بهترین راهکار مقابله با کرونا

دستگاه تنفسی در شرایط بیماری کرونا نسبت به دیگر اعضای بدن آسیب پذیر‌تر است و باید به تقویت این بخش از بدن پرداخت.

بهترین راهکار مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین، در شرایطی که ویروس کرونا سرتاسر جهان را فراگرفته است و روزانه تعداد زیادی از افراد بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند تقویت و محافظت از بدن در برابر این ویروس بسیار مهم است؛ همه اعضای بدن در گیر یروس کرونا می‌شوند، اما ریه و دستگاه تنفسی از جمله اندام‌هایی است که بیشتر از دیگر اندام‌ها با این ویروس درگیر می‌شود.

در حالت عادی تنفس باید از ناحیه سینه انجام شود؛ یعنی در زمان تنفس قفسه سینه به سمت بالا و پایین حرکت کند پس به جای آن که تنفس از ناحیه شکم انجام شود باید از ناحیه سینه انجام شود در چنین حالتی انرژی زیادی صرف تنفس می‌شود اما همان طور که گفته شد در حالت عادی تنفس باید از ناحیه شکم و به حالت دیافراگمی باشد.

سه تمرین ساده و مهم برای تقویت ریه و دستگاه تنفسی وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت؛

تمرین اول

برای تقویت ریه و دستگاه تنفسی می‌توانید در ابتدا دست تان را روی ناحیه شکم قرار داده و به مدت ۲ ثانیه دم از بینی انجام دهید و سپس چهار ثانیه بازدم از دهان انجام دهید همچنین لازم است این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

باید تمرکزتان بر این باشد که حتماً به هنگام دم دست روی شکمان به سمت بیرون حرکت کند و انجام این تمرین به شما کمک می‌کند تا الگوی تنفس تان درست شود، زیرا داشتن الگوی تنفسی نادرست می‌تواند عوارض زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

تمرین دوم

تمرین حبس نفس، انجام این تمرین به این گونه است که بیمار بعد از دم نفس خود را نگه می‌دارد و چون در حالت عادی دم و بازدم پشت سر هم و بدون وقفه انجام می‌شود حبس نفس سبب باز شدن بیشتر کیسه‌های تنفسی می‌شود این تمرین را می‌توانید ۲ تا ۱۰ بار در روز انجام دهید.

تمرین سوم

برخی از بیمارانی که دچار عفونت‌های تنفسی  از جمله ویروس کرونا  یا سایر عفونت‌های تنفسی می‌شوند ممکن است در ناحیه ریه دچار ترشحاتی شوند که باید این ترشحات تخلیه شود؛ بر همین اساس ابتدا دستتان را روی شکمتان قرار دادید و ۳ تا ۵ بار تنفس شکمی انجام دهید مانند تنفس دیافراگمی، بعد از این کار دست هایتان را روی ناحیه دنده هایتان قرار داده و حرکت باز کردن دنده را انجام دهید؛ این تمرین را بین ۳ تا ۵ مرتبه انجام دهید.

در مرحله بعد دستتان را جلوی دهان تان گرفته و عمل بازدم را انجام دهید؛ این امر سبب تحریک شما برای سرفه می‌شود و کمک می‌کند تا ترشحات تخلیه و در نهایت  ریه شما پاکسازی شود.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها