توقف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی جایگاه‌های سوخت

با وجود ادامه همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، برخی جایگاه‌های عرضه سوخت به رعایت الزامات پیشگیرانه شیوع کرونا بی‌توجه‌اند و در این جایگاه‌ها به دلیل نبود دستکش و کیسه نایلونی، سوخـت‌گیری توسط مردم و با تماس مستقیم دست با نازل های جایگاه انجام می شود.

توقف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی جایگاه‌های سوخت

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین، جایگاه‌های عرضه سوخت به عنوان یکی از مراکز اصلی انتقال ویروس کرونا شناخته شده و در همین خصوص، در مراجعه مردم برای سوخت‌گیری و همچنین برای جایگاه‌داران توصیه‌ها و الزاماتی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعیین و اعلام شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا، در نیمه نخست اسفندماه 98 اعلام کرد:‌ "پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت درباره همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ضروری است فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام و دستکش یکبار مصرف برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته شود و تاکید می‌شود فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود. این اطلاعیه، جایگاه داران را مکلف کرده است باید تمامی نازل‌ها، صفحه کلید دیسپنسرها، سرویس بهداشتی و ... به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده مناسب نظافت شود. این اطلاعیه تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم الاجراست."

هنوز شرایط کرونایی در کشور ادامه دارد و الزامات اطلاعیه اسفندماه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنان برقرار است. با وجود ادامه همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، برخی جایگاه‌های عرضه سوخت به رعایت الزامات پیشگیرانه شیوع کرونا بی‌توجه‌اند و در این جایگاه‌ها به دلیل نبود دستکش و کیسه نایلونی، سوخـت‌گیری توسط مردم و با تماس مستقیم دست با نازل های جایگاه انجام می شود.

چرخش پول نقد به جای استفاده همگانی از کارت بانکی در جایگاه های عرضه بنزین، یکی دیگر از اقداماتی است که در شرایط کرونایی می تواند مشکل‌آفرین باشد و این روزها به مراتب در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت دیده می شود.

با فرض اینکه ضدعفونی تجهیزات جایگاه ها با نظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بدون اختلال و وقفه در زمان‌های مقرر انجام شود، استفاده مستقیم و بدون هیچ پوششی روی دست از نازل‌های سوخت گیری توسط تعداد زیادی از مردم و همچنین چرخش پول نقد در دست مردم و متصدیان جایگاه‌ها، می تواند شیوع ویروس کرونا از مبدأ جایگاه‌های عرضه سوخت را افزایش دهد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، هر جایگاه عرضه بنزین به تنهایی می‌تواند 8 هزار تن را به ویروس کرونا مبتلا کند. بر این اساس می توان نتیجه گرفت، اگر جایگاه‌های عرضه سوخت توجهی به اصول بهداشتی و رعایت الزامات پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند، شاهد موج‌های جدید شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

منبع : تسنیم 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها