کاسبی پرورش قارچ در کره ماه !

دانشمندان ناسا در حال کار بر روی یک استراتژی عجیب‌ و غریب هستند تا بتوانند پایگاهی را در ماه و دیگر اجرام مشابه در منظومه‌ی شمسی بنا کنند و از آن‌ها برای پرورش قارچ‌های زنده استفاده کنند.

کاسبی پرورش قارچ در کره ماه !

 ناسا ابتدا در سال ۲۰۱۸ فرضیه‌ی تاسیس یک زیستگاه فضایی برای تولید قارچ را مطرح کرد، اما هم‌اکنون دانشمندان در حال انجام آزمایش‌هایی برای برآورد میزان رشد قارچ «میسلیوم» در خاک مریخ هستند. اگر این تحقیق خوب پیش برود، این امکان را به فضانوردان آینده می‌دهد تا بدون نیاز به حمل مواد گران‌قیمت و سنگین، از زمین خارج شوند. این طرح باعث تغییر بازی به نفع زمین و تشکیل مستعمره‌ای در فضا خواهد شد.

بر اساس یکی از بیانیه‌های مطبوعاتی ناسا، ایده‌ی اصلی این است که قارچ‌های نهفته را به پایگاه ماه منتقل کرده و به‌محض رسیدن، آب و شرایط مناسبی را برای رشد آن‌ها فراهم کنیم. همچنین برای تامین مواد مغذی موردنیاز قارچ، باید باکتری‌های نوردوست را در اختیارشان قرار دهیم. پس از رشد قارچ‌ها، باید گرمای لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

سرپرست این تیم «لین روچیلد»، می‌گوید: «در حال حاضر، طرح‌های موجود در رابطه با به راه‌اندازی یک زیستگاه سنتی در مریخ، مانند لاک‌پشتی است که خانه‌های ما را بر پشت خود حمل می‌کند؛ چرا که این برنامه یک برنامه‌ی قابل‌اعتماد است که با هزینه‌های هنگفت انرژی همراه است. در عوض، ما می‌توانیم میسلیوم را در این زیستگاه‌ها پرورش دهیم تا وقتی به آنجا رسیدیم، با استفاده از آن‌ها زیستگاه‌های بومی را پدید آوریم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها