طریقه شستن پرده‌های توری در منزل

بهترین روش برای شستن پرده‌های توری که همیشه پر از گرد و غبار هستند، چیست؟ با ما همراه باشید تا روش شستن پرده توری را به شما آموزش دهیم.

طریقه شستن پرده‌های توری در منزل

مراحل شستن پرده توری

مشخص کردن جای گیره‌ها

وقتی پرده‌های توری را از میله جدا کردید و قبل از فرو کردن آن‌ها در آب حتما جای گیره‌ها را مشخص کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از ماژیک، لاک ناخن یا خودکار انجام دهید. یادتان باشد که فراموش کردن این کار می‌تواند باعث بدفرم شدن پرده شما شود.

با حلقه‌های زنگ زده چه کنیم؟

گاهی اوقات حلقه‌های فلزی پرده‌های توری دچار زنگ زدگی می‌شوند. شما باید یک محلول از آب و سرکه درست کنید و حلقه‌ها را در این محلول بشویید. تاخیر در این کار باعث انتقال رنگ زرد یا قرمز حلقه‌ها به پرده‌ می‌شود. بعد از خشک کردن حلقه‌ها، داخل آن را صابون خشک بزنید تا روی میله پرده روان حرکت کند.

خواباندن پرده در آب

ابتدا یک تشت یا وان را پر از آب کنید، فرقی ندارد آب سرد یا ولرم و بعد پرده را در اب قرار دهید. اندازه تشت باید به صورتی انتخاب شود که پرده کاملا درون آن قرار بگیرد تا گرد و غبارش از بین برود. برای تمیز شدن پرده می‌توانید از یک پیمانه سرکه یا آب لیمو استفاده کنید. اگر این مواد را در خانه نداشتید نمک هم گزینه خوبی است. ولی برای پرده کتان از سرکه استفاده نکنید. پرده را خوب در آب تکان دهید و یک ساعت در آب بگذارید. اگر زمان کافی دارید تا صبح اجازه دهید که در آب بماند.

با دست بشوییم یا ماشین لباسشویی؟

پرده‌هایی که جنس ظریفی دارند را باید با دست بشویید. پرده‌های ابریشمی یا کتانی در ماشین لباسشویی آسیب می‌بینند. اگر پرده شما از جنس پلی استر یا کتان است می‌توانید با خیال راحت آن را داخل لباسشویی قرار دهید.

سرکه یا جوش شیرین؟

با توجه به جنس پرده‌هایتان از شوینده مناسب آن استفاده کنید تا گرد و غبار روی آن نماند. همیشه همراه با شوینده مقداری هم جوش شیرین به آن اضافه کنید تا پرده‌هایتان سفید شود. یادتان باشد که جوش شیرین به تنهایی یک شوینده نیست.

خشک کردن

وقتی پرده‌ها را با ماشین لباسشویی یا دست شستید، آن‌ها را به صورت نم‌دار آویزان کنید و خشک کنید. نم‌دار بودن پرده کمک می‌کند که بعد از خشک شدن چروک نشود. دقت کنید که پرده‌ها فقط باید نم‌دار باشند و نه خیس. بعد از خشک شدن می‌توانید آن‌ها را آویزان کنید.

تمیز کردن پرده توری

برای تمیز کردن پرده توری از سری مخصوص جاروبرقی که برای این کار تهیه شده استفاده کنید. استفاده از این سری کمک می‌کند که پرده داخل لوله جاروبرقی نرود. البته استفاده از بخارشوی هم در این مورد بسیار کمک می‌کند.

پرده‌های آستر دار و چروک‌های حریر

شستن پرده‌های آستردار را به خشک شویی بسپارید. درباره چروک‌های پرده حریر هم شما باید به جای پودر لباسشویی از پودر صابون استفاده کنید. به همین سادگی.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها