شرایط پرداخت وام ۶ و ۱۲ میلیون تومانی به رانندگان

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان ازتخصیص وام ۶ و ۱۲ میلیون تومانی به رانندگان، شرکت‌ها و موسسات فعال در بخش حمل و نقل مسافر استان خبر داد.

شرایط پرداخت وام ۶ و ۱۲ میلیون تومانی به رانندگان

به گزارش مستقل آنلاین غلامعباس بهرامی نیا امروز در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده ای و معاونت توسعه اشتغال وزارت کار برای پرداخت وام حمایتی ۶ میلیون تومانی به رانندگان حمل و نقل بین شهری مسافری(اتوبوس و سواری کرایه) در ایام شیوع کرونا توافق کردند.

او با بیان اینکه این وام به رانندگان بخش حمل و نقل مسافر برون شهری دارای کد بیمه تخصیص می یابد، گفت: طبق درخواست وزیر راه و شهرسازی از وزارت رفاه مبنی بر حمایت از ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده حمل و نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوس و خودروهای سواری کرایه در ایام شیوع کرونا، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ ها موظف شدند فهرست نام و مشخصات رانندگان را بر اساس اطلاعات موجود در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: طبق این مشخصات، تعداد ۶ هزار و ۱۷۴ راننده مسافر سواری، اتوبوس و مینی بوس برون شهری استان در ایام شیوع کرونا خوزستان به دفتر حمل و نقل معرفی شدند که ارسال پیامک دعوت به ثبت نام برای آنها ارسال می شود.

بهرامی نیا بیان کرد: رانندگان ناوگان مسافربری برون شهری متقاضی تسهیلات ۶ میلیون تومانی می‌توانند در"سامانه کارا" اطلاعات خود را ثبت کرده و پس از آن که شرایط آنها از سوی اداراه کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان‌ به تایید رسید،‌‌ بانک عامل برای اخذ تسهیلات به واجدان شرایط معرفی می‌شود.

او از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات بانکی ۱۲ میلیون تومانی به کارکنان شرکت ‌های حمل‌ و نقل از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد و اضافه کرد:  استان خوزستان از ۱۶۰ شرکت حمل و نقل بهره مند است و وام ۱۲ میلیون تومانی به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی ۷۰ درصد تنها برای پرداخت هزینه دستمزد و ۳۰ درصد برای سایر هزینه های عملیاتی به شرکت‌ها و موسسات دارای فعالیت پرداخت می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان توضیح داد: شرایط ثبت نام از سوی سازمان برای  متقاضیان وام های ۶ و ۱۲ میلیون تومانی، اطلاع رسانی از طریق تشکل ها و انجمن های صنفی بخش حمل و نقل مسافر برون شهری، ثبت نام در سامانه کارا ، درج کد بیمه در محل درخواست کد کارگاه، تایید شرایط از سوی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها و معرفی به بانک عامل برای دریافت تسهیلات اعلام شده است.

بهرامی نیا در پایان افزود: وام ۶ میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری و وام ۱۲ میلیون تومانی شاغلان در شرکت های حمل و نقل با سود بانکی ۱۲ درصد و ۲۴ ماهه  شامل چهار ماه دوره تنفس و ۲۰ ماه فرصت باز پرداخت است که مهلت آن از مهر ماه شروع می شود.​

 

منبع : برنا 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها