نحوه پذیرش کودکان در مهدهای کودک از فردا

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی را در خصوص نحوه فعالیت و پذیرش کودکان در مهدهای کودک اعلام کرد.

نحوه پذیرش کودکان در مهدهای کودک از فردا

 "سعید بابایی" مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با ایلنا درباره بازگشایی مهدهای کودک گفت: پیرو مصوبه مورخ ۹۹/۳/۱۷ ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از تاریخ ۹۹/۳/۲۴، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی نیز پروتکل‌های بهداشتی مورد نظرخود را جهت اجرا در مهدهای کودک اعلام کرده است.

به گزارش مستقل آنلاین: با اشاره به اینکه پذیرش کودکان در مهدهای کودک در مناطق سفید صورت می گیرد، ادامه داد: در مناطق سفید پذیرش کودکان زیر دو سال و دو الی ۴ سال با نصف ظرفیت انجام می شود. همچنین پذیرش کودکان ۵ و ۶ سال در این مناطق آزاد است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت مهدهای کودک در مناطق زرد خاطرنشان کرد: در این مناطق نیز پذیرش کودکان زیر دو سال و کودکان دو الی ۴ سال با نصف ظرفیت انجام می شود. همچنین پذیرش کودکان ۵ و ۶ سال با نصف ظرفیت و با اولویت فرزندان مادران شاغل است.

بابایی یادآور شد: در مناطق قرمز نیز پذیرش کودکان زیر دو سال و دو الی ۴ سال با یک سوم ظرفیت و همچنین کودکان ۵ و ۶ سال با نصف ظرفیت و با اولویت فرزندان مادران شاغل انجام می شود.

وی با اشاره به پروتکل های اعلام شده به مهدهای کودک از سوی سازمان بهزیستی گفت: ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و کلیه مکان‌ها چون دستشویی و... قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و...، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا است، حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه، تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده به پرسنل، نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی از جمله این موارد است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص، خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن، عدم حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک، آموزش اولیاء جهت اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی نشود، اخذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه و همچنین اطلاع رسانی والدین باید نسبت به بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای از دیگر موارد مورد تاکید است.

بابایی همچنین درباره دریافت شهریه از والدین خاطرنشان کرد: بدیهی است میزان شهریه ثابت خرداد ماه سال جاری ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهدکودک (یک هفته از ۴ هفته) است و تا ابلاغ شهریه جدید سال ۹۹، اعلام افزایش قطعی شهریه به والدین صورت نپذیرفته و شهریه دریافتی به صورت علی‌الحساب است.

منبع : تابناک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها