2 روز تا ال کلاسیکو؛ وحشت در کاخ سفیدمادرید

به فاصله دو روز تا ال کلاسیکو کاتالان ها فرصت برای حمله به رئال و یادآوری خاطرات تحقیرآمیز علیه کهکشانی ها را غنیمت شمرده اند.

پیروزی بزرگ منچسترسیتی بر رئال در برنابئو که رئال را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داد، باعث شده تا در آستانه ال کلاسیکو وحشت بزرگی بر اردوی رئال حاکم شود. ترس از بارسایی که از سال 2008 موفق شده هشت بار در لالیگا و در خانه رئال به پیروزی دست پیدا کند. بله؛ درست می خوانید؛ 8 بار!

Los últimos Clásicos en el Bernabéu

بارسا در 4 مصاف اخیرش برابر رئال در لالیگا توانسته رئال را در برنابئو مغلوب کند. 0-4 در فصل 16-2015؛ 2-3 در فصل 17-2016؛ 0-3 در فصل 18-2017 و 0-1 در فصل گذشته.

یک سال پیش در چنین روزهایی بارسلونا توانست رئال را از کوپا دل ری و لالیگا ناامید کند. بارسا ابتدا 0-3 در کوپا دل ری رئال را در برنابئو شکست داد و 4 روز بعد نیز در لالیگا با پیروزی 0-1 در برنابئو رئال را عملا از قهرمانی لالیگا ناامید کرد. رئال چند روز پس از دو شکست متوالی از بارسا، برابر آژاکس هم 1-4 در برنابئو شکست خورد تا از هر سه جام فصل بیرون بماند.

یک سال بعد تاریخ برای کهکشانی ها در حال تکرار شدن است. رئال تا سه هفته پیش با سه امتیاز بیشتر از بارسا در جایگاه نخست لالیگا قرار داشت و به ال کلاسیکوی یکشنبه به عنوان بهترین فرصت برای پیشی گرفتن از بارسا فکر می کرد اما الان شرایط کاملا متفاوت است.

پس از شکست 3-4 از سوسیداد در یک چهارم نهایی کوپا دل ری، رئال در دو بازی متوالی لالیگا برابر لوانته و سلتا نیز 5 امتیاز از دست داد و حالا بارسا با دو امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و اگر یکشنبه پیروز شود، رئال خود را در 5 امتیازی بارسا خواهد دید.

رئال در هر سه بازی خانگی اخیر خود از کسب پیروزی بازمانده و در چنین وضعیت بغرنجی به ال کلاسیکو رسیده است.

ال کلاسیکوهای خانگی لالیگا از فصل 09-2008 تاکنون برای رئال به سان کابوس بوده اند. از باخت 2-6 به بارسای پپ در سال 2009 تا شکست 0-4 به بارسای انریکه در سال 2015، سنگین ترین شکست های خانگی رئال در دو دهه اخیر بوده اند. در 11 بازی لالیگا در برنابئو بارسا 29 گل به ثمر رسانده و رئال 14 گل.

رئال همچنین در یازده سال گذشته تنها دو بار موفق به پیروزی بر بارسا در دیدارهای خانگی لالیگا شده است(2013 و 2015 با نتایج 2-1 و 3-1) هرچند که در این مدت توانسته دو برد خانگی برابر بارسا در سوپرکاپ را هم جشن بگیرد. رئال در تمام این سال ها در نوکمپ نتایج به مراتب بهتری کسب کرده تا سانتیاگو برنابئو.

بارسلونا با این پشتوانه غنی و با لیونل مسی ای که حداقل در لالیگا پس از پوکر برابر ایبار به فرم خوب خودش برگشته، خوشبین است که کار رئال در لالیگا را همین یکشنبه تمام کند که ضربه ای مهلک به تیم بحران زده ی زیدان خواهد بود. این شاید آخرین فرصت زیزو برای بازگرداندن رئال به مسیر قهرمانی لالیگا باشد.

تیتر هر دو روزنامه ورزشی بارسلونا به ال کلاسیکو و به طور مشخص به وحشت در اردوی رئال اشاره می کند:

موندو دپورتیوو: وحشت سفید 

اسپورت: وحشت در کاخ سفید

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها