هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز پلیس فتا درباره‌ی خریدهای اینترنتی هشدار داد.

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی

محمد پور، رئیس پلیس فتا گفت: در آستانه سال جدید ، افرادی جهت خرید مایحتاج خود برای سال جدید با توجه به مقرون و به صرفه بودن خریدهای اینترنتی از این طریق اقدام به خرید کالای مورد نظرشان می کنند.

او با اشاره به اینکه کلاهبرداری در این زمینه مشاهده شده است افزود: آنچه در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و اینترنت عرضه می شود باید فروش و عرضه آن کالا در بستر فضای حقیقی جامعه هم مجاز باشد.

محمد پور ادامه داد: افراد زمانیکه  شاهد تفاوت قیمت واقعی کالا و قیمت عرضه شده در فضای مجازی هستند بدانند دامی توسط کلاهبرداران در بستر فضای مجازی پهن شده است.

رییس پلیس فتا استان با اشاره به اهمیت تشخیص بارگاه‌های بانکی اصلی از جعلی به هنگام خرید در بسترهای اینترنتی، گفت: توصیه می‌شود خریداران قبل از دریافت کالا و کسب اطمینان از صحت و سلامت کالاها هیچ گونه مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند.

او بیان کرد: فروشگاهای معتبر، مجوز نماد الکترونیکی را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت می‌کنند که بیانگر معتبر بودن آن فروشگاه خواهد بود.

محمد پور اظهار کرد: نماد الکترونیکی حاوی اطلاعاتی مانند اطلاعات نام فروشگاه، نام موسس فروشگاه، نام مدیر فروشگاه و پل‌های ارتباطی با او است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها