رعایت نکات خانه تکانی در زمان بارداری

خانه تکانی در زمان بارداری ساده نیست، اما نشدنی هم نیست. شما با رعایت نکاتی می‌توانید در زمان بارداری هم خانه تکانی کنید. در ادامه با ما همراه شوید.

رعایت نکات خانه تکانی در زمان بارداری

از تمیزکننده‌های طبیعی استفاده کنید

به جای استفاده از مواد شیمیایی از تمیزکننده‌های طبیعی استفاده کنید. می‌توانید از سرکه، لیمو ترش، جوش شیرین و بوره استفاده کنید. البته باید دقت کنید که کاربرد هر کدام از این مواد برای کدام مکان‌هاست. مثلا سرکه برای سطوحی مثل سنگ مرمر، گرانیت و سطوح کامپوزیت مناسب نیست و به آن‌ها آسیب می‌زند. یادتان باشد که هرگز آمونیاک را با سفیدکننده‌ها ترکیب نکنید؛ چرا که این ترکیب بسیار سمی و خطرناک است.

اسپری‌ها را کنار بگذارید

وقتی شما اسپری را در هوا می‌زنید، تا چند روز ذرات آن در هوا باقی می‌ماند. همین باعث می‌شود که شما چند روز از آن تنفس کنید و مواد شیمیایی وارد ریه‌تان شود و نوزادتان هم از آن بی‌نصیب نماند. پس به جای استفاده از اسپری از مواد تمیزکننده مایع استفاده کنید و آن‌ها را به شکل مستقیم روی سطوح بمالید.

پنجره‌ها را باز کنید

وقتی در حال نظافت خانه هستید، پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوای سمی خارج شود. به این ترتیب هوا تهویه شده و فضا برای تنفس شما تمیز می‌شود. اگر می‌خواهید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، برچسب آن‌ها را خوب بخوانید. موادی که روی برچسب آن‌ها «toxic» یا «سمی» نوشته برای سلامت کودک شما مضر هستند.

به کپک‌ها دست نزنید

در حالت بارداری اصلا نباید به کپک‌ها نزدیک شوید، به خصوص کپک‌های دیوار. چرا که کپک‌ها احتمالا سمی هستند. اگر مجبور به تمیز کردن کپک‌ها هستید حتما باید نکاتی را رعایت کنید. نکته اول اینکه به شوینده‌های شیمیایی از سرکه استفاده کنید. دوم اینکه ماسک به صورتتان بزنید، لباس آستین بلند بپوشید، شلوار بلند و جوراب بپوشید. پس از اینکه کار نظافت کپک‌ها به پایان رسید همه لباس‌هایتان را داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

وسایل سنگین بلند نکنید

وقتی باردار هستید از بلند کردن، مبل، تخت، کمد و فرش خودداری کنید و کار تعویض پرده‌ها را هم به فرد دیگری بسپارید. یادتان باشد که تمیز کردن خانه به هیچ وجه برای شما بد نیست، مگر اینکه پزشکتان این کار را برای شما ممنوع کرده باشد. این کار ماهیچه‌های شکم و کمر شما را سفت کرده و شما را برای زایمان آماده خواهد کرد. فقط یادتان باشد در هنگام بلند کردن وسایل سبک پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید و به جای خم کردن کمر، زانوهایتان را خم کنید.

همه خانه را در یک روز نتکانید

لازم نیست همه خانه را در یک روز تمیز کنید. کارهایتان را تقسیم کنید و به هر کدام یک روز اختصاص دهید؛ روزی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی، یک روز دیگر برای مرتب کردن کمد لباس‌ها و روزی دیگر گردگیری.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها