ارایه کارت ملی هوشمند برای رای دادن الزامی نیست

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به لزوم همراه داشتن شماره ملی و شناسنامه برای واجدین شرایط رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارایه کارت هوشمند ملی هنگام دادن رای برای شهروندان الزامی نیست.

ارایه کارت ملی هوشمند برای رای دادن الزامی نیست

حسن وفایی روز دوشنبه گفت: برخی از شهروندان به اشتباه تصور می‌کنند که به علت نداشتن کارت هوشمند ملی نمی‌توانند رای دهند در حالی که چنین موضوعی صحت نداشته و همراه داشتن شماره کارت ملی و شناسنامه کافی است.

وی، ضرورت وجود کارت هوشمند ملی در فرآیند رای‌گیری را تسهیل در احراز هویت رای‌دهندگان دانست و یادآور شد: با داشتن کارت هوشمند ملی، اعضای شعب اخذ رای با سرعت بیشتری اقدام به احراز هویت رای دهندگان می‌کنند و نبودن این کارت باعث می‌شود تا شماره ۱۰ رقمی ملی به صورت دستی و با صرف زمان بیشتر، ثبت شود.

وفایی، داشتن شناسنامه هنگام حضور رای دهندگان در شعب اخذ رای را نیز الزامی عنوان کرد و افزود: با توجه به ضرورت وجود شناسنامه برای رای دادن، اداره کل ثبت احوال استان قزوین تا عصر چهارشنبه هفته جاری نسبت به صدور تمامی شناسنامه‌های درخواستی اقدام کرده و شهروندان می‌توانند آن را تحویل بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال قزوین تفاوت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با ادوار گذشته را در برگزاری الکترونیکی آن دانست و افزود: با وجود دستگاه‌های احراز هویت هر فرد تحت هر شرایطی تنها امکان دادن یک مرتبه رای را خواهد داشت.

به گفته وی، روز پنجشنبه هفته جاری (یک روز قبل از انتخابات) تمامی ادارات ثبت احوال تا ساعت ۱۶ و در روز انتخابات نیز تا پایان فرآیند رای‌گیری تمام ادارات شهرستان‍‌های استان دایر بوده و آماده ارایه خدمات به شهروندان خواهند بود.

استان قزوین دارای ۶ شهرستان و چهار کرسی در خانه ملت است و ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ شهروند آن واجد شرایط رای بوده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۴ نفر به عنوان رای اولی محسوب می‌شوند.

۹۰ درصد واجدین شرایط رای در استان قزوین دارای کارت هوشمند ملی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها