک اکانت اینستاگرام درست کردند که کارکردش این بود که به مردم اطلاع بدهد که چه وسایل باارزشی در گوشه خیابان رها شده‌اند.

با هم برخی از کالاهایی را که به تازگی در این اکانت در موردشان اطلاع‌رسانی شده، مرور می‌کنیم.

شما چه فکر می‌کنید. آیا پیش آمده که تا حالا وسیله دست دومی خریده باشید که هنوز که هنوز است از داشتنش شاد باشید؟!

فرنگی‌ها می‌گویند که زباله یک نفر می‌تواند گنج شخص دیگری باشد. امیدواریم همه‌مان عاقلانه خریدن و واگذار کردن کالاها و اجناس را بیاموزیم.

دورریزها ۲

 

دورریزها ۳

 

دورریزها ۴

دورریزها ۵

دورریزها ۶

دورریزها ۷

دورریزها ۸

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها